Skip to main content

Apple Watch Series 8 GPS + Cellular & Odido Multisim

 

In dit topic vind je de veelgestelde vragen over de Apple Watch Series 8 GPS + Cellular en over Odido Multisim.

 

 

Apple is weer met een prachtige Apple Watch Series 8 GPS + Cellular gekomen die geweldige nieuwe features bevat. De Apple Watch Series 8 GPS + Cellular is vanaf 9 september beschikbaar bij Odido en dit kan betekenen dat jij straks een van de allereerste bent! De Apple Watch Series 8 GPS + Cellular is bij Odido ook verkrijgbaar in combinatie met Multisim. Voor welke Apple Watch Series 8 GPS + Cellular ga jij?

 

Actuele levertijden Apple Watch Series 8 GPS + Cellular

In ons algemene levertijden-topic worden de levertijden van de Apple Watch Series 8 GPS + Cellular bijgewerkt. Hier kun je alle informatie vinden over de levertijden van je favoriete Apple Watch.


 Wanneer is de Apple Watch GPS + Cellular te koop bij Odido?

De Apple Watch Series 8 GPS + Cellular, Apple Watch SE GPS + Cellular en Apple Watch Ultra GPS + Cellular zijn vanaf 9 september om 14:00 te bestellen. De Apple Watch Series 8 GPS + Cellular, Apple Watch SE GPS + Cellular zijn vanaf 16 september beschikbaar en de Apple Watch Ultra GPS + Cellular is vanaf 23 september beschikbaar

 

 Heeft Odido een abonnement voor de Apple Watch GPS + Cellular?

Met Multisim kunnen klanten met een Apple Watch Series 8 GPS + Cellular, Apple Watch SE GPS + Cellular of Apple Watch Ultra GPS + Cellular via 4G bellen en internetten zonder smartphone op zak. Multisim is geschikt voor klanten die gebruikmaken van een iPhone en is nu te bestellen in combinatie met het Cellular model van de Apple Watch Series 8. De Multisim koppelt beide apparaten aan hetzelfde telefoonnummer en abonnement. Multisim is een add-on voor klanten met een Go-abonnement en kost € 5 per maand.​

 

 Komt de Apple Watch GPS + Cellular binnenkort ook naar andere providers in Nederland?

De Apple Watch Series 8 Cellular is vanaf 9 september te bestellen bij Odido. Wij kunnen die vraag voor andere providers niet beantwoorden.

 

Ik heb een Apple Watch GPS + Cellular gekocht buiten Nederland. Kan ik die gebruiken met mijn Odido abonnement?

Multisim kan gebruikt worden met alle Apple Watch Cellular modellen die besturingssysteem Watch OS 8.1 ondersteunen. Dat zijn de Apple Watch Cellular series 3, 4, 5, 6, 7, SE en 8 Let op: er zijn varianten uitgebracht voor verschillende regio’s. Of de Apple Watch Cellular die jij buiten Nederland hebt gekocht geschikt is voor het Odido netwerk, kun je navragen bij Apple.

 

Wat is eigenlijk het verschil tussen Apple Watch GPS en Cellular?

Met Multisim kunnen klanten met een Apple Watch Cellular via 4G bellen en internetten zonder smartphone op zak. Kijk voor meer informatie over Apple Watch en verschillen tussen modellen op www.apple.com/nl/watch

 

Waarom kan ik de Apple Watch GPS niet bij jullie bestellen?

De Apple Watch GPS is niet te bestellen bij Odido. De Apple Watch Series 8 Cellular is vanaf 9 september te bestellen bij Odido en vanaf 16 september beschikbaar. We ondersteunen de volledige functionaliteit van Apple Watch Cellular modellen met onze dienst Multisim.​

 

Op welk nummer ben ik bereikbaar met een Apple Watch GPS + Cellular als ik een Multisim abonnement aflsuit?

Odido klanten die een Multisim abonnement afsluiten, zijn op hun Apple Watch GPS +Cellular bereikbaar op het 06-nummer van het Go-abonnement.

 

Hoe zit het met de internetsnelheid van mijn Multisim abonnement?

De internetsnelheid van het Multisim abonnement is speciaal afgestemd op de functionaliteit van de Cellular modellen van Apple Watch. Het apparaat wordt optimaal ondersteund.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 

Hi @Huijs94, wat leuk dat je de nieuwe Apple Watch hebt besteld! Je kunt hem inderdaad verwachten op 23 september. Mocht er iets wijzigen laten wij dit weten in het levertijden topic. Alvast veel plezier met je Watch!

Hi hallo ik hem mijn s8 op de eerste dag bestelt. Nog niks ontvangen. Denk niet dat ik het zal krijgen…..

@Johrick Kan jij wat voor mij betekenen?


Gelijk besteld en toen stond er levering 16 sept en per sms zou ik geinformeerd worden

vandaag krijg ik een sms naar een artikel van al 8 dagen oud met levertijden

hadden jullie dit niet eerder kunnen communiceren?

Afspraken of oude horloge liepen al en ik snap niet dat dit niet eerder gedaan is en ook gewoon de verwachtte levertijd ipv vaag lijstje waauit je moet gokken omdat jouw bestelde horloge er niet tussen staat. Niet erg klantvriendelijk!


Gelijk besteld en toen stond er levering 16 sept en per sms zou ik geinformeerd worden

vandaag krijg ik een sms naar een artikel van al 8 dagen oud met levertijden

hadden jullie dit niet eerder kunnen communiceren?

Afspraken of oude horloge liepen al en ik snap niet dat dit niet eerder gedaan is en ook gewoon de verwachtte levertijd ipv vaag lijstje waauit je moet gokken omdat jouw bestelde horloge er niet tussen staat. Niet erg klantvriendelijk!

Jij krijgt nog een sms😂


Wanneer werkt data roaming op de IWatch?

Bellen in het buitenland zonder je telefoon in de buurt?


Is er al meer duidelijkheid rondom de levering van de Apple Watch Ultra? Worden deze vrijdag geleverd, ofwel kunnen we ergens woensdag een bericht van AMP verwachten?


@apvanderwaal Ik vermoed van wel. Apple levert apparatuur altijd eerder bij leveranciers. Zodat de verkoop op Vrijdag in kan gaan. T-Mobile zal dus de levering eerder krijgen, dit communiceren bij AMP. Op basis van First in First Out, worden er berichten verstuurd voor leveringen vanaf Vrijdag.


@apvanderwaal Ik vermoed van wel. Apple levert apparatuur altijd eerder bij leveranciers. Zodat de verkoop op Vrijdag in kan gaan. T-Mobile zal dus de levering eerder krijgen, dit communiceren bij AMP. Op basis van First in First Out, worden er berichten verstuurd voor leveringen vanaf Vrijdag.

Thanks, verwacht ik inderdaad ook. Zo gaat het ook elk jaar met iPhones, maar dat zijn andere aantallen dan met Apple Watches verwacht ik. Naja we gaan het zien. 


Is er ondertussen wat meer duidelijk? Zijn er al mensen die bericht gekregen hebben over de Ultra?


Is er ondertussen wat meer duidelijk? Zijn er al mensen die bericht gekregen hebben over de Ultra?

Nee nog niet, ben ook wel benieuwd. Bestelstatus ook nog niet gewijzigd. Meestal is het richting einde werkdag (18:00 uur) dat AMP berichten gaat versturen. Althans dat is bij de iPhones het geval. 


Hoi @Sont, Onze Multisim werkt niet in het buitenland (zelfs niet in EU-landen). Over de grens moet de Watch dus altijd via Bluetooth verbonden blijven met de iPhone. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin 


Hoi @Sont, Onze Multisim werkt niet in het buitenland (zelfs niet in EU-landen). Over de grens moet de Watch dus altijd via Bluetooth verbonden blijven met de iPhone. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin

Dit was mij niet geheel duidelijk geworden tijdens de koop en vind het nogal wat. Hoe hebben jullie dit aangegeven of hoe had ik dit als consument simpel kunnen weten voor het lezen van dit bericht?

 

Tijdens de koop van dr smartwatch met multisim adverteren jullie met

“Voor € 5,00 per maand is je smartwatch altijd verbonden (met een maximale snelheid van 768/384 Kbps) met het

T-Mobile netwerk en bereikbaar op hetzelfde telefoonnummer van je telefoon. Je kunt je telefoon dus thuislaten als je gaat sporten.”

 

Hier lees ik toch echt dat je altijd verbonden bent met het t-mobile netwerk en bereikbaar bent.


Heb zelf nog geen mailtje binnen. 
Iemand hier al wel?


Heb zelf nog geen mailtje binnen. 
Iemand hier al wel?

Ik ook niet. 


Heb zelf nog geen mailtje binnen. 
Iemand hier al wel?

Ik ook niet.


Zijn er updates voor de Apple Watch Ultra?


Nog geen update of bericht. Nog wel even contact gehad met de klantenservice, die geven aan dat we de data in het levertijden topic kunnen aanhouden, en je rond die datum een mail van AMP kan verwachten. Gok dat het is minder druk en groots is als bij de iPhones, dus misschien doet AMP het ook rustig aan en komt het morgen in de loop van de dag.


Iets verder terug in dit topic zie ik de mensen die de S8 besteld hadden 6 dagen geleden bericht kregen, afgelopen donderdag dus. Morgen maar afwachten dan.


Hoi @Sont, Onze Multisim werkt niet in het buitenland (zelfs niet in EU-landen). Over de grens moet de Watch dus altijd via Bluetooth verbonden blijven met de iPhone. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Wanneer gaan jullie dit dan ondersteunen? 
 

Groeten.


Hoi @Sont, Onze Multisim werkt niet in het buitenland (zelfs niet in EU-landen). Over de grens moet de Watch dus altijd via Bluetooth verbonden blijven met de iPhone. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin

Dit was mij niet geheel duidelijk geworden tijdens de koop en vind het nogal wat. Hoe hebben jullie dit aangegeven of hoe had ik dit als consument simpel kunnen weten voor het lezen van dit bericht?

 

Tijdens de koop van dr smartwatch met multisim adverteren jullie met

“Voor € 5,00 per maand is je smartwatch altijd verbonden (met een maximale snelheid van 768/384 Kbps) met het

T-Mobile netwerk en bereikbaar op hetzelfde telefoonnummer van je telefoon. Je kunt je telefoon dus thuislaten als je gaat sporten.”

 

Hier lees ik toch echt dat je altijd verbonden bent met het t-mobile netwerk en bereikbaar bent.

Ik snap wat je zegt, maar je kunt wel degelijk deze informatie vinden. Je moet namelijk op meer over multisim drukken. Hierna zie je ergens in het midden, dat multisim enkel in Nederland werkt. 

Ja dit hadden ze misschien bij in de zin kunnen zetten, maar het is dus wel degelijk ergens te vinden.


Hoi @Sont, Onze Multisim werkt niet in het buitenland (zelfs niet in EU-landen). Over de grens moet de Watch dus altijd via Bluetooth verbonden blijven met de iPhone. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin

Dit was mij niet geheel duidelijk geworden tijdens de koop en vind het nogal wat. Hoe hebben jullie dit aangegeven of hoe had ik dit als consument simpel kunnen weten voor het lezen van dit bericht?

 

Tijdens de koop van dr smartwatch met multisim adverteren jullie met

“Voor € 5,00 per maand is je smartwatch altijd verbonden (met een maximale snelheid van 768/384 Kbps) met het

T-Mobile netwerk en bereikbaar op hetzelfde telefoonnummer van je telefoon. Je kunt je telefoon dus thuislaten als je gaat sporten.”

 

Hier lees ik toch echt dat je altijd verbonden bent met het t-mobile netwerk en bereikbaar bent.

Ik snap wat je zegt, maar je kunt wel degelijk deze informatie vinden. Je moet namelijk op meer over multisim drukken. Hierna zie je ergens in het midden, dat multisim enkel in Nederland werkt. 

Ja dit hadden ze misschien bij in de zin kunnen zetten, maar het is dus wel degelijk ergens te vinden.

Indien er al ergens een bron zou zijn waar dit in staat, zou dit voor de consument voor aankoop duidelijk gemaakt dienen te worden.

Dit riekt naar misleiding, wellicht geheel onbedoeld, wanneer je dit tijdens de koop niet duidelijk maakt, sterker, het tegenovergestelde beweerd; dat je te allen tijde bereikbaar bent. 
 

Edit: ik heb het zien staan. Maar je moet hiervoor echt doorklikken op een linkje die in principe als overbodig wordt gezien, gezien de uitgebreide uitleg op de pagina zelf, de uitleg op de cards ‘hoe werkt multisim’ en ‘wat zijn de voordelen van multisim’. Op die cards zou het niet functioneren buiten Nederland op z’n minst moeten worden vermeld of verwezen.


@UltraDog tsja ik begrijp wel wat je zegt en wellicht hadden ze het er expliciet kunnen vermelden. Maar dat er staat dat je verbonden moet zijn met het T-Mobile netwerk zegt eigenlijk al genoeg. Het T-Mobile netwerk bevind zich immers enkel in Nederland en dus werkt multisim niet in het buitenland.


@UltraDog tsja ik begrijp wel wat je zegt en wellicht hadden ze het er expliciet kunnen vermelden. Maar dat er staat dat je verbonden moet zijn met het T-Mobile netwerk zegt eigenlijk al genoeg. Het T-Mobile netwerk bevind zich immers enkel in Nederland en dus werkt multisim niet in het buitenland.

“Het T-Mobile netwerk bevind zich immers enkel in Nederland” ? Wie heeft je verteld dat T mobile alleen in Nederland internet heeft? Ik gebruik de netwerkdienst van T mobile in de Verenigde Staten, Italië en Australië.


@Waylikemark zoals @Andrew0719 al aangaf, is t-mobile als brand internationaal georiënteerd. Maar dat is het punt ook niet.

mijn punt is dat er meerdere tegenstellingen staan, dat het aannemelijk is dát je ook echt overal bereik hebt. Op de card ‘Wat zijn de voordelen van multisim?’ staan de volgende selling points:

  • nooit meer een oproep hoeven missen 
  • Alle relevante meldingen direct op je pols
  • Overal en altijd podcasts luisteren

Dan is er nog een kopje:

“Hoe werkt T-Mobile Multisim

Een extra sim die je aan je bestaande abonnement koppelt, speciaal voor je Apple Watch. *Zo kun je zonder telefoon de deur uitgaan en toch overal verbonden blijven.* Je hebt al een Multisim abonnement voor maar € 5/mnd, bovenop je bestaande mobiele abonnement.”

Begrijp me goed, ik ben blij dat er tenminste een provider is die een smartwatch aan hun netwerk laat verbinden, al is het enkel in NL. Mijn wat kritische toon bedoel ik meer als feedback (-:

 

 


Dat je multisim niet in het buitenland kan gebruiken was mij ook niet duidelijk, moet ik eerlijk zeggen. Door de manier waarop multisim wordt beschreven lijkt het erop dat het een tweede simkaart is waarop je overal verbonden bent. Net zoals via je primaire mobiele telefoon, dus ook in het buitenland.

Het zou netjes zijn om deze significante beperking er duidelijk bij te vermelden. Zonde als je klanten er pas tijdens het sporten in het buitenland achterkomen dat het niet werkt😉


Wat ik begreep is dat roaming op de Apple Watch niet ondersteund werd vanuit Apple. Maar dat die restrictie is opgeheven in watchOS 9. Of dat direct het geval is of pas later dit jaar was me niet helemaal duidelijk in de Keynote.

Alle Apple Watches vanaf Series 5 met cellular worden ondersteund. De vraag is nu dus wanneer T-Mobile NL dit als provider gaat ondersteunen. En of dat direct kan zonder aanpassingen en/of hulp van Apple. 


Reageer