Skip to main content
Antwoord

DSL eruit, Glasvezel erin, nu nog mijn Odido

• October 25, 2025
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Gisteren is glasvezel voor 2 jaar aangesloten (snelheid echt top!), vandaag heb ik Odido DSL opgezegd. Kijk ik nu in MijnOdido-online, dan zie ik 2 internetabonnementen. Allebei Internet Fast (DSL), maar niet het glasvezelabonnement. Had het eerder wel toegevoegd. Bij beide DSL abo's staat dat het abonnement is opgezegd en dat ik de apparatuur kan inleveren. Inmiddels gedaan.

Heb inmiddels ook een mail van Odidio dat ze het jammer vinden dat ik als klant weg ga. Ik ga niet weg, ik stap alleen over naar glasvezel.

Kijk ik op mijn mobiel, dan zie ik ook 2 internetabonnementen (dus DSL en glasvezel), maar ook dan staat bij het glasvezelabonnement dat mijn DSL is opgezegd. Heb ook 4 mobiele abo's, maar zie de korting niet terug bij glasvezel.

Is het gewoon wachten tot morgen of maandag om te zien of alles dan wel goed staat? Sowieso snap ik niet zo goed, waarom DLS niet automatisch stopt als glasvezel wordt aangezet. Waarom moet ik dat zelf in gang zetten.

Kan er wellicht een moderator even meekijken.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Ecar66 

Normaal stopt DSL automatisch nadat de monteur is geweest en de administratie is gedaan.

Misschien is de administratieve afronding nog niet gedaan?

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • October 25, 2025

Hallo ​@Ecar66 

Normaal stopt DSL automatisch nadat de monteur is geweest en de administratie is gedaan.

Misschien is de administratieve afronding nog niet gedaan?

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 25, 2025

Het ging hier apart. Bij het afsluiten van het glasvezel abo, had de odido-medewerker twijfel of glasvezel wel zou werken. Had met de aanleg te maken. Zijn advies was dus, aan laten sluiten, als het werkt 1 dag later zelf opzeggen. Dat heb ik vanmorgen gedaan. Heb alles ingevuld bij de prive velden.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 26, 2025

De wijziging is verwerkt, alles staat goed.