Skip to main content

Bij mijn Internet+TV-bestelling is de eerste letter van mijn roepnaam gebruikt als contractnaam. Aangezien mijn roepnaam afwijkt van de naam zoals op mijn paspoort, kan ik deze niet koppelen aan mijn bestaande MijnOdido-omgeving. Hierdoor heb ik een tweede MijnOdido-omgeving moeten aanmaken om de status van mijn bestelling te kunnen volgen. Erg onhandig.

Graag wil ik deze alsnog samenvoegen al si het alleen al omdat mijn TV-abonnement anders straks niet op mijn officiële naam staat.

Je kan in je profiel hier in Community je postcode, huisnummer, laatste 4 cijfers van IBAN en geboortedatum invullen, zodat een langswandelende Odido forum admin je hier kan helpen.

Alternatief kan je ook bellen naar het telefoonnummer (0800-0092), en ze kunnen het daar fixen (nadat je ze dezelfde info geeft.)

Het kan zijn dat ze over de telefoon zeggen dat ze het niet kunnen fixen. In dat geval heb je pech gehad, dat je niet een van de meer competente medewerkers aan de lijn hebt gehad. Dan kan je het beste terugbellen, en hopen dat je dan iemand krijgt die wel weet hoe ze dat kunnen fixen.

Niet om negatief over specifieke helpdeskers te zeuren, maar om je als klant gerust te stellen dat een enkele telefonische medewerker die zegt dat het niet kan niet hoeft te betekenen dat het een doodlopend spoor is, dat het de moeite waard is het gewoon opnieuw te proberen. Het kan namelijk wel.

Ondertussen hopen we dat Odido stopt met de eis dat er geen spelfouten in de naam van de klant mogen staan voordat koppelen mag. Als je als klant aangeeft “degene met email adres X mag het abo managen” zou genoeg moeten zijn om het Mijn Odido account met dat email adres X gewoon toegang te geven tot dat account, zonder deze zielige “paarse krokodil” blokkades.

Maar ondertussen dus, zijn dit de twee routes om hun probleem op te lossen.

Hi ​@RixkTM  ik heb direct jouw voorletters van het Internet + TV abonnement aangepast en jouw Mijn Odido account van dit abonnement verwijderd, zodat deze klaar staat om gekoppeld te worden aan het oorspronkelijke account. Je kan nu inloggen op het e-mailadres waar ook het mobiele abonnement aan gekoppeld staat en hier vervolgens het Internet + TV abonnement aan toevoegen. Dit zou nu zonder problemen moeten lukken! Hou je me op de hoogte? 

Dankjewel ​@Nora van Odido . Het is  me nu gelukt mijn nieuwe Internet+TV toe te voegen aan mijn oorspronkelijke account. Moet ik nu nog het nieuwe/tijdelijke Mijn-Odidoaccount helemaal verwijderen?

Hi ​@RixkTM, wat super om te zien dat het nu helemaal gelukt is om het abonnement te koppelen! Ik heb het tijdelijke account al voor je verwijderd, dit hoef je dus niet meer te doen. 

Reageer