Skip to main content

Ik wil mijn nieuwe nummer koppelen aan een bestaand account in mijn Odido app. Omdat het simkaartje in een IPad zit kan ik de SMS met de code niet ontvangen. Kunnen jullie mij helpen?

Hi ​@SandertenHof, welkom op onze Community! Wel zo fijn als je je nieuwe nummer kunt koppelen aan je bestaande account, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Om meerdere abonnementen in hetzelfde account te kunnen koppelen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar. Is dat ook het geval? Welk nummer probeer je toe te voegen? Ik zie dat het nummer uit je profiel al is toegevoegd aan een account. Kun je het nummer wat je probeert toe te voegen vermelden in je profiel? Dit kan bij het veld '’info voor moderator'’. Dan kan ik voor je checken of de gegevens overeenkomen en of je het abonnement kunt toevoegen aan je bestaande account. 

Wat goed is om te weten: ik kan het abonnement niet voor je toevoegen, sorry! Dat kun je alleen zelf. Er wordt een verificatiecode per sms naar het nummer verstuurd en zodra je die invoert, staat het abonnement gekoppeld. De code is vaak 15 minuten geldig wegens veiligheidsredenen. Wat je kunt doen is de simkaart uit je tablet halen en in je telefoon plaatsen, zodat je in ieder geval de code kunt ontvangen. Deze zou je eigenlijk ook op je tablet moeten kunnen ontvangen, wellicht helpt het al door de simkaart opnieuw erin te plaatsen. Anders kun je het proberen in je telefoon, dan komt de code vaak wel binnen. 

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Ik wil mijn nieuwe nummer koppelen aan een bestaand account in mijn Odido app. Omdat het simkaartje in een IPad zit kan ik de SMS met de code niet ontvangen. Kunnen jullie mij helpen?

Ik heb het nummer toegevoegd aan mijn profiel bij “info voor moderator”. Bij mijn weten zijn alle gegevens hetzelfde als voor mijn hoofdnummer. Simkaartr zit in een Ipad, die kan er ook niet zomaar uit, want Ipad ligt inmiddels op mijn werk. SMS met code heb ik de eerste keer toen ik probeerde te koppelen niet ontvangen op de IPad. Ik zou graag de SMS met de code willen ontvangen op mijn hoofdnummer eindigend op 8294. Is dat mogelijk?

Goedemorgen ​@SandertenHof, ik zie dat de gegevens bij het nummer allemaal overeenkomen, je kunt het abonnement gewoon toevoegen aan je bestaande account! Wat gek dat je de sms niet hebt ontvangen. Ben je toevallig op het werk en is de iPad in de buurt? Kun je de iPad opnieuw opstarten om te kijken of je daarna de code dan wel ontvangt? Zo niet, dan is de enige optie om de simkaart eruit te halen en deze in je toestel te plaatsen, zodat je in ieder geval de code kunt ontvangen en het abonnement kunt toevoegen in je account. Het is niet mogelijk om de code naar een ander nummer te laten versturen. Bij het toevoegen wordt de code alleen naar het nummer verstuurd welke je wilt toevoegen, vandaar. 

Ik hoor graag of het is gelukt wanneer je de iPad in de buurt hebt! 

Reageer