Skip to main content

Privacyinstelling niet resetten zonder toestemming van gebruiker

• January 14, 2026
  • 8 reacties
  • 675 Bekeken

Hoi Odido,

Mijn idee is om bij vaste klanten (ben al klant sinds T-Mobile) niet aan de privacyinstellingen te zitten zonder onze toestemming.

Elke keer dat ik mijn telefoonabonnement wijzig of verleng wordt mijn privacyinstellingen gereset. Hierdoor wordt bellen weer aangevinkt. En ik wil niet gebeld worden. Helemaal niet wanneer ik juist net mijn abonnement heb verlengt, dan hoef ik geen nieuwe aanbieding te krijgen. 

Izzi.chatbot zegt dat ik baas ben over mijn privacyinstellingen, maar daar merk ik momenteel niets van.

Daarnaast zijn jullie op de hoogte, dat jullie telefoonnummer +31614094113 als spam wordt gelabeld? Ik neem dan normaal niet op.

January 22, 2026

Hi ​@Vlien, wat fijn om te lezen dat je je abonnement al bij ons hebt verlengd. Dank je wel daarvoor! Natuurlijk respecteren we je keuze om niet gebeld te worden door ons. Wanneer je dit via de App aangeeft, word je binnen 6 weken van de lijst gehaald. Ik wil er graag voor zorgen dat je direct niet meer wordt gebeld met een nieuwe aanbieding. Wil je daarvoor je telefoonnummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer toevoegen aan je community-profiel? Dan maak ik dit voor je in orde!

Kan het daarnaast zijn dat je per ongeluk alle vinkjes automatisch hebt aangeklikt bij de laatste stap van het verlengen van je abonnement? Hier geef je namelijk toestemming voor het doen van een leuke aanbieding. Als dit het geval is, klopt het dat je voorkeuren opnieuw moet doorgeven. Zie hier een voorbeeld van deze vinkjes:

8 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 14, 2026

​@Vlien Wat vreemd ik ben al eeuwen bij TM Odido ik heb dit nog nooit meegemaakt. 
Heb je zelf bij een verlenging wel alle vinkjes aan en uitgezet bij aanvraag verlenging?
Toevallig net weer verlengd en ook nu staat alles nog goed. 
Odido is wat privézaken heel secuur.

Groet

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 14, 2026

​@Vlien  Ben voor de zekerheid toch even gaan kijken maar alles staat nog zoals ik het heb ingesteld.

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • January 14, 2026

Beste Cristien,

Ik verleng alleen mijn abonnement en pas mijn account niet aan. Bellen zou technisch dus uitgevinkt moeten blijven, want ik kijk daar niet meer naar. Ook bij verlengen komt dit scherm niet voorbij.

Dit is de 3e jaar dat ik hier hinder van heb na verlengen van mijn abonnement vandaar dat ik dat als oorzaak noem, maar wellicht is er een andere oorzaak omdat je het niet kan naspelen.

Maar ik vind het wel storend.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 15, 2026

​@Vlien Dat snap ik. Ook ik verleng alleen mijn abonnement

Er gaat dus iets mis. Odido komt daar niet aan maar kan altijd een software probleem zijn.

Zou je de app eens opnieuw willen installeren als dit weer gebeurd. 
De moderators lezen mee, misschien hebben zij nog een idee wat er mis kan zijn.

Zet  de volgende gegevens van het desbetreffende abonnement in je Community profiel: volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN.

Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel.

Met vriendelijke groet, 

Cristien

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • January 15, 2026

Ai… nu staat het vinkje uit en jullie bellen me nog steeds?

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Mobiel
  • January 22, 2026

Hi ​@Vlien, wat fijn om te lezen dat je je abonnement al bij ons hebt verlengd. Dank je wel daarvoor! Natuurlijk respecteren we je keuze om niet gebeld te worden door ons. Wanneer je dit via de App aangeeft, word je binnen 6 weken van de lijst gehaald. Ik wil er graag voor zorgen dat je direct niet meer wordt gebeld met een nieuwe aanbieding. Wil je daarvoor je telefoonnummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer toevoegen aan je community-profiel? Dan maak ik dit voor je in orde!

Kan het daarnaast zijn dat je per ongeluk alle vinkjes automatisch hebt aangeklikt bij de laatste stap van het verlengen van je abonnement? Hier geef je namelijk toestemming voor het doen van een leuke aanbieding. Als dit het geval is, klopt het dat je voorkeuren opnieuw moet doorgeven. Zie hier een voorbeeld van deze vinkjes:

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • January 26, 2026

Ik zie je optie niet tussen staan. Stond de optie er tussen, dan had ik dat uitgevinkt.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • January 28, 2026

Goed dat je dit deelt en echt superfijn dat je bij ons hebt verlengd!

Ik heb direct met je meegekeken en ik zie nu dat het vinkje bij Privacy Instellingen nu nog uit staat in Mijn Odido. Je kunt dit zelf aanpassen via: t.co/K22yuCN6WH. Of had je dit zelf al gewijzigd?

Voor de zekerheid heb ik ook meteen een verzoek ingediend bij onze technische afdeling om jouw nummer uit het systeem te halen, zodat je écht niet meer door ons gebeld wordt.

Mocht je nog vragen hebben, weet dat ik voor je klaarsta!