Hallo, ik probeer Multisim voor mijn Apple Watch (GPS + Cellular) te activeren, maar dit lukt niet.
In de Watch-app op mijn iPhone, onder Mobiel netwerk, krijg ik de volgende melding:
“Je Odido NL-account komt niet in aanmerking om mobiele data op je Apple Watch te activeren. Neem contact op met Odido NL voor meer informatie.”
De knop ‘Configureer mobiel netwerk’ is daardoor niet beschikbaar.
Wat kan ik doen?
Beste antwoord door Marciano van Odido
Hoi Jizzzi, tof dat je gebruik wil maken van Multisim op je Apple Watch! Ik kijk graag met je mee om te onderzoeken waarom je deze melding krijgt en hoe we dit voor je kunnen oplossen.
Heb je toevallig een oud-Tele2 abonnement? Dan kan je geen Multisim kopen.
Gaat het om een zakelijk abonnement? Dan moet ik je vragen contact op te nemen met de zakelijke klantenservice.
Wil je alvast antwoord geven op de volgende vragen, dan heb ik een duidelijker beeld van de mogelijkheden en stappen die we kunnen volgen:
Heb je de Watch bij Odido gekocht of via een andere verkoper?
Als je 'm bij ons hebt gekocht: Heb je al een Mijn Oddio account waar je mobiele abonnement aan gekoppeld is?
Als je 'm bij een andere verkoper hebt gekocht: De watch is alleen geschikt voor een multisim als het een cellular model is en de europese versie.
Wil je je modelnummer willen opzoeken dan kan dat via deze weg: Open Watch app op de iPhone > My Watch tabje onderaan -> Algemeen -> Info -> bij het Model veld
Ik heb je ook alvast een DM gestuurd via Webcare Moderator. Reageer je daar ook op me? Dan mag ik straks volledig met je meekijken.
Hoi Jizzzi, tof dat je gebruik wil maken van Multisim op je Apple Watch! Ik kijk graag met je mee om te onderzoeken waarom je deze melding krijgt en hoe we dit voor je kunnen oplossen.
Heb je toevallig een oud-Tele2 abonnement? Dan kan je geen Multisim kopen.
Gaat het om een zakelijk abonnement? Dan moet ik je vragen contact op te nemen met de zakelijke klantenservice.
Wil je alvast antwoord geven op de volgende vragen, dan heb ik een duidelijker beeld van de mogelijkheden en stappen die we kunnen volgen:
Heb je de Watch bij Odido gekocht of via een andere verkoper?
Als je 'm bij ons hebt gekocht: Heb je al een Mijn Oddio account waar je mobiele abonnement aan gekoppeld is?
Als je 'm bij een andere verkoper hebt gekocht: De watch is alleen geschikt voor een multisim als het een cellular model is en de europese versie.
Wil je je modelnummer willen opzoeken dan kan dat via deze weg: Open Watch app op de iPhone > My Watch tabje onderaan -> Algemeen -> Info -> bij het Model veld
Ik heb je ook alvast een DM gestuurd via Webcare Moderator. Reageer je daar ook op me? Dan mag ik straks volledig met je meekijken.
Bedankt voor je DM, Jizzzi! Het probleem met Multisim aanschaffen is inmiddels bekend en mijn collega's werken eraan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Om mijn collega's te helpen met voorbeelden en om jou direct verder te helpen zet ik graag een case naar ze door. Wil je voor mij de 6 lege vragen hieronder zo nauwkeurig mogelijk aanvullen?
Heeft de klant een Apple Watch Cellular?: Ja
Is de Apple Watch via Odido of apart aangeschaft?: via Odido
Zo ja, betrekt deze externe partij de producten mogelijk uit het buitenland?: N.v.t.
Om welk Apple Watch-model gaat het en wordt dit model ondersteund?:
IMEI-nummer van de Watch:
Komt deze Apple Watch uit Nederland?: Ja
Welke iOS-versie staat er op de iPhone?:
Welke watchOS-versie staat er op de Watch?:
Wat staat er bij de aanbiederinstellingen (Carrier Settings)?:
Gebruikt de klant Dual SIM?:
Foutmelding: “Je Odido NL-account komt niet in aanmerking om mobiele data op je Apple Watch te activeren. Neem contact op met Odido NL voor meer informatie.”
Goedemorgen, bedankt voor het invullen van de vragenlijst. Ik heb direct een case doorgezet. Op dit moment hebben mijn collega's een verwerkingstijd van 8 werkdagen. Laat je het me weten als mijn collega's contact met je hebben opgenomen?