Skip to main content

geen internet (glasvezel)

Sinds vanochtend ongeveer 9 uur ligt mijn internetverbinding eruit. Resetten glasvezelbox en modem helpt niet. 
De box heeft geen input, lampje knippert rood. 

Dit is de tweede keer deze week, woensdagochtend ook, toen gebeld en na paar uur was het weer okee. Maar dat scheen een landelijke storing te zijn, alhoewel ik er nergens iets over terug kon vinden.

Kan Odido dit oplossen? 

Uitgelichte reactie

15 februari 2025

Hi ​@haveevee, ik kan me goed voorstellen dat je graag zo snel mogelijk weer online wil zijn! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je inmiddels al contact met ons hebt opgenomen en er een monteur is aangestuurd. Ook zie ik dat er een voucher naar je toe is gestuurd voor onbeperkt mobiele data, zodat je op deze manier nog online kan blijven. Hou je me op de hoogte nadat de monteur langs is geweest?  

43 reacties

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 929 reacties
  • 14 februari 2025

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

hoe ben je zo goed in alles

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 14 februari 2025

Ik woon niet in (de regio) Rotterdam. 
Die check heb ik natuurlijk allang gedaan, meerdere keren vandaag. Er is geen storing op mijn postcode. Behalve dus wel.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 929 reacties
  • 14 februari 2025
haveevee schreef:

Ik woon niet in (de regio) Rotterdam. 

Er staat daar (op de link die ik gaf) ook iets voor Ossendrecht (maar goed, wij zien jouw locatie niet).

Je kunt morgenochtend Odido bellen of wachten tot een moderator hier naar kijkt (zorg dan voor aanvulling van je gegevens in je profiel). Maar de moderators zijn in het weekend hier niet zoveel aanwezig geloof ik. Misschien kan de helpdesk ook vouchers regelen zodat je wel internet hebt (als je Odido of Ben simkaart hebt, anders kun je die in overleg aanschaffen dacht ik).

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 14 februari 2025

Ik bel morgen wel. 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 15 februari 2025
Uitgelichte reactie

Hi ​@haveevee, ik kan me goed voorstellen dat je graag zo snel mogelijk weer online wil zijn! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je inmiddels al contact met ons hebt opgenomen en er een monteur is aangestuurd. Ook zie ik dat er een voucher naar je toe is gestuurd voor onbeperkt mobiele data, zodat je op deze manier nog online kan blijven. Hou je me op de hoogte nadat de monteur langs is geweest?  

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 15 februari 2025
Nora van Odido schreef:

Tx Nora, de monteur kon gelukkig morgen al komen. Hopelijk wordt het dan opgelost. Ik laat het weten. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 16 februari 2025

Monteur zou tussen 8 en 12 komen. Het is nu 13:40 en nog steeds niemand. Ik snap dat er vertraging kan zijn maar zonder berichtje vind ik best respectloos. Ik woon alleen dus zit hierdoor ‘opgesloten’. Heb geappt met Guidion maar dat is een bot want klantenservice is natuurlijk gesloten vandaag, dus daar schiet je niet veel mee op. 
Ik zal wel braaf thuis blijven wachten, want het zou zooooo fijn zijn als ik morgen weer internet heb…maar lollig vind ik het niet!😕

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2159 reacties
  • 16 februari 2025

Hoi ​@haveevee, mijn excuses voor deze ervaring. Ik zie ook niet terug in het systeem dat de afspraak geannuleerd is. Is de monteur inmiddels al langs geweest? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 16 februari 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@haveevee, mijn excuses voor deze ervaring. Ik zie ook niet terug in het systeem dat de afspraak geannuleerd is. Is de monteur inmiddels al langs geweest? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Nee nog steeds niet, ik zal het melden als de monteur is geweest. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 16 februari 2025

Het is nu na vijven dus ik denk dat er geen monteur meer komt vandaag. Echt een be-lachelijke toestand cq enorme miskleun van Guidion via Odido. Ik verwacht op enig moment toch ook een verklaring en excuses - die kreeg ik al wel van jou, Ishana, waarvoor dank, maar ik bedoel van de werkelijk betrokken personen. 

Morgen maar weer aan de telefoon hangen. 😖

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 929 reacties
  • 16 februari 2025

@Ishana van Odido Vraagje aan Idido. Ik zie dat Guidion uitsluitend met zzp'ers werkt. Hebben jullie als opdrachtgever aan Guidion nog invloed over welke zzp'ers ingeschakeld worden? Of is het mogelijk zzp'ers uit te sluiten van jullie service? Over het algemeen is de ervaring met veel monteurs goed maar er zitten er dus ook heel wat tussen die heel vaak gewoon, zonder bericht, niet op komen dagen. Dat mag niet kunnen. Zo'n monteur zou, e.v. na herhaling, gewoon niet meer mogen werken voor Odido (blacklist). Kunnen jullie dat bespreken met Guidion???

Staat er vanuit Guidion naar Odido (onderling dus) ook een kosten/schade-vergoeding tegenover het, zonder bericht, niet op komen dagen van een zzp-monteur? Want dit kan natuurlijk niet.

Bij Guidion werken we alleen met zelfstandige (zzp) installatiemonteurs. 

https://www.guidion.com/post/installatiemonteur-vacature

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8674 reacties
  • 16 februari 2025

Ik weet wel dat er een blacklist is met klantadressen. Die hebben dan het zo bont gemaakt tegen de monteur(s) dat die geen service meer kunnen krijgen van 1 van de opdrachtgevers van Guidion, want er zijn meer internet partijen die Guidion gebruiken.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 929 reacties
  • 16 februari 2025

@eric Haha, ja, dat zou ook andersom moeten kunnen. Ik hoor hier wel eens verhalen van 2, 3 of zelfs 4 keer niet op komen dagen zonder bericht. Dan zou een bedrijf als Guidion toch maatregelen moeten treffen (of Odido zou dat moeten eisen van zijn opdrachtgever).

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+9
  • Odido Superuser
  • 1292 reacties
  • 16 februari 2025

Hallo ​@rvk01 ,

De betrouwbaarheid van Guidion is inderdaad niet echt goed. Ik spreek ook uit eigen ervaring. Hier is  voor Odido nog wel werk te doen. Het gebeurt nog steeds te vaak en te makkelijk en Odido doet er niet echt iets mee, helaas.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 17 februari 2025

Een update:

Vanochtend om 9:27 een annuleringsbericht van Guidion. Goh, wat handig!

Gebeld met Odido en nieuwe monteursafspraak ingepland. Voor morgen, omdat ik vandaag ff naar buiten wil kunnen ;) Maar gelukkig, ook nieuwe voucher gekregen.

Het komt vast goed. Bedankt iedereen voor de input.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2159 reacties
  • 18 februari 2025

Hoi ​@haveevee, fijn dat het op deze manier opgelost is! 😊 Nogmaals mijn excuses voor deze ervaring. We horen graag hoe de afspraak vandaag is verlopen. Laat je het ons weten? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 18 februari 2025

@Ishana van Odido De monteur is net geweest maar heeft het niet kunnen oplossen. Er is of een probleem met de apparatuur in het wijkcentrum of een ondergronds probleem, met de kabel. De netwerkbeheerder is aangestuurd dus ik krijg weer een afspraak, binnen enkele dagen hopelijk. 

Vooralsnog geen bekabeld internet dus, ik hoop dat ik gecompenseerd wordt voor de down time, voor nu heb ik nog even unlimited mobiele data. Groet!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13496 reacties
  • 19 februari 2025

Hey ​@haveevee, de monteur heeft een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Zij gaan er alles aan doen om dit op te lossen! Uiteraard zullen wij de dagen vergoeden dat je geen gebruikt hebt kunnen maken van de diensten. Dit doen we na de tijd zodat we een exacte periode kunnen vergoeden! 

Bloemetje12345
  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 19 februari 2025
haveevee schreef:

@Ishana van Odido De monteur is net geweest maar heeft het niet kunnen oplossen. Er is of een probleem met de apparatuur in het wijkcentrum of een ondergronds probleem, met de kabel. De netwerkbeheerder is aangestuurd dus ik krijg weer een afspraak, binnen enkele dagen hopelijk. 

Vooralsnog geen bekabeld internet dus, ik hoop dat ik gecompenseerd wordt voor de down time, voor nu heb ik nog even unlimited mobiele data. Groet!

Dit had ik ook,  22 Januari.  Nog geen oplossing.  Ik hoop dat het sneller goedkomt voor je!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 20 februari 2025

Mannen van ODF zijn geweest. Zij stelden eerst kabelbreuk vast op 582m van mijn huis. Dat zijn ze gaan onderzoeken, aan de hand van opgevraagde werktekeningen. Even later teruggekomen met het bericht dat het een voedingsprobleem was. Dus moet iemand anders ‘van civiel’ dat repareren. Er blijken 48 huishoudens door getroffen. Dus hopelijk gaan ze het pronto aanpakken. Ik zie vanzelf tzt het signaal weer online komen dus in elk geval hoef ik niet meer thuis te blijven voor monteurs. Yay.

PS klopt het dat het hotspotten veel batterij gebruikt? Telefoon moet vaak aan de sju. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20541 reacties
  • 20 februari 2025

@haveevee 

Mobiele gegevens gebruikt meer batterij en met de hotspot aan gaat hij nog sneller leeg.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 929 reacties
  • 20 februari 2025
haveevee schreef:

PS klopt het dat het hotspotten veel batterij gebruikt? Telefoon moet vaak aan de sju. 

Ja, dat kost veel batterij omdat de telefoon continue actieve verbinding heeft met 4G (terwijl dat anders via stroom besparing een stuk minder is).

Overigens... als zo'n storing lang duurt hebben ze bij Odido volgens mij ook hotspot apparaatjes die dedicated kunnen werken. (Mobiele WiFi hotspot 4G)

https://www.odido.nl/service/veelgestelde-vragen/hoe-gebruik-ik-de-mobiele-wifi-hotspot-4g/000429499

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 20 februari 2025

@rvk01 Als mijn verbinding niet hersteld is wanneer de unlimited data voucher tegen de expiratie loopt, zal ik om de mobiele wifi hotspot vragen. Tx!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen