Skip to main content

Geen verificatiemail community ontvangen

  • 26 november 2024
  • 13 reacties
  • 108 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Bij wie kan ik terecht met een probleem met betrekking tot het niet ontvangen van de verificatiemail op de Odido community?

Ik heb al een PM naar Jason (Community manager) geprobeerd maar daar komt geen antwoord op.

Je kunt zelfs zonder de verificatie niet eens een PM sturen dus ik moest me aanmelden met een spam account. Ik zou echter gewoon graag met mijn normale e-mail geregistreerd staan (zoals ik ook bij Odido zelf geregistreerd sta, waar ik wel mail van ontvang).

Wie kan zien wat daar aan de hand is. (En nee, het is geen spam probleem want ik heb toegang tot de mailserver logs en die laten niets zien van de community.)

 

Uitgelichte reactie

27 november 2024

Hey ​@rvk02, welkom op onze Community!

Zou je het juiste e-mailadres in je profiel willen zetten bij: Info voor moderator? Dan kan ik die voor je aanpassen op dit account. Geef je hier een seintje wanneer dit gelukt is? 

13 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 27 november 2024

Hey ​@rvk02, welkom op onze Community!

Zou je het juiste e-mailadres in je profiel willen zetten bij: Info voor moderator? Dan kan ik die voor je aanpassen op dit account. Geef je hier een seintje wanneer dit gelukt is? 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 november 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@rvk02, welkom op onze Community!

Zou je het juiste e-mailadres in je profiel willen zetten bij: Info voor moderator? Dan kan ik die voor je aanpassen op dit account. Geef je hier een seintje wanneer dit gelukt is? 

Is gedaan (staat in de info). Het gaat om het e-mail adres wat bij account rvk01 is gebruikt.

Hopelijk kunnen jullie aan jullie kant zien waarom er geen activatiemails verzonden worden.

LET OP. Ik wil niet dat dit e-mail adres op dit account (rvk02) gezet wordt. Ik wil account rvk01 gebruiken maar ik krijg geen activatiemails binnen. En als ik die niet krijg, dan krijg ik notificaties van de community waarschijnlijk ook niet ???

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 29 november 2024

Kan je eens proberen in te loggen op rvk01 ​@rvk02? Ik heb de user role aangepast, als het goed is moet dit werken. Zo niet, dan kan ik dat account eventueel verwijderen, je gebruikersnaam en e-mailadres op dit account aanpassen. 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 956 reacties
  • 29 november 2024

Ik kan nu reageren met rvk01. Ik krijg geen melding meer van de activatiemail.

Maar ik vraag me nu wel af of het forum mij een notificatie per mail stuurt op dit topic (geabonneerd) want dat was het probleem (dat ik geen mail kreeg).


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 956 reacties
  • 29 november 2024

@Tommie van Odido Ik krijg nog steeds geen notificatiemails binnen van het forum. Kunnen jullie eens kijken waarom deze niet verzonden worden door jullie server. Dit was dus het hele probleem waarom ik ook geen verificatiemail binnen kreeg. 

 

Ik zie ook niets op de log van de server komen van odido community. Dus ook niet in de spam. Misschien zit er in jullie uitgaande mailserver een (onjuiste) spam filter op mijn adres.

 

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4131 reacties
  • 1 december 2024

@rvk02 Ik kan mij goed voorstellen dat je graag de notificatie e-mail ontvangt als er een reactie is geplaatst in het topic. Wel zo handig toch? Ik onderzoek graag voor je waar dit aan ligt! 

Zodra ik meer informatie voor je heb, laat ik het je meteen weten! 

Nog even voor mijn beeldvorming, ontvang je alleen geen meldingen uit dit topic of ook niet van andere topics waar je op bent geabonneerd? Sorry voor het ongemak en alvast bedankt voor je geduld! 

 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 956 reacties
  • 1 december 2024
Teresa van Odido schreef:

Nog even voor mijn beeldvorming. ontvang je alleen geen meldingen uit dit topic of ook niet van andere topics waar je op bent geabonneerd? Sorry voor het ongemak en alvast bedankt voor je geduld! 

Ik ontvang totaal geen mail van de Odido community. Ik kreeg ook geen verificatie mail binnen.

Mocht het helemaal niet te vinden zijn dan zou er als noodgreep een gmail adres gebruikt kunnen worden (die doorgelust staat naar mijn eigen e-mail) maar het liefst heb ik gewoon direct mijn eigen e-mail.

Van Odido internet (bedrijf) krijg ik wel gewoon mail.

 

Let op. Dit gaat dus om rvk01. rvk02 heb ik aangemaakt met een hotmail account die ik alleen voor spam-ontvangst gebruik. De rvk01 is mijn echte account (met het probleem email adres).

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4131 reacties
  • 1 december 2024

@rvk01 Dankjewel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik ga dit meenemen in het onderzoek en zal je morgen sowieso een update geven. 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 956 reacties
  • 11 december 2024
Teresa van Odido schreef:

@rvk01 Dankjewel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik ga dit meenemen in het onderzoek en zal je morgen sowieso een update geven. 

@Teresa van Odido Ik heb niets meer vernomen over dit probleem. Hebben jullie nog ontdekt waaraan het ligt? (Ik krijg nog steeds geen e-mail van de community binnen)

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 12 december 2024

Bij de instellingen van je profiel staat wel alles goed ​@rvk01? Kan het zijn dat je mailserver de e-mails standaard blokkeert? 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 956 reacties
  • 12 december 2024
Tommie van Odido schreef:

Bij de instellingen van je profiel staat wel alles goed ​@rvk01? Kan het zijn dat je mailserver de e-mails standaard blokkeert? 

Nee, dat heb ik al gezegd. Er komt absoluut niets op de mailserver (en ik heb toegang tot de logs). Dus er wordt echt iets bij jullie in de server geblokt.

Maar goed... Ik zie al dat we hier niet uit gaan komen.

Ik heb een alternatief email adres in mijn profiel-opmerking gezet (Info voor moderator). Kunnen jullie dat e-mail adres in mijn profiel-account zetten? (Uiteraard alleen voor de community hier, de account bij "Odido internet" werkt n.l. wel goed)

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 13 december 2024

Ik heb het voor je aangepast ​@rvk01


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 956 reacties
  • 13 december 2024
Tommie van Odido schreef:

Ik heb het voor je aangepast ​@rvk01

Bedankt. Nu krijg ik ze inderdaad binnen.

Dan weet je ook dat als dit ooit in de toekomst bij andere voorkomt… dat er toch iets mis zit. Jullie gebruiken voor odido community servers van Amazon. Misschien zit daar in het ‘uitgaande’ gedeelte toch iets mis (met blocklists e.d. hoewel mijn server/ip niet op blocklists staan). Maar goed… het werkt met de doorlus via gmail in ieder geval wel.

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen