Skip to main content

Hi! 

Uit eerder gesloten topics begrijp ik dat simkaarten bij Odido automatisch geblokkeerd worden wanneer er een automatisch sms naar het buitenland gestuurd wordt vanaf het telefoonnummer. Hierover heb ik ook een sms van Odido van ontvangen, echter heb ik niet op een link geklikt in een sms, mail of whatsapp, wat volgens het bericht wel de oorzaak is. Vreemd, kan Odido inzien wat voor sms dit is geweest?

Toch heb ik voor de zekerheid een back-up gemaakt, telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en een antivrius app geïnstalleerd zoals op deze pagina wordt geadviseerd. Nu probeer ik in contact te komen met de klantenservice, maar ik kan deze geen enkele manier bereiken (bot, telefoonnummer, socials). Voor ik naar een winkel ga (en hier kosten voor maak) probeer ik toch hier de vraag te stellen of jullie mij kunnen assisteren bij het opheffen van de blokkade op mijn simkaart, kan dit bijvoorbeeld ook via de app of online?

Thanks. 

Mijn ervaring is dat ze via X (Twitter) prima te bereiken zijn. Was het trouwens slim om een back-up terug te plaatsen? Grote kans is dan dat de virus/malware gewoon weer mee terug zijn gekomen op je toestel. 

Hi @LDBN1400 

Ben je inmiddels al verder geholpen? Anders wil ik graag met je meekijken.  Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen. 

@Occaj Ah Twitter nog niet geprobeerd, heb zelf ook geen account nog daarop. Heb nu een privébericht naar Hajar gestuurd, hopelijk kan zij mij helpen.

De Back-up was met name voor de foto’s, dit was dan ook het advies van Odido om zo te doen, maar vroeg me inderdaad hetzelfde af. 

@LDBN1400 Bedankt voor je gegevens!

Ik zie inderdaad dat er een blokkade was geactiveerd om hogere kosten te voorkomen en dus voor je eigen veiligheid. Je geeft aan dat een virusscanner hebt gedownload en dus heb ik de blokkade verwijderd. Als je je toestel opnieuw start dan moet het weer werken.

Reageer