Ik ben in het buitenland en mijn simkaart is stuk. Hierdoor kan ik dus niet inloggen op mijn odido en een nieuwe aanvragen.
ik heb mijn moeder laten bellen maar de medewerker zei dat ik zelf moet bellen alleen dat kan ik niet.
ik kan hierdoor ook niet meer in mijn whatsapp.
hoe kan ik een esim aanvragen?
Beste antwoord door eric
Een esim aanvragen kan alleen in je eigen My-Odido omgeving of met legetimatie in een Odido winkel.
Via de klantenservice is dat vanwege security redenen niet mogelijk. Die kunnen (als jij zelf als contractant belt) wel een fysieke simkaart verzorgen die dan naar je huisadres (wat in je account staat) wordt gestuurd. Vandaar zou je iemand kunnen vragen dit naar jouw buitenlandse adres te sturen.
Maar een simkaart gaat niet zomaar stuk. Waarom denk je dat dit het geval is?
Een esim aanvragen kan alleen in je eigen My-Odido omgeving of met legetimatie in een Odido winkel.
Via de klantenservice is dat vanwege security redenen niet mogelijk. Die kunnen (als jij zelf als contractant belt) wel een fysieke simkaart verzorgen die dan naar je huisadres (wat in je account staat) wordt gestuurd. Vandaar zou je iemand kunnen vragen dit naar jouw buitenlandse adres te sturen.
De simkaart werkt niet in mijn telefoon en in een andere telefoon ook.
hoe kan ik inloggen zonder sms code? Via de bank inlogen staat als andere optie maar dat werkt ook niet. Is er geen mogelijkheid om per mail dit te kunnen oplossen?
Ik denk dat het hier niet aan zit. Ben al meer dan 3 maanden in het buiteland. En gebruikte mijn simkaart normaal hiervoor. Heb ook geen betaling achterstand.
Als ik naar de simkaart instellingen ga zie ik ook niet de normale scherm dat je normaal ziet. Ik zie de scherm en opties die je ziet als je niet geconnect bent. Kan ook geen wifi calling of iets aan of uit doen. (De connectie die je op de foto ziet is van de Esim, normaal heb ik 2 connectie icons als ik beide simkaarten aan heb)
Een fysieke simkaart gaat niet zomaar kapot. Bel eens (met een andere telefoon) met de klantenservice, die kunnen je abonnement controleren.
Als ik de optie had om dit te doen had ik dat gedaan. is er geen mogelijkheid om zonder te bellen dit te regelen. Dit is toch kansloos, ik kan geen mail sturen, niet chatten. Ben verplicht om te bellen om simpele dingen te regelen.
Wacht dan volgende week even een moderator af. Die kan, na identificatie op dit forum, ook kijken of er blokkeringen op je abonnement staan. Of zit je toevallig in Turkije, die hebben de regel dat buitenlandse sims maximaal 3 maanden achter elkaar mogen roamen.... daarna wordt je in die netwerken geblokkeerd.
Wifi calling werkt alleen binnen Nederland, niet via buitenlandse wifi netwerken.
i am in similar situation - I am abroad for long time and my phone sink together with odido sim card, i am the contract owner. how i can initiate the process so they send the physical simcard to my NL contract address?
Hoi Murat, ik hoop allereerst dat je een leuke tijd hebt in het buitenland! Minder fijn dat je simkaart kapot is. Wat geeft je telefoon precies voor foutmelding? Zoals @eric aangeeft zijn de regels voor het aanvragen van een nieuwe simkaart en eSIM erg streng. Dit kan alleen via Mijn Odido, in de Odido Shop en via de klantenservice. Via de community kan ik je hier niet bij helpen. Het is ook belangrijk om te kijken of je een nieuwe eSIM wel kan activeren. Dit kan alleen via Mijn Odido. Als je geen toegang hebt tot Mijn Odido en je hebt ook de oude simkaart niet om verificaties op te ontvangen, dan kan je eenmalig inloggen op Mijn Odido via IDIN. Maar als dit niet werkt, is de enige andere optie in een Odido Shop. Ik kijk graag met je mee of ik iets kan vinden. Wellicht ligt het niet aan een kapotte simkaart. Het kan inderdaad een blokkade op roaming zijn. Ik lees dat je al langer dan 3 maanden in het buitenland bent. Als je langer dan 3 maanden achter elkaar in het buitenland zit, dan gebruik je meer data in het buitenland dan eigenlijk de bedoeling is. Lees hiervoor de voorwaarden over Fair Use Policy op Algemene voorwaarden: onze huidige voorwaarden | Odido. Reageer je op de DM die ik je heb gestuurd? Dan kijk ik graag met je mee.
Hoi Murat, ik hoop allereerst dat je een leuke tijd hebt in het buitenland! Minder fijn dat je simkaart kapot is. Wat geeft je telefoon precies voor foutmelding? Zoals @eric aangeeft zijn de regels voor het aanvragen van een nieuwe simkaart en eSIM erg streng. Dit kan alleen via Mijn Odido, in de Odido Shop en via de klantenservice. Via de community kan ik je hier niet bij helpen. Het is ook belangrijk om te kijken of je een nieuwe eSIM wel kan activeren. Dit kan alleen via Mijn Odido. Als je geen toegang hebt tot Mijn Odido en je hebt ook de oude simkaart niet om verificaties op te ontvangen, dan kan je eenmalig inloggen op Mijn Odido via IDIN. Maar als dit niet werkt, is de enige andere optie in een Odido Shop. Ik kijk graag met je mee of ik iets kan vinden. Wellicht ligt het niet aan een kapotte simkaart. Het kan inderdaad een blokkade op roaming zijn. Ik lees dat je al langer dan 3 maanden in het buitenland bent. Als je langer dan 3 maanden achter elkaar in het buitenland zit, dan gebruik je meer data in het buitenland dan eigenlijk de bedoeling is. Lees hiervoor de voorwaarden over Fair Use Policy op Algemene voorwaarden: onze huidige voorwaarden | Odido. Reageer je op de DM die ik je heb gestuurd? Dan kijk ik graag met je mee.
Ik gebruik geen data in het buiteland alleen bellen. En ik betaald flink extra voor de minuten die ik bel. Zou raar zijn als ik daarom geblokkeerd zou zijn, ook nog zonder melding iets.
Bedankt voor je DM! Ik heb direct meegekeken en ik zie inderdaad geen blokkades op roaming staan. Je gaf in je DM aan dat je een QR-code hebt ontvangen. Een eSIM mag niet op afstand worden geactiveerd, omdat er strenge regels aan zitten. Dit doen we om jou te beschermen tegen fraude. Je kan de QR-code op de volgende manier scannen en activeren:
Soms krijg je een kaartje met een QR-code, bij je nieuwe abonnement of per e-mail. Scan de code met de Odido App en activeer je eSIM. Heb je de Odido App niet? Dan kan je de QR-code ook zonder de app scannen.
E-mail op een computer bekijken:
Pak de telefoon waarop je de eSIM wil installeren en open de camera-app.
Richt de camera op de QR-code. Er verschijnt een knop om de eSIM te installeren. Soms duurt het even voor de link verschijnt. Zie je geen link? Tik dan op de QR-code in de camera-app.
Klik op de knop. Je telefoon installeert de eSIM automatisch. Je herkent een geslaagde installatie aan de netwerkstreepjes boven in je scherm.
iPhone: druk met je vinger op de QR-code. Er verschijnt een knop om te installeren.
Andere methode (iPhone en Android): maak een screenshot van de QR-code.
Android: ga naar Instellingen > Verbindingen > SIM-beheer > eSIM toevoegen. Selecteer het screenshot.
iPhone: ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Voeg eSIM toe > Gebruik QR-code. Selecteer het screenshot.
Goed om te weten:
De QR-code werkt maar 1 keer op 1 telefoon.
Is je QR-code verlopen of kwijt? Of heb je je eSIM-profiel gewist? Bestel dan opnieuw een eSIM in de Odido App. Dat is gratis.
Je vindt de QR-code in de brief van Odido of in de Odido App.
Heb je een kaartje met QR-code gekregen? Maar zet je je simkaart om naar een eSIM of bestel je 'm in de Odido App? Dan heb je de QR-code niet meer nodig. Die kan je weggooien.
Lukt het hiermee niet? Neem dan contact op met mijn collega's van de klantenservice via Contact | Odido. In hele uitzonderlijke gevallen kunnen mijn collega's je toch op afstand helpen om een eSIM te activeren. Hiervoor heb je een telefoon met camera en een geldig legitimatiebewijs nodig. Laat het me gerust weten of het is gelukt!