Beantwoord

Nieuw abonnement aanvragen en contract koppelen lukt niet

  • 14 January 2024
  • 12 reacties
  • 280 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hi! Ik heb sinds juli een T-Mobile internet abonnement en had een Tele2 mobiel abonnement. Nu kan ik mijn mobiele abonnement niet koppelen aan mij internet abonnement omdat dit vermoedelijk nog op mijn vader zijn naam staat. Maar als ik nu een nieuw mobiel abonnement  wil aanvragen. om die gelijk te koppelen met mijn internet abonnement krijg ik ‘Je kunt helaas niet zelf een bijbestelling doen omdat je niet de contracthouder bent.’ Ik heb het internet abonnement op mijn eigen gegevens aangevraagd en niet die van mijn vader.

Het begint een beetje vervelend te worden aangezien ik dus nu mijn abonnement niet in kan zien. Is er iemand die me hierbij kan helpen?

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 16 January 2024, 15:51

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 1

Ook mij lukt het niet om een nieuw mobiel abonnement bij mijn Internet aansluiting te bestellen.

Dezelfde melding: “Je kunt helaas niet zelf een bijbestelling doen omdat je niet de contracthouder bent.”

Ik heb het vermoeden dat het systeem ‘te strak’ staat afgesteld: bijv. het contract staat op ‘A. Jansen’ (Anton staat in zijn paspoort) meer gaat door het leven als ‘Ton Jansen’. OF: van den Akker, staat in het systeem als ‘Akker’ or als ‘v.d. Akker’. Beginnersfouten in autmatiseringsland...

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @YL93 & @Boogaard, welkom op onze Community, ik geef jullie graag meer duidelijkheid hierover! Je kunt een mobiel en Internet + TV abonnement alleen samenvoegen in één account als de naam + adresgegevens overeenkomen met elkaar. @YL93, nu zie ik dat de naam bij beide abonnementen niet overeenkomen met elkaar, maar ookal wordt dit veranderd naar dezelfde naam, kan dit alsnog niet samen worden gevoegd in één account. Dat heeft te maken met dat je nog gebruikmaakt van een oud Tele2 abonnement. Het is eigenlijk allemaal Odido geworden, maar de '’kern'’ van je abonnement is nog steeds Tele2. Omdat je wel gebruikmaakt van een Odido Internet + TV abonnement, kan dit dus niet in één account worden samengevoegd. Het is dus voor jouw situatie alleen mogelijk om voor beide abonnementen een apart account aan te maken. Een eventuele oplossing hiervoor zou zijn om je Tele2 abonnement te verlengen naar een nieuw Odido abonnement, zodat je daarna (zodra je nieuwe abonnement van start is gegaan) wel beide abonnementen in één account kunt samenvoegen. Sorry dat het voor nu niet mogelijk is!

@Boogaard geldt voor jou hetzelfde? Ik kon op je e-mailadres namelijk geen abonnementen vinden, wellicht dat er een ander e-mailadres gekoppeld staat aan je abonnementen. Als je gebruikmaakt van een oud Tele2 mobiel abonnement, dan geldt dus hetzelfde verhaal als hierboven en kun je alleen voor beide abonnementen een apart account aanmaken. Als je wel gebruikmaakt van een oud T-Mobile of een nieuwe Odido abonnement (zowel voor mobiel als je Internet + TV abonnement), dan zal ik even met je mee moeten kijken of de naam + adresgegevens overeenkomen met elkaar. Kun je mij in dat geval een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik gelijk met je meekijken! Let op: dit is alleen nodig als je dus gebruikmaakt van een oud T-Mobile of nieuw Odido abonnement. Als je gebruikmaakt van een oud Tele2 abonnement, dan is de oorzaak al duidelijk. Sorry dat het voor nu niet anders mogelijk is! 

Ik heb dat nu gedaan.

Account A; is account wat ik heb gemaakt voor mijn mobiele abonnement ( wat gekoppeld is aan mijn vader)

 

Account B; is het account wat ik heb aangemaakt op mijn eigen adres en gegevens voor mijn internet abonnement.

 

Het zit nu zo dat ik op account B weer de melding krijg dat ik geen abonnement kan aanvragen omdat ik niet de contracthouder ben.

 

Bij account A kan ik wel een ander abonnement aanvragen. Ik heb hier dus nu nog steeds helemaal niks aan en wordt er makkelijk gezegd een beetje moedeloos van. Hoe kan ik  er voor zorgen dat ik op Account B ongestoord mijn zaken kan regelen ( aangezien dit volledig op mijn eigen gegevens staan) zonder dat ik deze melding krijg?

Reputatie 7
Badge +9

Hi YL, bedankt voor het overzicht! Wat voor abonnement probeer je precies - op het account van Thuis - aan te vragen? Een nieuw Thuis-abonnement of toch mobiel?

  • Gaat het om mobiel, dan zul je je abonnement eerst volledig op je eigen naam moeten zetten. Dan moet alles vlekkeloos gaan. Lees alles over contractovername op deze pagina: Contractovername | Odido
  • Gaat het om een Thuis-abonnement? Laat het me dan weten, dan zet ik je topic door naar een van mijn collega's van Thuis.

Komt in ieder geval goed!

Hi YL, bedankt voor het overzicht! Wat voor abonnement probeer je precies - op het account van Thuis - aan te vragen? Een nieuw Thuis-abonnement of toch mobiel?

  • Gaat het om mobiel, dan zul je je abonnement eerst volledig op je eigen naam moeten zetten. Dan moet alles vlekkeloos gaan. Lees alles over contractovername op deze pagina: Contractovername | Odido
  • Gaat het om een Thuis-abonnement? Laat het me dan weten, dan zet ik je topic door naar een van mijn collega's van Thuis.

Komt in ieder geval goed!

Het gaat om een mobiel abonnement maar als ik op mijn eigen account ( los van mijn vader) een mobiel abonnement wil aanvragen waarom moet ik dan alsnog een contract overname doen? Dit zal helemaal los staan van de gegevens van mijn vaders contract toch? 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb het direct nog eens nagevraagd bij mijn collega van Thuis en dit is een bekend probleem waar onze IT-specialisten nog mee bezig zijn om dit op te lossen. Je kunt dit gemakkelijk omzeilen door via de webshop je bestelling te plaatsen en dat abonnement achteraf te koppelen aan Mijn Odido.

Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

 

Reputatie 1

Hoi, bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb het direct nog eens nagevraagd bij mijn collega van Thuis en dit is een bekend probleem waar onze IT-specialisten nog mee bezig zijn om dit op te lossen. Je kunt dit gemakkelijk omzeilen door via de webshop je bestelling te plaatsen en dat abonnement achteraf te koppelen aan Mijn Odido.

Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

 

Inmiddels zijn we een maand verder sinds je bericht en nog steeds krijg ik de melding: “Je kunt helaas niet zelf een bijbestelling doen omdat je niet de contracthouder bent.”

Mijn Internet abonnement is pas in November 2023 ingegaan, het is niet overgenomen, ik sta niet onder curatele of bewind, en ik sta ook niet geregistreerd bij BKR.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Boogaard, ik zie inderdaad dat het nog niet is opgelost om via Mijn Odido een nieuw abonnement te bestellen. Lukt het wel gewoon via de website?

Reputatie 1

Hi @Boogaard, ik zie inderdaad dat het nog niet is opgelost om via Mijn Odido een nieuw abonnement te bestellen. Lukt het wel gewoon via de website?

Via de website heb ik nog niet gedaan, althans nog niet de ‘bestelling afronden’. Ik kan wel het bestelproces door (als dat is wat je bedoelt?).

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Boogaard, ja als je via de website de bestelling van begin tot eind doet werkt het wel. Alleen via die knop nieuw abonnement bestellen via Mijn Odido niet. Mocht je nu een nieuwe bestelling willen plaatsen, weet dan dat het op de 'nomale’ manier via de website wel mogelijk is! 😄

Reputatie 1

Hi @Boogaard, ja als je via de website de bestelling van begin tot eind doet werkt het wel. Alleen via die knop nieuw abonnement bestellen via Mijn Odido niet. Mocht je nu een nieuwe bestelling willen plaatsen, weet dan dat het op de 'nomale’ manier via de website wel mogelijk is! 😄

Het motto van verkoop: ABC!  Always be closing 😂

Maarreuh, alle gekheid op een stokje… Mag ik een tip geven (aan jullie IT afdeling)? 
De button werkt dus niet, al maanden niet. Zorg dan dat OF de button werkt OF haal dan de button weg OF link de button (tijdelijk) door naar de webshop.
Scheelt ook weer wat voor de workload van Support, toch? 😉 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Boogaard, tips en feedback zijn altijd welkom! Ik ben het ook met je eens hoor, dit loopt al langer dan verwacht, dus het (tijdelijk) weghalen van deze button klinkt voor mij ook als een goede optie. Ik geef het door aan de juiste afdeling. Scheelt mij inderdaad tijd, maar verder geen moeite hoor, haha! 😄

Reageer