Skip to main content
Beantwoord

Wijzigen wachtwoord mobiele telefoon in Mijn Odido

• March 12, 2026
  • 13 reacties
  • 149 Bekeken

• is Prince of Content

Ik heb al meerdere keren geprobeerd om via MijnOdido het wachtwoord voor mijn mobiele telefoon te wijzigen. Het gaat mis op het moment dat ik klik op “opslaan” van het gewijzigde wachtwoord. Ik krijg dan de foutmelding dat het ww onjuist is en dat het ww hoofdlettergevoelig is. Dit is natuurlijk vreemd omdat het ww aan de eisen voldoet.  Ik heb hier inmiddels enkele keren telefonisch kontakt over gehad met de helpdesk, maar dit heeft niet geleid tot de oplossing. Op advies het account al  eens verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar dat hielp niet.

Weet iemand de echte oplossing?

Beste antwoord door ysdj

Goedemorgen ysdj, fijn dat er daar eentje is! Laat je het ons weten of het is gelukt?

Het is gelukt. Kennelijk was er iets mis met het bestaande wachtwoord (?)

13 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • March 12, 2026

Hallo ​@ysdj 

Als je het account had verwijderd, kon je hem opnieuw aanmaken met het nieuwe wachtwoord?

• Auteur
  • is Prince of Content
  • March 12, 2026

Nee,ik blijf tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • March 12, 2026

​@ysdj 

En via de website wachtwoord vergeten kiezen en dan via daar?

• Auteur
  • is Prince of Content
  • March 12, 2026

Ook geprobeerd. Hetzelfde. Het zit hem echt in het niet willen opslaan van het gewijzigde wachtwoord.

Manouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Goedemorgen ​@ysdj, je wilt natuurlijk jouw Mijn Odido omgeving inkomen, dat snap ik helemaal. Ik zie dat je de tips van ​@Waqqas al hebt uitgeprobeerd, super!

Wij zijn hiermee bekend en willen je graag hierbij verder helpen om dit samen op te lossen. In verband met de recente gebeurtenissen is het niet meer mogelijk om je hier inhoudelijk mee te helpen. Om je met je vraag te helpen, wil ik je vragen om telefonisch contact op te nemen via het nummer 0800-0092 óf via onze Social kanalen, Facebook (https://www.facebook.com/OdidoNederland), Instagram (https://www.instagram.com/odidonederland) of X (https://x.com/odidonederland). Op onze Community kunnen we je enkel algemene informatie geven. Excuses voor het ongemak! 

Mocht je contact met ons opnemen via onze social media kanalen, adviseer ik je om een link van dit topic mee te sturen in je bericht. Mijn collega's helpen je dan zo snel mogelijk verder!  

• Auteur
  • is Prince of Content
  • March 13, 2026

Bedankt voor je reactie. Nog maar even voor de duidelijkheid, ik kan wel inloggen in Mijn Odido. Hierin staat mijn internetabonnement vermeld en mijn mobiele telefoon. Als ik een nieuw waachtwoord heb aangemaakt voor de telefoon en  klik op “opslaan”, dan krijg ik de foutmelding dat gebruikersnaam en/of wachtwoord niet goed zijn en dat het wachtwoord hoofdletter gevoelig is. Daar zit het probleem. Het wachtwoord wordt dus niet opgeslagen. Ik heb dit ook al enkele keren aan de telefoon uitgelegd, maar volgens mij begrijpt men het probleem niet.

Manouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hi ​@ysdj, ik begrijp je helemaal en wij zijn hiervan op de hoogte. Ik zou dit graag voor je willen doorzetten, maar daarvoor moet ik inhoudelijk met je meekijken. Zou je contact met ons willen opnemen via één van de bovenstaande kanalen? Dan kunnen we dit meteen voor je oppakken!

• Auteur
  • is Prince of Content
  • March 16, 2026

Ik heb geen facebook of Instagram.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ysdj, je kan ook telefonisch contact met ons opnemen op 0800-0092 of via X/Twitter (https://x.com/odidonederland). Heb je een Odido Shop in de buurt? Dan ben je ook altijd welkom. Ik zou willen dat ik via deze weg met je mee kon kijken, maar dat gaat niet zoals Manouk had aangegeven. 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • March 17, 2026

Goedemorgen, bedankt voor je reactie en de tip. Er is inderdaad een Odido-shop in mijn woonplaats. Ga ik daar wel even langs.

Gr. Fijne dag.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ysdj, fijn dat er daar eentje is! Laat je het ons weten of het is gelukt?

• Auteur
  • is Prince of Content
  • Antwoord
  • March 18, 2026

Het is gelukt. Kennelijk was er iets mis met het bestaande wachtwoord (?)

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ysdj, ik weet niet precies wat er met het bestaande wachtwoord was, maar superfijn dat het is gelukt en bedankt voor het laten weten!