Mijn toestel is gestolen / kwijt. Wat moet ik doen?

  • 7 September 2021
  • 0 reacties
  • 1231 Bekeken
Mijn toestel is gestolen / kwijt. Wat moet ik doen?
Reputatie 7
Badge +9

Het is natuurlijk nooit leuk als je toestel kwijt is of gestolen. Daarom denken wij graag mee over wat je in zo’n situatie het beste kan doen. 

 

In dit topic leggen wij graag uit welke stappen je kunt ondernemen nadat jij je toestel kwijt ben, zodat alles zo goed mogelijk geregeld is!

 


 

Toestel traceren

Veel toestellen zijn wel te traceren. Zo kun je een Android toestel tracken door middel van Android Apparaatbeheer van Google. iPhone gebruikers kunnen gebruik maken van de Find My iPhone-functie.

 

Simkaart blokkeren

Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk je simkaart laat blokkeren.
Als particuliere klant kun je dit zelf doen via Mijn Odido. Je kunt ook bellen naar de klantenservice via +31624001200. Dit nummer is dag en nacht bereikbaar voor het blokkeren van je simkaart in geval van verlies of diefstal.
Als zakelijke klant kun je de simkaart blokkeren op Mijn Odido en natuurlijk ook telefonisch bij Odido Zakelijk via 0800-7112. Je kunt dit ook via Facebook of Twitter doen.

Je kunt vervolgens ook via Mijn Odido of de Klantenservice een nieuwe simkaart bestellen. De simkaart krijg je na aanvraag binnen een aantal dagen thuis op de mat! 🙂 Wil je direct een nieuw toestel? Dan kun je wellicht gebruik maken van Early Renewal.

 

Claim indienen bij verzekering

Maak je gebruik van een toestelverzekering? Neem dan contact op met de verzekeraar. Heb je jouw toestel verzekerd vóór 14 januari 2013 dan kun je contact opnemen met ProAssist via 0344 - 636 326. Heb je een verzekering afgesloten na deze datum dan kun je contact opnemen met Chubb via deze pagina.

 

Aangifte doen bij politie

Wanneer je toestel gestolen is kun je met je IMEI-nummer ook aangifte doen bij de Politie. Aangifte doen kan online en via 0900 - 8844.

 

Ik heb een telefoon gevonden! Wat nu?

Soms is het ook gewoon pech dat iemand een telefoon verliest, even niet opletten en hij blijft ergens liggen of hij valt uit je zak. Hoe kun jij er dan aan bijdragen dat de telefoon weer bij de rechtmatige eigenaar terecht komt?

► Zit er geen slot op de telefoon? Je kunt dan kijken of er een nummer vaak/recentelijk gebeld is en dit nummer opbellen om te laten weten dat jij de telefoon gevonden hebt. Diegene kan dan verdere stappen nemen om te zorgen dat telefoon zo spoedig mogelijk weer bij de eigenaar terecht is! :D

► Kijk op de simkaart naar de provider van het abonnement en neem contact met ze op. Zij kunnen met het simkaartnummer dan de eigenaar opsporen.

► Check de website https://www.verlorenofgevonden.nl/ om gevonden spullen aan te melden of je verloren spullen te vinden.

► Kijk eventueel ook op de website van je gemeente of vervoerder hoe je je verloren voorwerp aan moet melden. De politie neemt gevonden goederen sinds 1 januari 2013 niet meer aan.

 

Heb je na het lezen van dit topic nog vragen, laat ze dan achter in dit topic en wij helpen je zo snel mogelijk verder!


0 reacties

Geen reactie

Reageer