[Onderzoek] Mijn Odido app: help ons bugs te vinden
Neem een kijkje in je Mijn Odido app en zie waar je tegenaan loopt. Schrijf dit op en help ons zoveel mogelijk bugs te vinden.
Wij zijn de Mijn Odido app aan het analyseren om te verbeteren waar mogelijk. Zie je een bug, kom je een foutje tegen of vind je dat iets beter, duidelijker of makkelijker kan? Geef het hieronder aan in een reactie en deel meteen de volgende info: telefoontype en product-combinatie (Odido Internet + TV in combinatie met Ben of Simpel Mobiel of Tele2 vast Internet + Odido/Ben/Simpel Mobiel).
Voeg zoveel mogelijk informatie toe en deel screenshots als dat kan. Wij gaan kijken hoe we deze verbeteringen dan kunnen uitvoeren zodat jullie een zo geoptimaliseerd mogelijke app in gebruik kunnen nemen. Het helpt als je de laatste versie van de app hebt geïnstalleerd. Alvast enorm bedankt!
P.s. We waarderen jullie hulp natuurlijk enorm, daarom hebben we voor degene die de best gevonden bug vindt, een leuk bedankje!
DISCLAIMER: Zorg er alsjeblieft voor dat alle eventuele persoonsgegevens of andersoortige privacygevoelige informatie verwijderd/vervaagd is in je screenshots. Zo zorgen we samen voor een nog veiligere online omgeving.
Bladzijde 1 / 2
Wat ik meemaak nu: automatisch inloggen setting binnen app/account leidt tot : "pagina niet gevonden".
Hallo @Niels2024, welkom op onze Community! Ik zag dat je al een eigen topic hierover had aangemaakt:
Daar heb ik zojuist in gereageerd en ik spreek je daar graag verder! Zullen we het centraal houden in één topic? Dan blijft het overzichtelijk voor de rest. Alvast bedankt!
Ik verbaas me over je reactie. Ik meld hier een bug, waar om wordt gevraagd. De bug "automatisch inloggen" setting in Mijn Odido, leidt tot "pagina niet gevonden".
Mijn topic is niet hetzelfde, en in je reactie daar ga je ook helemaal niet in op deze bugmelding.
Sterker, de link "netwerkinstellingen" die je daar geeft leidt tot dezelfde foutmelding.
Hi @Niels2024, ik denk dat mijn collega je eigen topic eerder zag dan je reactie in dit topic, waardoor mijn collega daar probeerde je vraag op te lossen. Ik heb inmiddels ook contact met je gehad en ik heb je privébericht ook ontvangen (ik kom zo snel mogelijk bij je). Mochten we het niet kunnen oplossen en is het inderdaad een bug, dan nemen we dit zeker op als bug om door te geven aan de juiste afdeling. Mijn excuses dat deze reactie zo overkwam.
En mijn excuses aan jullie (ook Pharwin). Ik had gisteren net een paar zeer vervelende klantenservicegesprekken met de gemeente achter de rug (wachttijd half uur en dan onervaren types...) dus mijn humeur was net ff ingezakt. Dan reageer ik wel eens verkeerd of te snel. Bedankt.
In het blokkeringen deel in de app, schijnt het Nederlands belangrijker te zijn dan de functie.
Uitleg wordt niet gegeven over de kleuren grijs rn blauw.
Een eenvoudige tekst bij het schuifje.
"Blokkering AAN---UIT
Want is bij blauw de blokkering nou uit of aan?
Hi @Vico, goed punt. Ik geef je feedback door en ik hoop dat we dit in de toekomst duidelijker kunnen maken. Wellicht met een simpel zinnetje met de uitleg. ik zie dat @Waqqas ook in je eigen topic heeft gereageerd. maar ik geef je hier graag meer duidelijkheid. Blauw (bolletje naar rechts) betekent dat de instelling aan staat. Grijs (bolletje naar links) betekent dat iets uit staat.
Bijvoorbeeld:
Aanbiedingen van Odido: Staat aan. Deze ontvang je via SMS, E-mail en Post.
De nieuwsbrief: Staat aan. Deze ontvang je.
Aanbiedingen die niet van ons zijn: Staat uit. Deze ontvang je niet.
Hallo, ik heb een bug gevonden bij het downloaden van een eSIM, dan krijg ik de melding geen toegang.
@FFDimmen yes, we waren hiervan al op de hoogte, dank voor het aankaarten! Dat had te maken met een update die plaatsvond in de app en ook in onze systemen, vandaart dat het niet mogelijk was om je eSIM te downloaden. Vanaf vandaag kun je weer via je Mijn Odido account de eSIM downloaden en ook activeren! Als het in de app niet lukt, probeer het dan even via een desktopversie.
Wanneer je de knop “App Only Deals” aanklikt via de button in je overzichtscherm, wordt je doorgeleid naar de pagina op de website van Odido om de app te downloaden (https://www.odido.nl/service/regel-het-zelf/app-only-deals). Met andere woorden: knop werkt niet.
Dit is op iOS 17.4, iPhone 15 Pro Max, app versie 8.2.23.
Rekening niet altijd te betalen via app ook al geeft het aan van wel. Krijg dan foutmelding dat het niet lukt.
Verlengen zonder de korting door te berekenen.
@mikem9800 dank voor het aankaarten, ik heb dit gelijk doorgegeven aan de juiste persoon die hierover gaat. Die zal dit onderzoeken en ook aanpassen!
@G_r_u_m_p_i_e zou je die foutmelding willen delen? Er is hier namelijk niks over bekend. Het zou ook gewoon moeten lukken, namelijk via de iDeal knop kun je je openstaande facturen altijd betalen. Tenzij er onderhoud plaatsvindt in de app en dat is meestal in het weekend, waardoor het wellicht niet mogelijk is. Bij het verlengen wordt de korting nooit berekend, deze wordt altijd pas achteraf toegepast. Dat heeft te maken met dat er per situatie achteraf wordt gecheckt of er Klantvoordeel wordt toegepast. Daarom hebben we ervoor gekozen om dit pas achteraf te laten zien.
Als jullie nog andere zaken hebben, laat het dan vooral weten. Dit is erg waardevol voor ons!
Hi team Odido,
Bij mijn zakelijke @Work abonnement staat dat ik 180 min/SMS over heb, maar dit gaat over het aantal minuten bellen NAAR de EU/VS. Binnen NL, de EU en VS is het bellen onbeperkt. Dat is nogal verwarrend. Ook in de zakelijke Mijn Odido omgeving staat het zo weergegeven.
Kan dit misschien aangepast worden? Dank!
Hallo @DennisAmeling, dank voor het aankaarten! Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie inderdaad dat het om een zakelijk abonnement gaat. Daarbij zie ik dat er meerdere nummers bij dit bedrijf te vinden zijn en ik gok dat het nummer dat eindigt op ****0392 van jou is, aangezien daar een bundel van 16 GB te vinden is. Echter, zie ik geen Mijn Odido account gekoppeld aan dit nummer dus ik vermoed dat er iets niet goed gaat. Omdat het om een zakelijk abonnement gaat, mag ik dit niet zomaar aanpassen. Neem even telefonisch contact op met onze zakelijke klantenservice door te bellen naar: 0800-7112. Dit kan op doordeweekse dagen van 08:00 tot 23:00 en in het weekend van 09:00 - 17:30. Zij kunnen dit voor je in orde maken! Nadat je account goed gekoppeld staat, kun je daarna de app even verwijderen en opnieuw downloaden, zodat je gelijk over de nieuwste versie beschikt. Zou je voor mij alleen willen checken of de software van je toestel up-to-date is? Daarna kun je in de app alles even opnieuw instellen en zou het goed moeten staan! Mocht het daarna alsnog niet goed staan, ga ik dit natuurlijk voor je doorzetten naar onze app ontwikkelaars.
Ik verneem het graag van je!
Hi @Pharwin van Odido, dank voor je reactie! Ik denk dat je in het verkeerde bedrijf zit, want mijn nummer eindigt op 2140 en heeft een actief Odido account ik zal je het volledige nummer even sturen via DM!
@DennisAmeling Oh haha, dan ben ik een verkeerd nummer tegenkomen (ik had namelijk gezocht op je e-mailadres, wat vermeld staat in je account). Top, ik zal zo spoedig mogelijk bij je privébericht terugkomen!
Hallo,
Ik krijg regelmatig de vraag in de app of ik mijn naam wil invullen. Als ik op een later moment dan weer inlog, staat mijn naam er weer wel. Dit is dan zonder dat ik mijn naam heb ingevuld.
@soepkip67 dank voor het aankaarten! Heb je dit alleen in de app of ook via een browser? Zou je voor me willen checken of de app de nieuwste software heeft en ook of je toestel beschikt over de laatste software? Je kunt eventueel de app verwijderen en dan opnieuw downloaden, zo beschik je direct over de nieuwste versie en stel je voor de zekerheid ook alles opnieuw in! Ik verneem graag of het issue zich dan nog steeds voordoet.
Hallo @Pharwin van Odido ,
Dit heb ik alleen in de app. De app versie is de 8.3.0. De nieuwste dus, ook is mijn S24+ helemaal up to date.
Het is voor mij niet storend, of de ene keer de naam en de andere keer de vraag om deze in te vullen verschijnt. Wilde dit eventueel als bug zijnde melden.
@soepkip67 dank voor de toelichting! Ik kom bij je terug om samen met je het e.e.a. uit te sluiten. Mocht het issue zich daarna nog steeds voordoen, zal ik het voor je doorzetten naar onze app-developers!
De optie om feedback te geven in de iOS app werkt niet. Er verschijnt een draaiend dingetje maar verder niets.
Versie 8.3 (24141)
Mocht u zich dus afvragen waarom niemand feedback instuurt op de app, dan is dat de reden.
Als je in de Odido iOS app (8.3 - 24141) een IDIN validatie wil doen om een eSIM te activeren dan springt de app naar de bank, en na het valideren naar de website van Odido in plaats van terug naar de app.
Op de website kan niet worden ingelogd om het proces af te maken, want er kan geen 2 factor auth worden uitgevoerd. Er kunnen immers geen SMSjes meer worden ontvangen aangezien er geen werkende SIM is.
Dit proces werkt dus uitsluitend wanneer je van te voren al was ingelogd op de website.
Ik heb ook nog een bug gevonden in de Odido app.
Als je bij het internet abonnement naar instellingen > WiFi instellingen gaat dan verschijnt deze melding wanneer je de WiFi wilt uitzetten :
Als je het WiFi kanaal wilt wijzigen dan lukt het wel dus er kan wel verbinding worden gemaakt met de modem.
@Waqqas Dank je wel voor de terugkoppeling! Wil je mij vertellen welke app versie je gebruikt en op welk toestel? Ik ga dit dan gelijk doorgeven aan mijn collega’s die hier over gaan!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.