Skip to main content

eSIM activatie werkt niet op Amerikaans toestel

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb een nieuw toestel gekocht  met een amerikaans modelnummer. Dit model heeft alleen e-sim en dus geen simkaart slot. Ik probeerde dit toestel te koppelen met een esim maar ik kreeg meerdere meldingen dat dit niet kon. 'Overzetten niet ondersteund’, Toestel ondersteunt nummer niet etc etc. Wat is het probleem en wat kan ik doen om dit op te lossen, het toestel werkt verder helemaal perfect maar ik heb dus geen mobiele netwerk connectie.

Uitgelichte reactie

17 maart 2025

Een simlock wordt in Nederland eigenlijk nooit meer toegepast omdat je het toestel.zelf (of op afbetaling) betaald, het is jouw eigendom. In de UDS zijn er nog wel provider branded / gesubsidieerde toestellen. Bij een simlock verwacht je normaal een melding om de simlock "unlock code" in te geven. Daar lijkt bij jou geen sprake van te zijn.

Maar een simslot loos toestel worden in Nederland nog niet verkocht. Apple is soms heel strikt in welk netwerk welke features kan gebruiken. Je zou er dus in een Odido winkel er nog eens naar laten kijken, en anders toch een voor de EU markt geschikt toestel moeten nemen.

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8676 reacties
  • 17 maart 2025

Is dat een Android of een Apple toestel? En weet je zeker dat het betreffende toetsel de Nederlandse mobiele frequenties ondersteund. 

Als je hands on hulp wilt hebben,  ga dan even langs een Odido winkel. Maar als dit toestel niet het juiste e-sim systeem van Nederlands ondersteund dan is hier niet veel aan te doen.  Kosteloos annuleren van je abonnement kan tot 14 dagen na bestellen.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 17 maart 2025
eric schreef:

Is dat een Android of een Apple toestel? En weet je zeker dat het betreffende toetsel de Nederlandse mobiele frequenties ondersteund. 

Als je hands on hulp wilt hebben,  ga dan even langs een Odido winkel. Maar als dit toestel niet het juiste e-sim systeem van Nederlands ondersteund dan is hier niet veel aan te doen.  Kosteloos annuleren van je abonnement kan tot 14 dagen na bestellen.

Hey Eric, dank voor de reactie. Ik heb het toestel 2de hands gekocht, hij komt niet direct van Odido af. Het gaat om een Apple Iphone 15 pro, kan het zijn dat er dan een sim-lock op zit ofzo? had dat ook ergens gelezen namelijk. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8676 reacties
  • 17 maart 2025
Uitgelichte reactie

Een simlock wordt in Nederland eigenlijk nooit meer toegepast omdat je het toestel.zelf (of op afbetaling) betaald, het is jouw eigendom. In de UDS zijn er nog wel provider branded / gesubsidieerde toestellen. Bij een simlock verwacht je normaal een melding om de simlock "unlock code" in te geven. Daar lijkt bij jou geen sprake van te zijn.

Maar een simslot loos toestel worden in Nederland nog niet verkocht. Apple is soms heel strikt in welk netwerk welke features kan gebruiken. Je zou er dus in een Odido winkel er nog eens naar laten kijken, en anders toch een voor de EU markt geschikt toestel moeten nemen.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 17 maart 2025
eric schreef:

Ik ben vandaag nog toevallig naar een Odido winkel geweest. Ze zijn idd dat er een simlock opzat, maar de melding met unlock code heb ik nog niet gekregen. Ze raadden aan contact op te nemen met de provider in USA, en te vragen of ze het toestel kunnen unlocken. Ik gok dat er verder geen andere manier is om hem te unlocken?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen