Skip to main content
Antwoord

Nummer geblokkeerd

• July 15, 2025
  • 12 reacties
  • 83 Bekeken

Hi, ik denk dat mijn sim is geblokkeerd wegens een betalingsachterstand. ik wil deze via mijn odido betalen want ik heb nu geen overzicht over wat ik nog moet betalen, echter is mijn probleem dat als ik op mijn odido probeer in te loggen de code naar mijn geblokkeerde nummer wordt gestuurd dus kan ik hem niet zien. Is er een ander manier om in te loggen? 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Loril 

Je kan het openstaande bedrag ook handmatig overmaken, de verwerking hiervan kan wel tot 3 werkdagen duren. Zie:

https://www.odido.nl/service/factuur/mobiel/betalen

12 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • July 15, 2025

Hallo ​@Loril 

Je kan het openstaande bedrag ook handmatig overmaken, de verwerking hiervan kan wel tot 3 werkdagen duren. Zie:

https://www.odido.nl/service/factuur/mobiel/betalen

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 15, 2025

Hi, ik kan niet inloggen om mijn openstaande facturen te zien.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 15, 2025

Ik ben momenteel op vakantie en heb een internet op Reis pas gekocht. Maar er staat nu “geen service” omdat ik denk dat mijn sim is geblokkeerd wegens een betalingsachterstand. Ik wil deze via mijn odido betalen, maar ik heb nu geen overzicht over wat ik nog moet betalen. Echter is mijn probleem dat als ik op mijn odido probeer in te loggen de code naar mijn geblokkeerde nummer wordt gestuurd dus kan ik hem niet zien. Is er een ander manier om in te loggen? 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Loril, van harte welkom op onze community! Wat heerlijk dat je momenteel op vakantie bent, ik begrijp heel goed dat je ook internet wilt hebben. Daar help ik je graag bij verder! Als je een achterstand hebt in je facturen, kun je deze heel gemakkelijk betalen via je Mijn Odido account. Als dat niet lukt, kun je het bedrag ook handmatig naar ons overmaken, zoals ​@Waqqas in zijn bericht aangeeft. Het duurt dan 3 werkdagen voordat het bedrag is gekoppeld en is verwerkt. De blokkade wordt dan altijd meteen automatisch verwijderd. 

Gaat het lukken om het bedrag alvast handmatig over te maken? Ik vermoed dat er door deze achterstand ook een Roaming blokkade op je abonnement staat ingesteld. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken en de blokkade voor je verwijderen! Je kunt de betaling dan ook meteen in orde maken via de iDeal knop in je Mijn Odido account. Wel zo fijn. 

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 17, 2025

Goedemiddag Pharwin, 

Hartelijk dank voor jouw reactie. 

Ik heb de gegevens toegevoegd in mijn profiel. 
Echter lukt het mij niet om in te loggen in Odido om te achterhalen welk bedrag ik handmatig moet overmaken, zodat de blokkade opgeheven kan worden. Gezien mijn telefoonnummer geblokkeerd is lukt het mij niet om de code te ontvangen om de twee stap verificatie te voltooien. 

Zou jij voor me kunnen achterhalen welk bedrag ik moet overmaken? 

Ik hoor het graag

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Loril dat zoek ik graag voor je uit! Dank voor het invullen van je profielgegevens. Echter, zie ik alleen dat de adresgegevens niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem bekend is. Zou je de juiste postcode + huisnummer kunnen vermelden in je profiel? Geef mij een seintje wanneer je dit hebt gedaan, kijk ik meteen met je mee! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 18, 2025

Goedemorgen Pharwin,

Ik heb het aangepast, staat het nu goed? 

Ik hoor het graag.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Loril, ik heb direct meegekeken en ik zie nog de verkeerde adresgegevens staan. Wellicht ben je vergeten om op ‘Sla wijzigingen op’ te klikken. Als je via deze link naar je profiel gaat. Klik je op ‘Bewerk profiel’ > Zet de juiste adresgegevens erin > ‘Sla wijzigingen op’. 

Om je snel verder te helpen geef ik je wel graag alvast de bedragen door die je handmatig zou kunnen betalen: € 35,77 (april) en € 26.19 (juni). Gaat het hiermee lukken? 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 21, 2025

Goedemiddag Marciano, 

Dank voor de informatie. Ik heb zojuist beide bedragen handmatig overgemaakt. Kan de blokkade nu wel worden opgeheven? 

Ook heb ik de gegevens aangepast. 

Staat alles nu goed?

Ik hoor het graag.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@Loril dank voor het aanpassen van je gegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie inderdaad dat je de bedragen hebt overgemaakt, dank hiervoor. De bedragen zijn inmiddels verwerkt bij je abonnement en ik zie dat de blokkade ook is opgegeven. Werkt alles inmiddels naar behoren? Zo niet, start dan voor de zekerheid je toestel opnieuw, dan zou het weer moeten werken. 

Laat je weten of het is gelukt? We horen het graag van je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 31, 2025

Goedemorgen Pharwin, 

Helaas heb ik nog steeds “geen service” staan. De achterstanden zijn reeds een week geleden voldaan, dus ik zou niet weten waaraan het nu ligt. Ik heb ook internet op reis pas geactiveerd die ik tot nu toe niet heb kunnen gebruiken. Tevens ben ik niet te bereiken of kan ik ook niet bellen.  

Zou jij voor me kunnen kijken waaraan het kan liggen? 
Dank alvast! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag ​@Loril ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat alles netjes betaald en verwerkt is, waarvoor dank! Ook zie ik geen blokkades of andere bijzonderheden. Ik zie inderdaad dat je een Internet Op Reis XL-pas - XL19 had toegevoegd, maar dat dit voor het laatst op 02-07-2025 is geweest. In welk land ben je momenteel? In je Mijn Odido account zie ik dat je in Suriname bent, kan dat kloppen? 

In Suriname kan je deze Internet Op Reis-passen kopen:

• M-pas: je krijgt 10 GB en betaalt € 15. De pas is 10 dagen geldig.
  • XL-pas: je krijgt 30 GB en betaalt € 30. Deze is 30 dagen geldig en kan je ook vooraf kopen: sms XL15 naar 1280 (gaat direct in). 

Laat je weten of het lukt om de pas aan te schaffen of dat je hierbij hulp nodig hebt? Ik hoor het graag van je!