Skip to main content

Hi,

ik heb een soortgelijk issue, kan niet inloggen omdat hij dan een sms wil sturen naar mijn telefoonnummer. Echter woon ik tijdelijk in de USA en heb ik geen toegang meer tot dat nummer.

ik wil graag esim toevoegen, in mijn nieuwe telefoon kan geen simkaart. Hoe kan ik dit aanpakken zonder dat ik naar Odido moet bellen? Dit kost enorm veel geld vanuit de USA. 

alvast bedankt.

Hi Janiek, allereerst van harte welkom op de Community! Tof dat je tijdelijk in de USA woont. Waar verblijf je ergens?

Je kunt een eSIM bestellen via Mijn Odido. Heb je je oude telefoon en simkaart nog? Deze heb je namelijk nodig om het makkelijkst te kunnen inloggen op Mijn Odido, als je 2FA hebt ingesteld. Je kunt eSIM wel downloaden en activeren in het buitenland. Echter raden we het niet aan. Want mocht er toch een probleem optreden, dan zit de buitenlandse provider ertussen en is het lastiger het probleem op te lossen. eSIM is wel getest op buitenlandse toestellen en eSIM werkt, maar we bieden geen ondersteuning wanneer je hiermee problemen ervaart. 

Hoelang verblijf in je in de USA? Een lokaal simkaartje is voor jou denk ik de beste oplossing. Mocht je in totaal langer dan 4 maanden in het buitenland verblijven, dan helemaal. Zo voorkom je onredelijk dataverbruik in het buitenland en hiermee ook onnodig extra kosten. Meer informatie hierover lees je op deze pagina. Ik hoop dat je hiermee verder komt! Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. De Community staat voor je klaar!

Hi Marciano!

dank voor je antwoord! Ik heb inderdaad de simkaart en oude telefoon niet meer. Ik ben in oktober en december wel nog een aantal weken in Nederland, dus vandaar dat ik de esim graag wilde installeren. Ik heb ook een andere esim van US provider.

kan ik op een andere manier de esim installeren, dus zonder mijn oude simkaart?

Groeten,

Janiek

Hi @Janiekmoes 

Mocht je alsnog je abonnement willen gebruiken in de VS met een eSim dan kun je langs een Odido winkel wanneer je in Nederland bent. Zij kunnen je helpen met het bestellen en activeren van de eSim. Houdt er wel rekening mee dat als je langer dan 4 maanden in het buitenland verblijft je extra kosten kan maken. Meer informatie hierover kun je op de pagina vinden die Marciano heeft gedeeld. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

Hi! Ik reageer even op deze thread omdat dit lijkt op een probleem dat ik ook heb, hoewel net wat anders.

Ik woon al een tijd in de VS en heb net een nieuwe iPhone 14 gekocht. Deze heeft alleen eSim en geen fysieke sim-ingang meer. Ik heb via mijn oude iPhone X waar ik nog wel de fysieke simkaart van Tele2/Odido van heb een eSim aangevraagd en op mijn nieuwe telefoon geïnstalleerd. Dit leek goed te gaan, want de eSim is toegevoegd aan mijn telefoon, naast mijn lokale provider (die ik hier in de VS gebruik), maar ik kreeg na het controleren een foutmelding dat de eSim niet gekoppeld kon worden aan mijn nummer - het berichtje gaf daarbij mijn Amerikaanse nummer aan. Maar dat is vreemd want ik wil het koppelen aan mijn NL nummer en abonnement bij Odido.

Kunnen jullie mij helpen en mijn eSim koppelen aan mijn NLse nummer. Alvast veel dank,

Bart

Hoi Bart!

Toen ik in Nederland was ben ik langs een Ouddorp winkel gegaan. Daar hebben ze even met me mee gekeken, en blijkbaar was mijn eSIM dus ook niet juist gekoppeld. Dit is schijnbaar een probleem binnen Odido wat vaker voorkomt. Hij heeft een nieuwe (andere) eSIM voor me gekoppeld, aangezien die oude eSIM dus gewoon echt niet ging werken of juist gekoppeld kon gaan worden. Die oude eSIM is dus ook verwijderd.

Misschien is dit ook een oplossing voor jou? Maar dat zou Odido dan voor jou moeten regelen denk ik.

heel veel succes! 
Janiekm

Ha Janiek,

Dank voor je reactie. Fijn dat het zo bij jou is gelukt.

Ik kom helaas voorlopig niet naar NL dus fysiek langs de winkel gaan wordt hem niet, maar wellicht dat ze het digitaal kunnen oplossen met een nieuwe  eSim! Ik wacht met smart reactie af😉

Hi! Ik reageer even op deze thread omdat dit lijkt op een probleem dat ik ook heb, hoewel net wat anders.

Ik woon al een tijd in de VS en heb net een nieuwe iPhone 14 gekocht. Deze heeft alleen eSim en geen fysieke sim-ingang meer. Ik heb via mijn oude iPhone X waar ik nog wel de fysieke simkaart van Tele2/Odido van heb een eSim aangevraagd en op mijn nieuwe telefoon geïnstalleerd. Dit leek goed te gaan, want de eSim is toegevoegd aan mijn telefoon, naast mijn lokale provider (die ik hier in de VS gebruik), maar ik kreeg na het controleren een foutmelding dat de eSim niet gekoppeld kon worden aan mijn nummer - het berichtje gaf daarbij mijn Amerikaanse nummer aan. Maar dat is vreemd want ik wil het koppelen aan mijn NL nummer en abonnement bij Odido.

Kunnen jullie mij helpen en mijn eSim koppelen aan mijn NLse nummer. Alvast veel dank,

Bart

Hallo @Bartvdsande, geen zorgen, ik kan je hierbij helpen! Als je een nieuwe eSIM bij ons hebt aangevraagd en deze al gekoppeld staat in je nieuwe toestel, hoeft deze alleen nog even geactiveerd te worden. Dit kun je heel gemakkelijk doen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim, mits je nog beschikt over je oude simkaart. Werkt deze nog en heb je deze nog in je bezit? Als het niet lukt, kan ik met je meekijken. In dat geval, ontvang graag een privébericht met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik met je meekijken en desnoods de nieuwe eSIM voor je activeren! 

Groetjes, 

Pharwin 

Het is inmiddels gelukt! Dank voor jullie reacties.

Reageer