Skip to main content

Goedendag, ik ben een nieuwe klant van Odido. Ik heb een internetabonnement en binnenkort ook een telefoonabonnement, zodra dit is overgezet naar Odido van mijn vorige telefoonprovider.

Het probleem is dat ik de abonnementen niet kan koppelen aan mijn account op Odido. Ik krijg steeds de melding: "De ingevulde gegevens komen helaas niet voor in onze systemen. Controleer de gegevens en probeer het nog eens."

De geboortedatum en het huisnummer zijn correct, want ze komen overeen met de gegevens op het contract.

Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Hi @RaduCiolpan, ik wil je allereerst van harte welkom heten bij ons! 

Ik kan me goed voorstellen dat je graag je abonnement wil koppelen aan het Mijn Odido account. Normaal gesproken krijg je deze melding te zien als je een nieuw abonnement probeert te koppelen aan het account waar al een abonnement aan gekoppeld staat. Het kan dan zijn dat de gegevens niet 100% overeenkomen waardoor je deze melding krijgt. Nu zie ik dat er helemaal geen abonnement nog gekoppeld staat, waardoor dit eigenlijk gelijk goed zou moeten gaan. Zou je anders de geboortedag en de geboortemaand willen omdraaien? In sommige gevallen wordt dit verkeerd ingevuld in het systeem waardoor deze omgedraaid zijn. Als dit gelukt is, laat het me dan weten zodat ik de geboortedatum goed kan zetten in het systeem! Mocht dit niet lukken, dan wil ik dit graag voor je doorzetten naar onze technische dienst, zodat ze dit voor je kunnen oplossen.


Hi @RaduCiolpan, ik wil je allereerst van harte welkom heten bij ons! 

Ik kan me goed voorstellen dat je graag je abonnement wil koppelen aan het Mijn Odido account. Normaal gesproken krijg je deze melding te zien als je een nieuw abonnement probeert te koppelen aan het account waar al een abonnement aan gekoppeld staat. Het kan dan zijn dat de gegevens niet 100% overeenkomen waardoor je deze melding krijgt. Nu zie ik dat er helemaal geen abonnement nog gekoppeld staat, waardoor dit eigenlijk gelijk goed zou moeten gaan. Zou je anders de geboortedag en de geboortemaand willen omdraaien? In sommige gevallen wordt dit verkeerd ingevuld in het systeem waardoor deze omgedraaid zijn. Als dit gelukt is, laat het me dan weten zodat ik de geboortedatum goed kan zetten in het systeem! Mocht dit niet lukken, dan wil ik dit graag voor je doorzetten naar onze technische dienst, zodat ze dit voor je kunnen oplossen.

Helaas werkt het niet. Ik probeerde alle combinaties die ik kan bedenken met mijn geboortedatum, maar het lukt niet en het werkt nog steeds niet.


Hoi RaduCiolpan, ik heb direct met je meegekeken en ik zie al waarom het niet lukt om je abonnementen te koppelen. Internet + TV staat namelijk op 1 voorletter, terwijl je mobiele abonnement er op 2 staat. Ook klopt het geboortejaar bij Internet + TV niet; 1986. Ik heb je zojuist een gemail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik je voorletters en geboortedatum corrigeren en gelijktrekken. Ik hoor het graag van je! 😄


Reageer