Bij T-Mobile kon ik vroeger mijn prepaidnummer gewoon koppelen aan hetzelfde account als mijn abonnement. Dat lukt nu bij Odido niet meer. De reden is dat Odido na de overgang een nieuw systeem gebruikt, waarin prepaid en abonnement gescheiden worden beheerd. Daardoor kun je prepaid niet meer toevoegen in een bestaand account en moet je er een apart account voor aanmaken of de omslachtige optie “extra gebruiker” instellen.
Wat er veranderd is:
Bij T-Mobile: in My T-Mobile stonden abonnementen en prepaid in hetzelfde systeem. Daardoor kon je meerdere nummers in één account zien.
Bij Odido: prepaid en abonnement zijn in aparte systemen geplaatst. Daardoor zijn ze niet meer samen te beheren in één account.
Gevolgen
Prepaid kan niet meer aan een bestaand account gekoppeld worden.
Je hebt óf een apart prepaid-account nodig, óf je moet gebruik maken van de optie extra gebruiker (maar die werkt omslachtig en toont dezelfde namen, wat verwarrend is).
Odido heeft aangegeven dat er een oplossing komt, waarschijnlijk zodra de systemen beter gekoppeld zijn.
Hopelijk verduidelijkt dit waarom het bij T-Mobile wél werkte en bij Odido nu (nog) niet. Ik zie uit naar de beloofde verbetering, zodat het straks weer net zo overzichtelijk wordt als voorheen.