Skip to main content

Hallo Odido, 

Ik heb helaas geen toegang meer tot de app waarop ik 2fa had ingesteld voor mijn Odido account.

Kunnen jullie mijn 2fa methode terugzetten naar sms zodat ik weer kan inloggen?

Of als er inmiddels een self service 2fa reset methode is, dan hoor ik dat uiteraard ook graag!

Hartelijk dank alvast voor jullie reactie!

Hi ​@rremyy van harte welkom op onze community! Wel zo fijn als je toegang hebt tot je MijnOdido account, ik geef je graag meer duidelijkheid! We kunnen en mogen wegens veiligheidsredenen de 2FA van je MijnOdido account niet zomaar wijzigen. Als je hebt gekozen voor de 1, dan kan het niet zomaar worden gewijzigd naar de ander. Het kan wel gewijzigd worden, maar alleen in 1 van onze winkels. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs, kunnen mijn collega's in de winkel het voor je aanpassen. Sorry dat ik geen ander antwoord voor je heb en dat het ook niet van afstand kan! 

Gaat het lukken om een bezoekje te brengen aan 1 van onze winkels? Mijn collega's helpen je er graag verder! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Ik ben er voor je! 

Ik was inderdaad al eens in de winkel met met deze vraag. 

“Als ik dat ook nog moet doen krijg ik het wel heel druk” was de reactie van de medewerker. Zij verwees mij naar de telefonische helpdesk, daar wist men niet waar ik het over had. "Ga maar naar Microsoft”, of je kan het Odido forum proberen. 

Dus vandaar dat ik het hier probeer. 

En ik begrijp dat er allerlei security overwegingen zijn (die voor mijn maandelijkse €25 nogal meevallen). Ook had ik het moment dat ik mijn klik& klaar abonnement aanschafte in de winkel hetzelfde telefoonnummer als waar ik nu terug naar wil resetten. In dat opzicht zou ik denken dat de identificatie al wel gebeurt is? 

Ook in andere forum topics over 2fa lees ik dat het wel via hier mogelijk moet zijn. 

@Pharwin van Odido Zie hier bijvoorbeeld:

Goedemorgen rremyy, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Mijn collega in de shop had dit voor je moeten doen. Excuses voor dit ongemak. In het verleden mochten wij (hier op de community) uitzonderingen maken om 2FA te wijzigen waar de telefonische klantenservice dit niet mocht. Sinds september mogen wij dit ook niet meer. We hebben daarna nog enkele uitzonderingen gemaakt, maar dat is inmiddels helemaal niet meer toegestaan. Ik heb het aangepast in bovenstaand topic en ik ga nog op zoek naar andere oude topics waarbij we deze uitzondering nog wel maakten. 

Ik moet je daarom vragen opnieuw naar de shop te gaan. Ik verwacht dat je een medewerker gaat spreken die dit voor je in orde maakt. Zo niet, benoem dan absoluut dat je door zowel de klantenservice als de community naar de shop wordt gestuurd vanwege de (nieuwe) procedure en regels. Laat je het me weten of het is gelukt?

Reageer