Ik heb een iphone 13 met Odido mobiel abonnement met e-SIM en heb onlangs een prepaid SIM kaart gekocht van Vodafone in Duitsland omdat ik in Nederland woon en werk in Duitsland.
Ik heb mijn eSIM in NL geactiveerd in juli (dacht ik..). En wilde gisteren de prepaid SIM kaart in mijn telefoon doen. Mijn oude Odido SIM kaart zat nog in mijn telefoon. Ik heb de SIM kaarten verwisseld en zag toen bij mijn Mobiel Netwerk de optie ‘Reizen’/ NL persoonlijk NR en Zakelijk staan.
Ik heb mijn nieuwe Duitse prepaid tel nr gekoppeld aan zakelijk. En toen ging het mis. Ik had ineens geen verbinding meer. Ik kon niet bellen, of gebeld worden, mijn WIFI lag eruit. Ik heb de nieuwe SIM kaart eruit gehaald, ik heb geprobeerd met ‘instellingen herstellen’ maar mijn telefoon functioneert niet meer en ik heb geen idee hoe ik dit kan herstellen. Ik kan nu bijvoorbeeld helemaal niet meer bellen. WIFI doet het niet meer. Ik heb geen idee welk nummer is waar aan moet hangen in mijn Mobiel netwerk. Ik had voorheen perfect verbinding overal waar ik naar ging binnen en buiten huis.
Mijn doel is dat mijn Odido abonnement met e-SIM mijn primaire telefoon blijft voor alles m.b.t bellen, appen, surfen op het internet, internetbankieren etc. etc. Daarnaast wil ik een Duits mobiele nummer hebben op mijn toestel waarop ik voornamelijk telefonisch bereikbaar ben voor mijn Duitse werkgever.
Wat moet ik doen? Het lukt mij niet om vanuit buitenland te bellen met Odido met een ander Duits mobiel nummer. Keuzemenu werkt niet.