Skip to main content

Omdat ik binnenkort Klik&Klaar Internet wil gaan afnemen, wil ik weer in Mijn Odido kunnen.

Echter staat deze ingesteld op tweefactorauthenticatie (2FA) via mijn oude telefoon.

Hier kan ik niet meer in en ik heb geen backup ervan.

Kan dit gereset worden of omgezet naar SMS, zodat ik weer kan inloggen?

Het aanpassen van deze 2fa security kan alleen in een Odido winkel op vertoon van jouw legitimatie als contracthouder.

Het aanpassen van deze 2fa security kan alleen in een Odido winkel op vertoon van jouw legitimatie als contracthouder.

Bedankt voor je reactie ​@eric!

Vanwege een verhuizing heb ik nu pas tijd gezien om langs een ODIDO-winkel te gaan.

Daar het probleem voorgelegd en aan de hand van mijn e-mailadres kon de medewerker mijn gegevens inzien.

Ook werd me toegezegd dat ik een nieuw account met dit e-mailadres aan kon maken, na het verwijderen van een koppeling.

Echter, als ik een nieuw account probeer aan te maken, zie ik het volgende;

Uiteraard lukt het inloggen, vanwege de 2FA, niet...

Hi ​@Bob1983, ik heb gelijk meegekeken en ik zie dat er al een account bestaat met je e-mailadres, maar dat het een '’leeg'’ account betreft. Kun je via onze website de inloggegevens opvragen voor je account om te kijken of je dan wel kunt inloggen? Als het goed is, moet je daarna het abonnement kunnen koppelen. 

Kun je ook nog de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer invullen in je profiel? Dan kan ik daarna checken of alles in ons systeem goed staat! 

Hi ​@Bob1983, ik heb gelijk meegekeken en ik zie dat er al een account bestaat met je e-mailadres, maar dat het een '’leeg'’ account betreft. Kun je via onze website de inloggegevens opvragen voor je account om te kijken of je dan wel kunt inloggen? Als het goed is, moet je daarna het abonnement kunnen koppelen. 

Kun je ook nog de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer invullen in je profiel? Dan kan ik daarna checken of alles in ons systeem goed staat! 

Hi ​@Pharwin van Odido, bedankt voor het meekijken.
Ik heb de inloggegevens opnieuw opgevraagd en kan netjes mijn wachtwoord aanpassen, maar erna kom ik helaas weer in het Tweestapsverificatie-scherm, zie:

De laatste 4 cijfers van mijn bankrekeningnummer heb ik inmiddels ook ingevuld in mijn profiel….

Hi ​@Bob1983, thanks! In dat geval kan ik het momenteel nu niet voor je oplossen, sorry! Ik kan namelijk de 2FA niet verwijderen/wijzigen, omdat het systeem dat niet toelaat. Je account is namelijk ''leeg'’ waardoor er in ons systeem niks gekoppeld staat. Ik heb daarom direct een case voor je doorgezet naar ons IT-team om het uit te zoeken rondom het 2FA en of het mogelijk is dat zij het wijzigen/verwijderen. Het referentienummer is: 74452509. De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens de drukte. Het zou best kunnen dat ze eerder aan je case toekomen, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling kunt verwachten. Dit zal telefonisch of per mail zijn. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 

Hi ​@Bob1983, thanks! In dat geval kan ik het momenteel nu niet voor je oplossen, sorry! Ik kan namelijk de 2FA niet verwijderen/wijzigen, omdat het systeem dat niet toelaat. Je account is namelijk ''leeg'’ waardoor er in ons systeem niks gekoppeld staat. Ik heb daarom direct een case voor je doorgezet naar ons IT-team om het uit te zoeken rondom het 2FA en of het mogelijk is dat zij het wijzigen/verwijderen. Het referentienummer is: 74452509. De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens de drukte. Het zou best kunnen dat ze eerder aan je case toekomen, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling kunt verwachten. Dit zal telefonisch of per mail zijn. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 

Hmmz, niet het nieuws waar ik op hoopte, maar bedankt voor je moeite!

Ik zie in andere topics dat de 2FA van een authenticator-app naar SMS is gezet, dat is voor mij gewoon een optie, zodat ik in ieder geval gewoon kan inloggen….lukt dat misschien wel?

Reageer