Skip to main content

Op ons adres hebben wij 3 Odido mobiele contracten, voor mijn vrouw en onze 2 kinderen. De kinderen staan onder één account en mijn vrouw heeft een aparte login. Ik heb zojuist een Odido-internetverbinding besteld en wil al mijn accounts samenvoegen onder 1 login omdat ik alle rekeningen betaal. Als ik de stappen binnen het account probeer te volgen, kan ik dit niet voltooien, de chatbot begrijpt het niet mij, is er een manier om steun te krijgen voor deze activiteit??

Hi Kustard, allereerst van harte welkom op de Community! Superleuk dat jullie met het hele gezin deel uitmaken van onze Odido familie. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat de 2 mobiele abonnementen van je kinderen en je (toekomstige) internet-abonnement al in 1 Mijn Odido-account staan - super! Alleen het abonnement van je vrouw kan hier niet aan gekoppeld worden, omdat deze op haar eigen naam staat. Mocht je dit abonnement ook aan het Mijn Odido-account willen toevoegen, dan zal er contractovername moeten plaatsvinden. Op deze pagina lees je hier alles over: Contractovername | Odido

Mochten jullie haar abonnement toch liever op haar eigen naam willen laten staan, dan kan dat uiteraard ook. Zij zal haar eigen abonnement dan in een apart Mijn Odido-account moeten inzien.

Laat je het me weten of alles zo naar wens is? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het me dan weten. Ik ben er voor je! 😄


Is het inmiddels gelukt? 😄 @KustardNL 


Wij heb het Contractovername link geprobeerd en paar keer, maar wij krijken geen bevestings email dus wij heb nog en paar keer gebeld omdat ik upload passport photos en vul in bank rekening details en dat voelt niet fijn als je geen antwoord of bevesteging krijk. Heb geen idee wat ik verder moet doen, is maar en klein ding en als ik eerlijk ben denk ik naar alle gesprekken dat iemand van Odido neemt dit probleem mee en komt terug met en werkend oplossing


Hi Kustard, ik heb direct voor je gekeken en je contractovername aanvraag is goed bij ons binnengekomen. Het is echter bij ons bekend dat er momenteel een vertraging in zit. Geen zorgen, het komt helemaal goed, onze IT-specialisten zijn alleen nog hard aan het werk om de vertraging op te lossen, zodat contractovername zo snel mogelijk afgerond kan worden.


Na veel bellen met de helpdesk voordat onze nieuwe internet- en tv-dienst (morgen) wordt geïnstalleerd, proberen we al een tijdje al onze mobiele huishoudelijke accounts onder één gebruiker "XXX@gmail.com" te consolideren, inclusief de nieuwe dienst.

We kregen de opdracht om de link "contactovername" te gebruiken om dit te voltooien.

We hebben dat een aantal keren geprobeerd, maar kregen geen bevestigingsmail en verdere telefoontjes naar de helpdesk hadden geen toegevoegde waarde.

Ik heb (13 dagen geleden) de volgende update ontvangen over een vraag die ik op de communitysite (hierboven) had geplaatst;

"Marciano van Odido Moderator
1615 reacties
13 dagen geleden

Hallo Kustard, ik heb direct voor je onderzocht en je contractovername aanvraag is goed bij ons binnengekomen. Het is echter bij ons bekend dat er regelmatig een vertraging in zit. Geen zorgen, het komt helemaal goed, onze IT-specialisten zijn alleen nog hard aan het werk om de vertraging op te lossen, zodat de contractovername zo snel mogelijk afgerond kan worden."

Vanaf afgelopen vrijdag kon ik het mobiele contract van Simone aan mijn overzicht toevoegen en kreeg ik een bevestiging per e-mail.

Gisteren hebben wij een nieuwe mail ontvangen

"Hallo Meneer/Mevrouw,

Het Odido abonnement met mobiel nummer XXX is op 19-2-2024 overgezet op naam van KCLR Davies. De contractovernaam is afgerond."

Vandaag wordt Kyle's account nu weergegeven als "Abonnement is beeindigd" in mijn overzicht

Kan iemand dit probleem overnemen en oplossen?

Simpel gezegd...

XXX@gmail.com is het adres waaronder we alle contracten willen zien 3 x mobiele telefoons en vanaf morgen tv en internet voor ons adres, aangezien ik de rekeningbetaler ben voor al onze contracten

Ik zou het op prijs stellen als iemand contact met mij zou kunnen opnemen om dit op te lossen

nPlaats geen persoonlijke gegevens, zoals e-mailadressen en 06-nummers in je topic!]


Hoi Kustard, goed om te zien dat contractovername is afgerond en dat alle abonnementen nu op jouw naam staan! Het oude account van Kyle stond nog gekoppeld aan Mijn Odido. Deze heb ik zojuist losgekoppeld. Hierdoor moet je wel opnieuw inloggen op Mijn Odido en alle abonnementen toevoegen, maar dat moet nu helemaal goedkomen, incl. die van Kyle! Laat je het me weten of het is gelukt?


Hoi Marciano

Toen ik vandaag mijn account controleerde, zag ik Kyle vermeld, maar met de tekst was het contract afgelopen.

Op basis van je bericht hierboven heb ik het nummer XXX verwijderd met de gedachte dat ik het dan weer kon toevoegen, maar ik krijg de melding dat dit nummer al aan dit account is gekoppeld....

Kan ik bevestigen dat Kyle's account niet is geannuleerd? En hoe ik kan hem toevoegen?

 

Bedankt voor je geduld


Hoi Kustard, geen probleem hoor! Deze tekst zag ik bij zijn nummer inderdaad ook vermeld staan, maar dit abonnement is inmiddels volledig uit het Mijn Odido-account gehaald. Deze melding stond erbij, omdat zijn oude abonnement hierin stond. Zijn nieuwe abonnement, die op 17-06-2023 is ingegaan, kan nu toegevoegd worden! 

Dit doe je gewoon weer op dezelfde manier die je eerder hebt gebruikt: Inloggen op Mijn Odido > Abonnement toevoegen > Bestaand abonnement toevoegen. 


Hi Marciano

 

Ik heb het weer geprobeerd vandaag en het lukt weer niet

 

Bevestigingscode invoeren

Je krijgt binnen een paar seconden een code op XXX . De code is 10 minuten geldig. En je kan ‘m maar 1 keer gebruiken.

Je kan dit mobiele abonnement niet koppelen. De gegevens van het abonnement komen niet overeen met de gegevens die bij ons bekend zijn. Kloppen ze wel? Bel ons dan even op 0800-0092. Kijken we met je mee.

 

Wat moet ik nu doen??

 

Mvg Keith


Hi Keith, ik zie nu wat de reden is dat je dit abonnement niet kan koppelen. Dit abonnement staat op de geboortedatum van je zoon (jaartal 2003). Om dit abonnement ook aan de rest te kunnen koppelen, moet de geboortedatum gewijzigd worden naar jouw geboortedatum. Ik heb zojuist een mail gestuurd. Wil je hierop reageren met een kopie van je ID? Dan corrigeer ik de geboortedatum in het systeem en dan komen alle abonnementen weer overeen! 


Bedant Marciano, Ik heb zojuist uw mail beantwoord met een kopie van mijn identiteitsbewijs


Helaas…. Ik krijg de melding "We nemen je mail niet in behandeling", wat moet ik nu doen?

 

Kenmerk: /

Kies een andere contactoptie

Hallo,

Helaas: je kan dit mailadres niet gebruiken voor rechtstreekse e-mails.
 

Op odido.nl/service beantwoorden we de meestgestelde vragen. Ook vind je daar verschillende mogelijkheden om contact met ons op te nemen.

Tot snel,
Odido

Hoi Kustard, wat ik uit deze screenshot haal is dat je het e-maildres rechstreeks (via een nieuwe mail) hebt gemaild. Dan ontvang je inderdaad deze reactie. Het moet lukken als je, op de mail die je van mij hebt ontvangen, op 'beantwoorden’ klikt! 😄


Hoi Marciano, ik heb de mail beantwoorden en niet als een nieuwe mail. 😀

Inmiddels heb ik Eva van Odido gesproken die mij belde om te helpen. Ik verwacht morgen opnieuw een telefoontje omdat mij nu wordt gevraagd mijn contract te wijzigen nadat ik, zoals aangegeven, een nieuw contractovernameverzoek heb ingediend. Om verdere verwarring te voorkomen blijf ik met Eva samenwerken.

Ik waardeer uw inspanningen om te helpen

 


Reageer