Goedemiddag,
ik vroeg me af of er kans is tot verwijdering van een codering vanuit t mobile.
Goedemiddag,
ik vroeg me af of er kans is tot verwijdering van een codering vanuit t mobile.
Na betalingen van alle facturen zal T-mobile een H(erstel) plaatsen bij een BKR registratie. ZIj zijn gebonden aan de BKR regels waarbij de gehele registratie 5 jaar na Herstel zal worden verwijderd.
Maar zal er een kans kunnen zijn dat ze de H codering zullen verwijderen voor de 5 jaar verstreken tijd?
Hoi
Het is juist niet de bedoeling dat de H wordt verwijderd. De intitiele registratie, bijvoorbeeld een A2 wordt juist voorzien van een Herstel en dan na 5 jaar bewaard. Maar ook als je een positieve registratie hebt wordt die 5 jaar bewaard. Dus je hebt een toestellening en na 2 jaar is die zonder problemen afbetaald. Dan is dat zichtbaar voor andere kredieverstrekkers die dan dat gedrag kunnen toetsen.
Zolang je een telefoonkrediet hebt, is die bekend bij ons. Zodra je voor de laatste keer je telefoonkrediet hebt betaald, laat de telecomaanbieder ons dat weten. Je registratie blijft dan nog 5 jaar staan. Daarna wordt die verwijderd.
Registratie betalingsachterstand
Als je een betalingsachterstand van 2 maanden hebt, is die bij ons bekend. Nadat je de achterstand hebt ingelopen, blijft die nog 5 jaar zichtbaar. Ook als je situatie weer is opgelost.
Duidelijk, maar de A coderingen staan er ook nog op terwijl die al hersteld zijn, volgens mij is het dan niet mogelijk om een auto te leasen of wel?
Hoi
Ja, de H komt achter de A, dus de lease maatschappij weet dus dat de achterstand is hersteld. Deze nieuw kredietverstrekker kan dan op basis van de gegevens over jou bij de BKR een zelfstandige beslissing maken of hij een krediet toekend. Dit is nu precies de bedoeling van de stichting BKR, zo kunnen kredietverstrekkers zien wat de kredietwaardigheid van personen is, daarom de bewaartermijn van 5 jaar.
Bij een telefoon geldt dat toestelleningen onder de €250 niet hoeven te worden gemeld bij het BKR. Voor duurdere telefoons betaal je dan direct bij. Hoe dat met lease auto's zit weet ik niet, maar dat kan de leasmaatschappij je wel vertellen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.