Skip to main content
Beantwoord

Inlogproblemen met Tweestapsverificatie Mijn Odido op Mac OS met Firefox en Safari

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met inloggen op mijn Odido-account via mijn Mac met het besturingssysteem Sequoia. Zowel in Firefox als in Safari lukt het me niet om in te loggen.

In Firefox verstuurt het formulier zich gewoon niet nadat ik de tweestaps-verificatiecode heb ingevoerd. Het lijkt alsof er niets gebeurt. Adblocker is ook uitgeschakelt. In Safari verdwijnen de ingevoerde cijfers van de code gewoon en gebeurt er ook niets.

Op dit moment kan ik alleen inloggen via mijn online-bankieren app en de mobiele Odido app, wat natuurlijk niet ideaal is.

Ik heb vorig jaar al contact gehad met de telefonische support over deze inlogproblemen, maar sindsdien is er niets opgelost.

Is Odido alleen toegankelijk voor Chrome en Windows-gebruikers? Of zijn er meer mensen met dit probleem? Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft of tips kan geven.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord door BrutWorst

Tommie van Odido schreef:

Heeft het voorheen wel gewerkt ​@BrutWorst? Ook op  OS-Sequoia? Of werkt het na de update niet meer? En een browser zoals Opera, kan je die wel uitproberen?

Mijn excuses voor het ongemak. Ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd en tot mijn verrassing werkt het weer! Wat ik anders deed, is dat ik niet, zoals gebruikelijk, het universele klembord gebruikte om de code van mijn iPhone naar de browser op mijn laptop te kopiëren. Blijkbaar werkt het alleen als je de cijfers handmatig invoert.

Bekijk origineel

5 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13605 reacties
  • 31 maart 2025

Hey ​@BrutWorst, je moet natuurlijk gemakkelijk kunnen inloggen in Mijn Odido.

Maak je gebruik van een Authenticator applicatie of vie SMS? Hij zou gewoon moeten werken in zowel Safari als Firefox. Kan je eens proberen of het wel werkt in Google Chrome of Edge? Zou je mij een berichtje willen sturen als je dit getest hebt? Anders kunnen we de 2FA ook nog omzetten in SMS als je gebruik maat van een Authenticator applicatie. Wellicht zit daar de fout in. Ik zie je berichtje graag tegemoet!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 31 maart 2025

Hey ​@BrutWorst, je moet natuurlijk gemakkelijk kunnen inloggen in Mijn Odido.

Maak je gebruik van een Authenticator applicatie of vie SMS? Hij zou gewoon moeten werken in zowel Safari als Firefox. Kan je eens proberen of het wel werkt in Google Chrome of Edge? Zou je mij een berichtje willen sturen als je dit getest hebt? Anders kunnen we de 2FA ook nog omzetten in SMS als je gebruik maat van een Authenticator applicatie. Wellicht zit daar de fout in. Ik zie je berichtje graag tegemoet!

Beste Tommie,

Ik heb beide opties, zowel SMS als Authenticator-codes, getest. Helaas word ik in beide gevallen niet doorverwezen naar de inlogomgeving. Dit probleem doet zich voor, ongeacht of ik Chrome, Edge of Safari gebruik. In het verleden gebruikte ik altijd Safari om problemen met Firefox te vermijden, en dat werkte meestal prima. Maar nu ondervind ik ook in Safari dezelfde problemen.

Aangezien zowel Chrome als Safari de Webkit-engine gebruiken, zou de pagina eigenlijk op dezelfde manier moeten functioneren. Helaas kan ik Chrome en andere Google-software niet op mijn computer installeren vanwege veiligheids- en privacyredenen.

Daarnaast werkt de instellingspagina voor 2FA ook niet meer. Na het aanvragen van de QR-code verschijnt er opnieuw een formulier dat vraagt om een code voor de nieuw toegevoegde 2FA-link in mijn authenticator-app: https://www.odido.nl/my/tweestapsverificatie. Wanneer ik mijn 2FA-code invoer, gebeurt er echter weer niets. Het lijkt erop dat het hele verificatieproces momenteel niet goed functioneert.

Ik hoop dat je me kunt helpen om dit probleem op te lossen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13605 reacties
  • 1 april 2025

Heeft het voorheen wel gewerkt ​@BrutWorst? Ook op  OS-Sequoia? Of werkt het na de update niet meer? En een browser zoals Opera, kan je die wel uitproberen?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • Antwoord
  • 1 april 2025

Mijn excuses voor het ongemak. Ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd en tot mijn verrassing werkt het weer! Wat ik anders deed, is dat ik niet, zoals gebruikelijk, het universele klembord gebruikte om de code van mijn iPhone naar de browser op mijn laptop te kopiëren. Blijkbaar werkt het alleen als je de cijfers handmatig invoert.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13605 reacties
  • 2 april 2025

Superfijn om te horen dat het inmiddels goed werkt ​@BrutWorst! De 2FA kan inderdaad moeite hebben met gekopiëerde cijfers, gelukkig zijn het niet veel cijfers om handmatig in te voeren. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen