Skip to main content
Antwoord

Abonnement koppelen lukt niet

• September 19, 2025
  • 16 reacties
  • 156 Bekeken

Goedemiddag,

Sinds kort heb ik een Internet+TV abonnement bij jullie afgesloten. Echter bij het koppelen van het abonnement aan mijn account krijg ik een foutmelding:

Foutmelding koppeling Internet+TV abonnement

Naar aanleiding van deze foutmelding ben ik hier gaan rondspeuren en heb ik de conclusie getrokken dat mijn gegevens in het nieuwe abonnement niet oveenkomen met het andere abonnement wat ik in mijn account heb staan(?). Ik heb dit account namelijk overgenomen van een familielid en daarop (zoveel mogelijk) de gegevens aangepast.

Mijn vraag: is de conclusie die ik trek nu juist en moeten mijn gegevens worden aangepast/account opnieuw worden aangemaakt om dit probleem op te lossen? Zo ja, hoe kunnen we dit het beste doen?

Bedankt alvast voor het meedenken.

Beste antwoord door Yoeri900

Terugkomend op mijn laatste bericht: Ik moest vanaf het nieuwe account ook aanmelden voor klantvoordeel. Mijn vraag komt hiermee dus te vervallen, het is opgelost!

Ontzettend bedankt voor jullie hulp, dit topic kan worden gesloten. 

16 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • September 22, 2025

Hi ​@Yoeri900, wat geweldig om te zien dat je een Internet + TV abonnement bij ons hebt afgesloten. Ik wil je van harte welkom heten! 😀 Nu is het wel zo fijn dat je alle informatie van het abonnement kan inzien in jouw Mijn Odido account. Ik wil je hier dan ook met alle liefde mee verder helpen. 

Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat er inderdaad een ander abonnement al gekoppeld staat aan jouw e-mailadres. Nu is het zo dat dit abonnement op een hele andere naam staat. Om abonnementen te kunnen koppelen aan hetzelfde account, moet de naam en de geboortedatum precies hetzelfde zijn. Nu zou je ervoor kunnen kiezen om het Internet + TV abonnement op naam van de andere persoon te laten zetten, maar er is ook een andere optie. Wat je ook kan doen, is een heel nieuw Mijn Odido account aanmaken op een ander e-mailadres. Vervolgens kan je in de app kiezen voor de optie “gebruiker toevoegen” en log je in met het nieuwe account. Hier kan je het Internet + TV abonnement aan koppelen en zo kan je heel eenvoudig wisselen tussen beide accounts. Zo heb je alsnog toegang tot beide abonnementen in dezelfde app! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 22, 2025

Hi ​@Nora van Odido, bedankt voor je reactie.

Ik heb een nieuw account aangemaakt. Misschien een stomme vraag, maar waar kan ik mijn gegevens verwerken in het nieuwe account? Het lukt mij niet om de pagina te vinden waar ik deze kan bijwerken.

Als ik het abonnement probeer toe te voegen aan het nieuwe account krijg ik de melding dat de gegevens niet in het systeem voor komen, wat op zich logisch klinkt. In de instellingen van mijn profiel kan ik alleen het wachtwoord aanpassen en tweestapsverificatie activeren.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • September 23, 2025

Hi ​@Yoeri900, wat bedoel je precies met het verwerken van jouw gegevens in het nieuwe account? Het koppelen van het abonnement kan je doen zodra je bent ingelogd. Mocht dit misgaan, wil je dan het e-mailadres van jouw nieuwe account toevoegen aan je profiel? Dit kan in het vakje “Info voor moderator”. Dan kijk ik met je mee! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 23, 2025

Hoi ​@Nora van Odido  

Ik heb het vakje "info voor moderator" ingevuld. Als je zou kunnen kijken, graag.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • September 24, 2025

Hi ​@Yoeri900, ik ben direct met je mee gaan kijken, alleen kan ik geen reden vinden waarom het koppelen niet lukt. Zodra je bent ingelogd, kan je op de knop “abonnement koppelen” klikken. Hier kan je jouw gegevens invullen en zou het koppelen gelijk goed moeten gaan. Aangezien er geen andere abonnementen aan dit account gekoppeld zijn, Zou je hier met jouw eigen gegevens in moeten kunnen. Zou je dit nogmaals willen proberen en mij een foto sturen van de foutmelding die je ontvangt? Dan kan ik dit voor je doorzetten naar onze technishe dienst!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 24, 2025

Hi ​@Nora van Odido

Zie hierboven de foutmelding wanneer ik het abonnement probeer toe te voegen middels het nieuwe aangemaakte account. 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • September 26, 2025

Hi ​@Yoeri900, ontzettend bedankt voor het testen en het sturen van de screenshot. Ik ga dit direct voor je doorzetten naar onze technische dienst, zodat zij dit voor je kunnen onderzoeken en oplossen. De verwerkingstijd hiervoor is 14 dagen en zodra er een update is, brengen zij jou hier direct van op de hoogte. Mocht je in de tussentijd bepaalde informatie uit het Mijn Odido account nodig hebben, trek dan aan de bel. Ik kijk dit graag voor je na! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 26, 2025

Hoi ​@Nora van Odido

Om gebruik te maken van de TV app heb ik een "TV account nummer" en "TV pin" nodig. Is dit informatie die jij mij in de tussentijd kan aanleveren via een privé bericht oid? 

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • September 26, 2025

Goedemiddag ​@Yoeri900,

Je hebt helemaal gelijk dat je voor het inloggen in de TV app een TV-accountnummer en TV-pincode nodig hebt. Deze gegevens krijg je automatisch zodra er een actief TV-abonnement aan je contract gekoppeld is.

Ik zie dat je nu een Internet Only abonnement hebt besteld. Daardoor heb je op dit moment nog geen TV-account en dus ook geen inloggegevens. Goed om te weten: je kunt TV er wel bij nemen, en dankzij de huidige actie krijg je de eerste 6 maanden gratis TV.

Als je dat wilt, geef me gewoon een seintje, dan zet ik de TV-bundel direct voor je aan en ontvang je daarna ook de inloggegevens voor de TV app.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 26, 2025

Hi ​@Demy van Odido 

Daar was ik mij niet bewust van, excuses voor de verwarring.
Als je dat zou willen activeren en de inloggegevens aan mij wil doorgeven, graag.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • September 26, 2025

Geeft helemaal niks ​@Yoeri900! Ik heb het voor je aangezet en stuur je zo gelijk de codes door. Veel kijkplezier en ik wens je alvast een mooi weekend!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 26, 2025

Geeft helemaal niks ​@Yoeri900! Ik heb het voor je aangezet en stuur je zo gelijk de codes door. Veel kijkplezier en ik wens je alvast een mooi weekend!

Bedankt voor de hulp, je bent een topper! Jij ook een mooi weekend toegewenst.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • October 1, 2025

Hi ​@Yoeri900, ik heb zojuist een update ontvangen van mijn collega's van de technische dienst en ik heb een aanpassing voor je gedaan. Zou je het koppelen opnieuw willen proberen en het me laten weten of het gelukt is? Ik ben benieuwd! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 1, 2025

Goedemorgen ​@Nora van Odido

Het koppelen lukt nu wel, bedankt voor de hulp!

Laatste vraag: er zijn nu twee abonnementen actief op mijn adres, maar ik heb geen klantvoordeel. Hoe zit dat? Moet ik hier nog iets voor regelen? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • October 1, 2025

Terugkomend op mijn laatste bericht: Ik moest vanaf het nieuwe account ook aanmelden voor klantvoordeel. Mijn vraag komt hiermee dus te vervallen, het is opgelost!

Ontzettend bedankt voor jullie hulp, dit topic kan worden gesloten. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • October 2, 2025

Superfijn om te horen dat het gelukt is ​@Yoeri900, ik zie dat klantvoordeel inderdaad actief is. Als je verder nog vragen hebt, laat het dan gerust weten!