Skip to main content

Hi,

Ik probeer in te loggen op mijn Odido account. Sinds vandaag komt de verificatie sms met vertraging binnen. Als ik de ontvangen code dan invul, krijg ik de melding dat de code niet geldig is. Heb inmiddels meerdere pogingen gedaan en mijn telefoon herstart.

 

Update: de sms komt telkens na 10 minuten binnen, dus de code is dan al verlopen. Andere SMS (privé) komen wel direct binnen.

Hoi Roel, wat apart dat de verificatie SMS pas na 10 minuten binnenkomt. Dat is natuurlijk niet handig als je maar 10 minuten hebt om de code in te voeren! Merk je dat dit vandaag ook nog het geval is? En probeer je in te loggen via de app of via de website? Mocht je dit via de app doen, probeer het dan eens via de website, en andersom. Wellicht ziet hier een verschil in. Merk je dat je verder wel een goede verbinding hebt? 😄


Hoi @Marciano van Odido,

Bedankt voor je reactie. Dit is vandaag nog steeds het geval. Ik ervaar de problemen via de mobiele website, app en via mijn laptop.

Verder heb ik een goede verbinding, zowel 5G als bellen en gaan prive smsjes wel goed.


@Marciano van Odido ,

Ik ervaar nu hetzelfde met voicemail sms, deze komen 10 minuten later aan.


Probleem is opgelost, tip mocht je tegen een soortgelijk probleem aanlopen:

  • verwijder Google carrier service van je telefoon. (onder apps)
  • herstart je telefoon

SMSjes kwamen weer direct binnen. De reden dat prive sms eerder wel goed ging: deze gaan via RCS protocol. 


Hi Roel, wat fijn dat je dit hebt weten op te lossen! Bedankt voor het delen van de oplossing. Heel goed om te weten dit!

Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag en mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic! 😄


Reageer