Skip to main content

Inloggen mijn Odido

Ik wil inloggen op mijn Odido, maar dit kan niet. Er is een Idin inlog methode ingesteld door dit bedrijf, maar ze zijn vergeten de lijst met banken compleet te maken. Ook vind ik het belachelijk dat je als klant niet zelf kan kiezen voor een vorm van twee-staps-verificatie. Ik gebruik dit al, een extra laag is onnodig.

Bovendien als je een feature released, zorg dan dat deze compleet is. Odido, doe beter!

Uitgelichte reactie

20 april 2025

Hallo ​@rrrroelio 

Je kunt hier gewoon een nieuwe account aanmaken. Het is tegenwoordig zelfs verplicht om 2FA te gebruiken. Dat kan dmv een code via sms of met een app.

8 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 20 april 2025

Hallo ​@rrrroelio 

Je kunt hier gewoon een nieuwe account aanmaken. Het is tegenwoordig zelfs verplicht om 2FA te gebruiken. Dat kan dmv een code via sms of met een app.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 april 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@rrrroelio 

Yes, dat heb ik. Via een password manager. Via een aantal extra pogingen nog (in verschillende browsers) lijkt het erop dat de 2FA code niet gezien wordt door hun systeem.

Nog neemt het niet weg dat wanneer ze bijv… Idin verificatie toepassen de lijst van beschikbare banken incompleet is. Waardoor gebruikers mogelijk niet kunnen inloggen. 

Diego van Odido
Moderator
  • Moderator | Mobiel
  • 13 reacties
  • 21 april 2025

@rrrroelio Heel erg bedankt voor je feedback. Dit is voor ons ontzettend waardevol en dit wil ik dan ook volledig aankaarten bij alle betrokken partijen. Kun je met mij delen welke banken je hier precies mist, dan neem ik dit mee in het verzoek wat ik ga doen! ​

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 april 2025
diegovanodido schreef:

@rrrroelio Heel erg bedankt voor je feedback. Dit is voor ons ontzettend waardevol en dit wil ik dan ook volledig aankaarten bij alle betrokken partijen. Kun je met mij delen welke banken je hier precies mist, dan neem ik dit mee in het verzoek wat ik ga doen! ​

Hallo Diego,

In mijn geval mis ik KNAB. Hoop dat dit helpt.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 21 april 2025

@rrrroelio Dat is omdat KNAB zelf waarschijnlijk nog geen iDIN ondersteund. Dat kun je Odido dan niet kwalijk nemen. Maar sms verificatie zou standaard moeten kunnen. Daarna kun je eventueel overschakelen naar een authenticatie app indien gewenst. Ik heb onlangs nog die van Microsoft getest (Microsoft Authenticator) en dat ging goed.

https://bieb.knab.nl/inkomsten-uitgaven/idin-bij-knab-jullie-mening-en-onze-vervolgstappen

Voorlopig geen iDIN bij Knab
We kennen de wensen van onze klanten goed. Een deel van onze klanten ziet graag dat we iDIN toevoegen aan onze dienstverlening. Toch hebben we weloverwogen besloten om er - in ieder geval in 2024 - hier niet aan te beginnen. Het is namelijk een zeer omvangrijk project en er zijn andere zaken die hoger op het verlanglijstje van onze klanten staan of verplicht worden gesteld door onze toezichthouder. We focussen ons nu onder andere op het aanbieden van zakelijke leningen, het verbeteren van onze boekhoudkoppelingen en een Knab Boekhoudpakket voor zzp'ers.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 april 2025

@rvk01 Klopt, maar dan zal er een andere standaard gebruikt moeten worden door Odido, Dit is een keuze maken waarop je kan verwachten dat er klanten zullen zijn die buitengesloten worden. Bovendien had er een intern onderzoek gedaan kunnen worden of er klanten zijn die door de keuze benadeeld zouden worden.

Ik gebruik 1Password en die 2FA code die ik invoer wordt bij het inloggen wel gegeven maar het systeem  ziet hem niet o.i.d.. Hierdoor kom ik voor een muur te staan die geen origine vindt aan mijn zijde van het verhaal.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 april 2025

Om de flow te beschrijven:

Ik ga naar inloggen > via mijn password manager vul ik gebruikersnaam en wachtwoord in > de tijdelijke 2FA code die ik kan gebruiken wordt ingevoerd > ik kom voor een IDIN muur te staan.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 21 april 2025

Ik kan me niet meer herinneren of ik me met iDIN geïdentificeerd heb. Maar bij Odido weten ze zelf ook dan Knab en Triododls geen iDIN doen. Ik vraag me dus af of iDIN de enige manier van identificeren is.

Maar eenmaal ingesteld is alleen sms of Authenticator app nodig. Maar ja, dan moeten ze je waarschijnlijk wel initieel geïdentificeerd hebben want dat is met sms en Authenticator app waarschijnlijk onvoldoende.

Omdat je betaalrekening op je naam moet staan, is dit een makkelijke én veilige manier om te controleren dat jij de aanvrager bent. Alle grote banken werken met iDIN, alleen Knab en Triodos niet.

https://www.odido.nl/service/veelgestelde-vragen/hoe-gebruik-ik-idin-bij-odido/000428706

@Diego van Odido Is iDIN inderdaad een verplichte stap bij Odido om je initieel te identificeren?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen