Skip to main content

Enkele weken geleden heb ik een bestelling geplaatst voor een nieuw glasvezel internet abonnement. Ik verwacht enige problemen met de oplevering aangezien ik al 28 maanden wacht op het aansluiten van de glasvezel zelf. Dat is echter voer voor een andere discussie.

Gezien mijn situatie wou ik de status van mijn bestelling controleren in “mijn Odido”. Ik vermoed echter dat hier sprake is van een bug.

Op de pagina, https://internet.odido.nl/abonnementen, staat het overzicht van mijn internet abonnement met een link om de status van de bestelling in te zien:

Deze link verwijst naar de https://www.odido.nl/my/internet-status:

Echter is dit een oude bestelling voor DSL uit 2019 zoals te zien in de volgende screenshot: 

Onderaan de pagina van screenshot #1 is echter ook een link te vinden naar de pagina https://internet.odido.nl/bestellingen, deze lijkt op het eerste gezicht beter te werken:

Helaas verwijst ook deze pagina uiteindelijk terug naar https://www.odido.nl/my/internet-status waar ik weer de oude bestelling uit 2019 tegenkom.

Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Hoi ​@Aapenootjes, heel hartelijk welkom op de Odido Community, leuk dat je een account hebt aangemaakt! 🙋‍♂️🎈

Dit lijkt me een typisch geval van: zelfde e-mailadres en daarom wordt het oude abonnement getoond - maar niet 100% zeker natuurlijk. Vaak zien we dat wanneer iemand later een nieuwe aanvraag doet op hetzelfde adres, of op een ander adres met hetzelfde mailadres, het oude abonnement nog getoond wordt in de Mijn omgeving omdat het officieel dan nog gekoppeld is aan dat account. 

Probeer je met hetzelfde mailadres een nieuw account aan te maken of lukt dat niet?

Hoi ​@Aapenootjes, heel hartelijk welkom op de Odido Community, leuk dat je een account hebt aangemaakt! 🙋‍♂️🎈

Dit lijkt me een typisch geval van: zelfde e-mailadres en daarom wordt het oude abonnement getoond - maar niet 100% zeker natuurlijk. Vaak zien we dat wanneer iemand later een nieuwe aanvraag doet op hetzelfde adres, of op een ander adres met hetzelfde mailadres, het oude abonnement nog getoond wordt in de Mijn omgeving omdat het officieel dan nog gekoppeld is aan dat account. 

Probeer je met hetzelfde mailadres een nieuw account aan te maken of lukt dat niet?

Bedankt, al heb ik mijn account al sinds 2019 ;)

Is het dan niet handiger dat dit systeem zodanig word ingericht dat het meerdere bestellingen/abonnementen binnen één account ondersteund?

En nee, een nieuw account aanmaken met mijn e-mailadres gaat niet. Logisch ook want het emailadres word gebruikt voor de authenticatie van mijn bestaande account.

Hey ​@Aapenootjes, ik ben hier eens voor je in gaan duiken, echter is er geen link meer te leggen tussen jouw oude abonnement en je account op Mijn Odido. Er zijn 2 dingen wat ik kan proberen;

1. Ik kan je huidige abonnement ontkoppelen zodat je hem opnieuw moet koppelen.
  2. Ik kan je account volledig verwijderen, dan moet je een nieuw account aanmaken.  

Ik weet niet of het zal werken maar we kunnen beide uitproberen, zullen we dat eens testen?

Ik heb optie 1 zojuist zelf geprobeerd. Daarbij ook even gewacht totdat het internet abonnement daadwerkelijk verdwenen was uit het account overzicht. Helaas hielp dat niets. Ik betwijfel of er verschil in zit wanneer jij dat voor mij doet ipv ikzelf?

Dan resteert optie 2. Mits het niet te moeilijk is om mijn huidige abonnementen overnieuw te koppelen.

@Aapenootjes Ik vermoed inderdaad dat het ontkoppelen dan geen zin heeft. Uiteraard help ik je graag verder bij optie 2! 

Ik heb dit meteen voor je in orde gemaakt. Wil je over ± 15 proberen een nieuw account aan te maken? Dit doe je eenvoudig op onze Homepage onder het kopje 'inloggen’. Vervolgens klik je op 'Ik heb nog geen account'. Ik weet zeker dat het nu moet lukken! 

@Aapenootjes Ik vermoed inderdaad dat het ontkoppelen dan geen zin heeft. Uiteraard help ik je graag verder bij optie 2! 

Ik heb dit meteen voor je in orde gemaakt. Wil je over ± 15 proberen een nieuw account aan te maken? Dit doe je eenvoudig op onze Homepage onder het kopje 'inloggen’. Vervolgens klik je op 'Ik heb nog geen account'. Ik weet zeker dat het nu moet lukken! 

Helaas, ook dit hielp niet. Het lijkt mij toch echt een probleem dat jullie achter de schermen op moeten lossen.

Hi ​@Aapenootjes, ik wil dit graag voor je doorzetten naar onze technische dienst, zodat dit onderzocht kan worden! Zou je me een screenshot willen sturen waarop de datum van de oude bestelling te zien is? Zo kunnen mijn collega's die dit gaan onderzoeken goed zien dat je steeds naar de oude bestelling doorgeleid wordt, terwijl jouw nieuwe abonnement gekoppeld staat. Dit zal ons ontzettend helpen in het onderzoek! 

Reageer