Skip to main content

Prepaid koppelen aan bestaand account lukt niet meer in nieuw systeem.

• August 17, 2025
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

Bij T-Mobile kon ik vroeger mijn prepaidnummer gewoon koppelen aan hetzelfde account als mijn abonnement. Dat lukt nu bij Odido niet meer. De reden is dat Odido na de overgang een nieuw systeem gebruikt, waarin prepaid en abonnement gescheiden worden beheerd. Daardoor kun je prepaid niet meer toevoegen in een bestaand account en moet je er een apart account voor aanmaken of de omslachtige optie “extra gebruiker” instellen.

Wat er veranderd is:

Bij T-Mobile: in My T-Mobile stonden abonnementen en prepaid in hetzelfde systeem. Daardoor kon je meerdere nummers in één account zien.

Bij Odido: prepaid en abonnement zijn in aparte systemen geplaatst. Daardoor zijn ze niet meer samen te beheren in één account.

Gevolgen

Prepaid kan niet meer aan een bestaand account gekoppeld worden.

Je hebt óf een apart prepaid-account nodig, óf je moet gebruik maken van de optie extra gebruiker (maar die werkt omslachtig en toont dezelfde namen, wat verwarrend is).

Odido heeft aangegeven dat er een oplossing komt, waarschijnlijk zodra de systemen beter gekoppeld zijn.

Hopelijk verduidelijkt dit waarom het bij T-Mobile wél werkte en bij Odido nu (nog) niet. Ik zie uit naar de beloofde verbetering, zodat het straks weer net zo overzichtelijk wordt als voorheen.

August 18, 2025

Hoi Henk, ik zie nu dat je ook een ander topic hebt gestart met een duidelijk overzicht. Bedankt hiervoor en ik stuur het door naar de juiste afdeling, zodat we dit in de toekomst makkelijker kunnen maken!

5 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Henk, ik zie nu dat je ook een ander topic hebt gestart met een duidelijk overzicht. Bedankt hiervoor en ik stuur het door naar de juiste afdeling, zodat we dit in de toekomst makkelijker kunnen maken!

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 18, 2025

Hallo Marciano,

Hopelijk wordt dit probleem snel opgelost. Ik heb vandaag via de klantenservice gevraagd om kosteloos een nieuwe prepaid-sim toe te sturen. Mocht het probleem alleen spelen bij een bepaalde batch simkaarten (zoals die uit mijn winkel), dan ga ik ervan uit dat een kaart uit het magazijn wél kan worden gekoppeld.

Tenzij de oorzaak ligt bij gescheiden of niet goed onderhouden systemen, waardoor alleen een administratieve herstructurering dit kan verhelpen.

Ik zou graag op de hoogte gehouden worden van de voortgang. Tot nu toe heb ik op mijn aangetekende brief aan het hoofdkantoor nog geen enkele reactie ontvangen. Steeds moest ík zelf contact zoeken met de klantenservice. Dat Odido niet eens een ontvangstbevestiging stuurt of aangeeft hoe dit wordt opgepakt, vind ik uiterst onbeleefd.

Bij jouw naam staat “van Odido”. Beschik jij over een kopie van mijn brief? En ben jij degene die dit in behandeling neemt of in elk geval de afhandeling bewaakt?

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 20, 2025

Ik ga al mijn Odido abbo's en prepaid nummers, incl. Internet en vast bellen, overzetten naar een andere provider vanwege de slechte klantenservice van Odido en het niet reageren op mijn aangetekende brief.

• Auteur
  • is een King Poster
  • August 20, 2025

​@Marciano van Odido

Inmiddels ook de terugkeer naar mijn voormalige provider voorbereid. Ze gaan alles voor ongeveer 1600 euro op hun kosten m.b.t. hun aansluiting onder de vloer en aan de muur vernieuwen, zodat de storingen waardoor ik ooit wegliep niet meer zullen voorkomen. Voorlopig het kortste internet abonnement aangevraagd, waarna ik Odido internet ga opzeggen. Vanwege de extra kortingen gaan ook alle mobiele abonnementen mee. Vast bellen is niet meer nodig en dat scheelt weer iets in de kosten. Behalve de krakkemikkige aansluiting, had ik nooit te klagen over de klantenservice bij mijn vorige provider. Die was goed!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Henk, ik ben niet degene die brieven in behandeling neemt en ik heb ook geen inzicht tot de brief. Ik ben enkel verantwoordelijk voor de community. Ik wilde nog met je meekijken, echter zie ik dat je je gegevens uit je profiel hebt gehaald. Superfijn om te lezen dat je nieuwe/voormalige provider dit op zich neemt en ik wens je heel veel plezier bij je nieuwe provider!