Skip to main content
Beantwoord

Vraag over nummeroverdracht na een mislukte overdracht

• August 3, 2026
  • 5 reacties
  • 41 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een vraag over een nummeroverdracht.

Ik had twee telefoonnummers op mijn naam staan. Ik wilde één van deze nummers overzetten naar de naam van een vriend. Tijdens dit proces heb ik mogelijk iets verkeerd gedaan. Sindsdien lijkt het telefoonnummer niet meer actief te zijn en werkt de simkaart ook niet meer.

Mijn vraag is:
Is het nog steeds mogelijk om dit telefoonnummer over te zetten naar de naam van mijn vriend? En hoe of waar kan ik controleren wat de huidige status van dit nummer is?

Alvast hartelijk dank voor uw hulp. Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Yasen

Beste antwoord door Waqqas

​@Yasen 

Nee, als het abonnement is beëindigd dan kan je het nummer niet meer terugkrijgen helaas.

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 3, 2026

Hallo ​@Yasen 

Had je vriend toevallig al een abonnement en heeft hij via nummerbehoud het nummer overgenomen?

Dan wordt het contract automatisch beëindigd.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 3, 2026

Nee, dat is niet wat er is gebeurd.

Ik wilde mijn simkaart, die op mijn naam stond, overzetten naar mijn vriend. Maar ik heb per ongeluk het abonnement opgezegd.

Sindsdien werkt de simkaart niet meer en kan ik het telefoonnummer nergens terugvinden.

Is het telefoonnummer nog te herstellen of kan ik het alsnog overzetten naar de naam van mijn vriend?

Alvast bedankt voor uw hulp.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 3, 2026

Hallo ​@Yasen 

Had je vriend toevallig al een abonnement en heeft hij via nummerbehoud het nummer overgenomen?

Dan wordt het contract automatisch beëindigd.

Nee, dat is niet wat er is gebeurd.

Ik wilde mijn simkaart, die op mijn naam stond, overzetten naar mijn vriend. Maar ik heb per ongeluk het abonnement opgezegd.

Sindsdien werkt de simkaart niet meer en kan ik het telefoonnummer nergens terugvinden.

Is het telefoonnummer nog te herstellen of kan ik het alsnog overzetten naar de naam van mijn vriend?

Alvast bedankt voor uw hulp.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 3, 2026

Dat is ingewikkeld… Het abonnement is opgezegd en je wilt het weer herstellen en tegelijk op naam van een vriend zetten.

Omdat het abonnement inmiddels niet meer bestaat is het makkelijker om die vriend een nieuw abonnement op zijn naam te laten nemen en dan het nummer te laten importeren. Normaal wordt dat per sms bevestigd, maar misschien kun je het d.m.v. het oude simkaart nummer l(20 cijfers) aten doen. 

Ga vooral samen even langs een Odido winkel zodat die direct met de portering kunnen helpen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • August 3, 2026

​@Yasen 

Nee, als het abonnement is beëindigd dan kan je het nummer niet meer terugkrijgen helaas.