Beantwoord

eSIM en verbinding met router

  • 12 April 2024
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Ik heb nu een werkende eSim in mijn iPhone 14 maar er is me wel één ding opgevallen.

Ik bewaak altijd via een app welke apparaten verbonden zijn met mijn router. Ik geef de apparaten een naam en het zijn vrijwel altijd bekende apparaten ipv . Soms zit er eens eentje tussen die ik niet ken en dan ga ik zoeken en dat lost zich altijd op. Maar nu zit er een onbekend apparaat tussen sinds de eSim en als ik dat apparaat blokkeer (dat kan in de app van mijn router) dan heb ik geen internet via wifi meer op mijn iPhone. Het enige nieuwe in mijn huis is de eSim en ik vermoed dus dat die een verbinding heeft met mijn router. Klopt dat? Legt de eSim een verbinding met de router en als die verbinding geblokkeerd wordt, wordt dan het gehele wifi-verkeer geblokkeerd met de iPhone. Want: terwijl ik dit doe (het blokkeren van dat onbekende apparaat) hebben alle andere apparaten wel een goed werkende wifi verbinding?

icon

Beste antwoord door emilimeters 12 April 2024, 21:11

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3

If it looks like a duck, quacks like duck and walks like a duck, it probably is a duck’. Kortom, als je dat onbekende aparaat blokkeert en je telefoon doet het niet meer, dan is dat waarschijnlijk 1 en dezelfde. Mogelijk veroorzaakt je esim dat je telefoon een nieuw mac adres krijgt en dan zal ie ook een nieuw IP adres via wifi krijgen en dus is ie onbekend voor jou. De rest is ‘history’. Ik neem tenminste aan dat gedurende dit blokkeren je telefoon gewoon verbinding heeft met wifi. 

Ach ja, natuurlijk… niet gekeken of mijn eerder benoemde iPhone 14 nog wel in het lijstje staat, Nee dus. Dit is dus inderdaad gewoon mijn iPhone.

Dank, kwaak...

Reageer