Skip to main content
Beantwoord

Galaxy Watch 8 promotie geweigerd bij zakelijk abonnement – onduidelijke voorwaarden

• October 2, 2025
  • 3 reacties
  • 144 Bekeken

Hoi Odido,

Op 26 september 2025 heb ik een Samsung Galaxy S25 Ultra besteld met abonnement, mede vanwege de actie waarbij een gratis Galaxy Watch 8 werd aangeboden.

Tot mijn verbazing heeft Samsung mijn aanvraag afgewezen, omdat mijn aansluiting zakelijk zou zijn. Zij gaven mij letterlijk dit antwoord:

“Deelname is uitsluitend voorbehouden aan consumenten. Onder een consument wordt verstaan: een natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit. Deze voorwaarde is opgenomen in artikel 2, lid 5 van de actievoorwaarden.”

Tijdens mijn bestelling en op de Odido-site is echter nergens duidelijk vermeld dat zakelijke klanten van deze promotie uitgesloten zouden zijn. Voor mij was de actie een belangrijke reden om juist nu dit toestel en abonnement af te sluiten.

Ik voel me hierdoor misleid en wil graag dat dit netjes wordt opgelost. Mijn verzoek aan Odido:

• Regel alsnog dat ik de Galaxy Watch 8 ontvang, óf

• Bied een passende compensatie die gelijkwaardig is aan de waarde van de actie.

Ik zit bovendien nog binnen de wettelijke bedenktijd, dus mocht er geen oplossing komen, dan overweeg ik mijn abonnement te annuleren.

Graag hoor ik snel hoe dit opgelost kan worden.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door eric

Als je een zakelijk abonnement hebt afgesloten geldt er geen wettelijke bedenktijd. Dat is namelijk consumentenrecht. Waar op de odido website heb je precies je bestelling gedaan? Want die promo staat inderdaad op de zakelijke website, maar wordt altijd aangeboden door de fabrikant. Dit forun is alleen met consumenten en moderators die alleen in consumenten CRM kunnen. Bel daarom voor hulp met je accountmanager of de zakelijke helpdesk. Die zitten niet op dit forum.

3 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • October 2, 2025

Als je een zakelijk abonnement hebt afgesloten geldt er geen wettelijke bedenktijd. Dat is namelijk consumentenrecht. Waar op de odido website heb je precies je bestelling gedaan? Want die promo staat inderdaad op de zakelijke website, maar wordt altijd aangeboden door de fabrikant. Dit forun is alleen met consumenten en moderators die alleen in consumenten CRM kunnen. Bel daarom voor hulp met je accountmanager of de zakelijke helpdesk. Die zitten niet op dit forum.

• heeft eerste post geplaatst
  • January 20, 2026

ik heb gister   s25ultra besteld en gekregen op bon 19 januari   , ik keek op website  , daar stond met gratis smartwatch 8  , de sales man zei ook dat ik daarvoor in aanmerking  kwam. dus ik gister de 19e telefoon opgehaald  , met ,QR code voor actie formulier  .

ingevuld  en word afgewezen   omdat opde 19e januari   2026  actie is afgelopen  liep tot en met 18e ,   ik vind dit  frustrerend  omdat je op de website ziet met smartwatch  en de sales man zei het ook. in de winkel nog nagevraagd waar ik toestel ophaalde idem .   en ze kunnen niks meer voor mij betekenen   gewoon eigenlijk € 230 , euro door neus geboord. 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Internet + TV
  • January 21, 2026

Hi ​@janbreg, ik kan me goed voorstellen dat je graag van deze promotie gebruik wil maken! Het belangrijkste is de datum waarop de bestelling bij ons is gedaan. De voorwaarde is namelijk dat de aankoop is gedaan in de periode van 15-12-2025 t/m 18-01-2026. Heb je de aankoop echt pas op 19 januari gedaan? Dan kom je inderdaad niet in aanmerking voor de promotie en zal Samsung jouw aanvraag niet accepteren. Is de bestelling wel uiterlijk 18 januari gedaan? Dan help ik je hier graag mee verder. Zou je in dat geval je volledige naam, telefoonnummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN willen toevoegen aan je profiel? Zodra je dit hebt gedaan, kan je een seintje achterlaten in dit topic. Dan kijk ik graag met je mee!