Skip to main content
Beantwoord

Verwijderen account en gegevens

• November 5, 2025
  • 13 reacties
  • 221 Bekeken

Hallo odido,

Ik zou graag mijn odido account en bijbehorende persoonsgegevens willen laten verwijderen. Als het goed is staan er geen actieve abbonementen op dit account. Kunnen jullie dat regelen? 

Groeten 

Beste antwoord door Anonymous

Hoi ​@Stijn9999 ik zie nu de juiste gegevens vermeld in je profiel, dank je wel! Ik heb het account zojuist voor je verwijderd. Je ontvangt geen bevestigingsmail, maar je kunt mijn bericht als de bevestiging beschouwen. Bij je abonnement zie ik nog wel dat er een klein bedrag openstaat. Het gaat om € 21,13. Dit bedrag bestaat uit een klein gedeelte van de factuur van augustus € 6,13 en omdat het bedrag te lang niet is betaald, heb je ook € 15,00 incassokosten ontvangen wat ook nog betaald dient te worden. Ik raad je aan het bedrag zo snel mogelijk te betalen, zodat je extra kosten kunt voorkomen. Je kunt het bedrag handmatig naar ons bankrekeningnummer NL03 COBA 0733 959 717 overmaken t.n.v. Odido. Vermeld in de omschrijving altijd je klantnummer (deze kan je terugvinden op je factuur), zodat wij de betaling aan jouw account kunnen koppelen en verwerken. Het duurt dan ongeveer 3 werkdagen voordat het bedrag is verwerkt in je account. Daarna ben je helemaal bij en zul je geen facturen meer van ons ontvangen en ik zie inderdaad dat je abonnement niet meer actief is. 

Het leek me handig om dit nog aan je door te geven, voor dat ik ook je community account ga verwijderen. Kan ik hierna je community account ook verwijderen? Let me know, dan maak ik dat ook voor je in orde!

Ik heb het bedrag van € 21,13 overgemaakt naar bovenstaande rekeningnummer. Ik heb in de omschrijving het klantnummer gezet die in de factuur van augustus stond. Als dit voldoende is en hiermee het account en de gegevens verwijderd zijn, mag je van mij ook dit community account verwijderen. 

Alvast bedankt 

13 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Stijn, van harte welkom op de community. Ik snap heel goed dat je je accounts verwijderd wil hebben als je geen actieve abonnementen meer hebt. Bedoel je je Mijn Odido account? Zet dan de gegevens die gekoppeld stonden aan het (inmiddels inactieve) abonnement: je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan mag ik je account verwijderen. Geef je me een seintje als je dit hebt gedaan? 😊

• November 6, 2025

Hoi Marciano,

Ik heb zojuist de gegevens op mijn profiel gezet. Kan je laten weten als het verwijderen gelukt is? 

Alvast bedankt 👍🏻

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Stijn9999 dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie dat ik op deze gegevens geen abonnement naar voren krijg, zowel voor mobiel als voor Internet + TV niet. Ook heb ik gezocht op je e-mailadres en ik krijg geen Mijn Odido account naar voren met het e-mailadres uit je profiel. Kloppen de gegevens wel of kan het zo zijn dat je inmiddels op een andere manier contact hebt gehad en dat de gegevens als verwijderd zijn? Mocht het om andere gegevens gaan, vermeld ze dan in je profiel, zodat ik daarop kan zoeken!

Ik hoor het graag van je!

• November 7, 2025

Mijn odido account zit gebonden aan emailadres [verwijderd door moderator] en telefoonnummer [verwijderd door moderator] Ik wil graag dat deze losgekoppeld worden van het account, samen met andere gegevens. Ik had in de app gekeken maar kon geen rekeningnummer of adresgegevens vinden, en kon deze niet veranderen. Ik heb geen ander contact gehad over het verwijderen. Als het account al verwijderd is wilt u dan dit community account ook verwijderen?

Ik ben verder bereikbaar via mail en hoop dat er een oplossing komt.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Stijn9999 ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Geen probleem, ik kan je community account verwijderen, zodra je Mijn Odido account ook is verwijderd. Dank voor het delen van je gegevens! Ik heb deze direct verwijderd, het is namlijk niet handig om privégegevens openbaar te hebben. Plaats privégegevens altijd in je profiel, zodat het afgeschermd blijft en alleen wij deze gegevens in kunnen zien.

Ik heb gezocht op het e-mailadres en ik zie inderdaad een account aan dat e-mailadres gekoppeld. Alleen komen de gegevens uit je profiel niet overeen met het nummer wat aan dat account gekoppeld staat. Het gaat om het nummer wat eindigt op ***8847. Klinkt deze bekend? Ook zie ik dat je adresgegevens en geboortedatum niet overeenkomen. Om het account te verwijderen, moet ik wel eerst de juiste gegevens van je ontvangen. Zou je het juiste nummer, adresgegevens en geboortedatum kunnen vermelden in je profiel? Dan kan ik het account daarna voor je verwijderen en ook je community account! 

• November 10, 2025

Het nummer dat eindigt met 8847 is inderdaad het nummer van het abonnement dat beëindigt is. Het nummer op mijn profiel dat eindigt met 4910 is mijn eigen nummer dat ik gebruik voor 2 staps verificatie. Ik kan in de odido app geen adresgegevens vinden en de app laat mij deze niet aanpassen. Ik heb de geboortedatum aangepast zodat deze overeenkomt. Als dit niet voldoende is, hoe kan ik dan mijn adresgegevens aanpassen of vinden? De email die u heeft verwijderd uit mijn bericht is het account dat ik wil verwijderen.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Stijn9999 dank voor de toelichting! Ik zie dat je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer overeenkomen. Ik heb alleen nog de juiste adresgegevens van je nodig. Het is niet nodig om het aan te passen in je account, je hoeft ze alleen te vermelden in je profiel. Bij het afsluiten van het abonnement heb je een bevestiging van je contract ontvangen, waarop de adresgegevens te vinden zijn. Heb je nog toegang tot het account? Dan kun je de juiste adresgegevens ook terugvinden in de privacyinstellingen van je Mijn Odido account. Je kunt het eventueel ook terugvinden op de facturen die je van ons hebt ontvangen. 

Ik zie graag de juiste adresgegevens tegemoet, dan kan ik daarna het bijbehorende account voor je verwijderen! 

• November 11, 2025

Hallo Pharwin,

Ik heb in een van mn facturen gekeken en op basis daarvan mijn adresgegevens ingevuld. Als het account verwijderd is krijg ik dan een bevestigingsmail?

Alvast bedankt voor de moeite.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Stijn9999 ik zie nu de juiste gegevens vermeld in je profiel, dank je wel! Ik heb het account zojuist voor je verwijderd. Je ontvangt geen bevestigingsmail, maar je kunt mijn bericht als de bevestiging beschouwen. Bij je abonnement zie ik nog wel dat er een klein bedrag openstaat. Het gaat om € 21,13. Dit bedrag bestaat uit een klein gedeelte van de factuur van augustus € 6,13 en omdat het bedrag te lang niet is betaald, heb je ook € 15,00 incassokosten ontvangen wat ook nog betaald dient te worden. Ik raad je aan het bedrag zo snel mogelijk te betalen, zodat je extra kosten kunt voorkomen. Je kunt het bedrag handmatig naar ons bankrekeningnummer NL03 COBA 0733 959 717 overmaken t.n.v. Odido. Vermeld in de omschrijving altijd je klantnummer (deze kan je terugvinden op je factuur), zodat wij de betaling aan jouw account kunnen koppelen en verwerken. Het duurt dan ongeveer 3 werkdagen voordat het bedrag is verwerkt in je account. Daarna ben je helemaal bij en zul je geen facturen meer van ons ontvangen en ik zie inderdaad dat je abonnement niet meer actief is. 

Het leek me handig om dit nog aan je door te geven, voor dat ik ook je community account ga verwijderen. Kan ik hierna je community account ook verwijderen? Let me know, dan maak ik dat ook voor je in orde!

• Antwoord
  • November 12, 2025

Ik heb het bedrag van € 21,13 overgemaakt naar bovenstaande rekeningnummer. Ik heb in de omschrijving het klantnummer gezet die in de factuur van augustus stond. Als dit voldoende is en hiermee het account en de gegevens verwijderd zijn, mag je van mij ook dit community account verwijderen. 

Alvast bedankt 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Stijn9999 superbedankt voor je betaling! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie dat het bedrag is verwerkt. Er staat verder niets meer open en je bent helemaal bij. Ik zal nu je community account ook verwijderen! 

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, voel je vrij om dan gerust een nieuw account aan te maken. De community is er altijd voor je! 

Wesley_Crawford
  • is een Top Poster
  • November 17, 2025

Hello, I’d like to have my Odido account and all associated personal data deleted. There are no active subscriptions on this account. Can you please process this request?

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hello ​@Wesley_Crawford we respect the privacy of your data, and if you want it removed, I'll be happy to help you with that!

I wanted to take a look with you right away, but I'm missing your phone number and the last 4 digits of your bank account number in your profile details. Could you fill those in for me? Let me know when you've done that, and I'll look up your My Odido account and delete it right away. Once I have done that, I will send you a confirmation and delete your community account.

I look forward to hearing from you!