Beantwoord

niet inloggen op Mijn. ODido

  • 12 April 2024
  • 8 reacties
  • 40 Bekeken

Hallo,

 

ik heb een nieuwe telefoon en wil mijn enim daarop activeren… maar ik heb een aantal  dingen dit dit moeilijk maken:

  1. mijn oude telefoon doet het niet meer (vandaar de nieuwe telefoon)
  2. ik woon tegenwoordig in het buitenland

Ik heb het Nederlandse telefoonnummer wel nog nodig :-D

De adviseurs zijn niet bereikbaar online en bellen vanuit het buitenland ziet ik zo 123 ook niet staan, 

kunnen jullie me helpen?

 

PS ik heb een prepaid account

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 12 April 2024, 14:25

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Fornoville, welkom op onze Community! Wat leuk dat je beschikt over een nieuwe toestel, bevalt 'ie goed? Hopelijk heb je het naar je zin het buitenland! Begrijp ik het goed dat je een nieuwe eSIM nodig hebt, maar beschikt over een PrePaid-aansluiting? Dit is mogelijk, maar niet vanaf afstand. Ik kan namelijk geen eSIM voor je bestellen of klaarzetten in je account bij PrePaid. Bij een PrePaid-aansluiting i.c.m. met een nieuwe eSIM, dien je altijd even langs te gaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je kunnen helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe eSIM. Nu begrijp ik heel goed dat het niet mogelijk is, omdat je in het buitenland zit. Ik kan eventueel een fysieke simkaart voor je bestellen (als er adresgegevens bij ons bekend zijn), maar deze kan alleen worden verstuurd naar het adres wat bij ons bekend is. Je zult dan zelf even iemand vanuit hier (zoals een vriend(in)/familie/kennis) de simkaart naar jou in het buitenland moeten laten versturen. Op je e-mailadres kom ik geen PrePaid-aansluiting tegen. Zou je je telefoonnummer in je profiel willen zetten en mij laten weten of dit goede optie is? Ik verneem het graag van je! 😁

Ha ja het mail adres staat op dezelfde server maar begint met info niet met nancy :-D 

ik zag niet meteen een vld voor mijn telefoonnummer heb het bij abonnement ingevuld? Over het adres ben benieuwd of dt ooit is aangepast… weet ik niet en kan ik dus niet checken omdat ik niet meer op de omgeving kan

trouwens heb ik de vorige esim ook toen ik in het buitenland zt als esim…

 

en hoe kom ik dan aan een nieuwe esim?

Reputatie 6
Badge +6

@Fornoville Yes, bij je abonnement is goed! Ik heb gelijk een kijkje genomen en ik zie dat er wel adresgegevens bekend zijn, alleen dat je naam niet is ingevuld. Daarbij is je account gekoppeld aan het e-mailadres: in**@******urbos.nl. Heb je daar toegang tot? Ik zie dat je wel vandaag voor het laatst ingelogd bent geweest. Mocht je je inloggegevens niet meer weten, kun je deze heel gemakkelijk opvragen via onze website: https://www.odido.nl/my/inloggegevens-opvragen. Een nieuwe eSIM bij PrePaid is vanaf afstand niet mogelijk, sorry! Ik kan namelijk geen eSIM voor je bestellen en je kunt er zelf ook niet één aanschaffen via je account. Het is alleen mogelijk in één van onze winkels en gezien je in het buitenland zit, is dat niet mogelijk. Mocht je een nieuwe simkaart willen, kan ik wel één bestellen en versturen naar het bij ons bekende adres. Stuur me even een privébericht met je adres, postcode + huisnummer en je geboortedatum + e-mailadres ter verificatie. Dan kan ik voor je kijken of het adres nog klopt en er desnoods één voor je bestellen. Let op: zoals ik hierboven al had aangeven: je zult dan wel zelf even iemand vanuit hier (zoals een vriend(in)/familie/kennis) de simkaart naar jou in het buitenland moeten laten versturen! 

@Fornoville Yes, bij je abonnement is goed! Ik heb gelijk een kijkje genomen en ik zie dat er wel adresgegevens bekend zijn, alleen dat je naam niet is ingevuld. Daarbij is je account gekoppeld aan het e-mailadres: in**@******urbos.nl. Heb je daar toegang tot? Ik zie dat je wel vandaag voor het laatst ingelogd bent geweest. Mocht je je inloggegevens niet meer weten, kun je deze heel gemakkelijk opvragen via onze website: https://www.odido.nl/my/inloggegevens-opvragen. Een nieuwe eSIM bij PrePaid is vanaf afstand niet mogelijk, sorry! Ik kan namelijk geen eSIM voor je bestellen en je kunt er zelf ook niet één aanschaffen via je account. Het is alleen mogelijk in één van onze winkels en gezien je in het buitenland zit, is dat niet mogelijk. Mocht je een nieuwe simkaart willen, kan ik wel één bestellen en versturen naar het bij ons bekende adres. Stuur me even een privébericht met je adres, postcode + huisnummer en je geboortedatum + e-mailadres ter verificatie. Dan kan ik voor je kijken of het adres nog klopt en er desnoods één voor je bestellen. Let op: zoals ik hierboven al had aangeven: je zult dan wel zelf even iemand vanuit hier (zoals een vriend(in)/familie/kennis) de simkaart naar jou in het buitenland moeten laten versturen! 

 

ok beetje onhandig en vreemd dat het dan een jaar of twee geleden bij tmobile wel kon…

 

 want aan een sim heb ik weinig trouwens heb ik de oude telefoon weer aan de praat gekregen en daarop werkt de esim ook niet meer… ik kan ook niet inloggen op mijn okido omdat de sms die je daarvoor nodig hebt dus ook. iet aankomt…. dat is op dit moment het belangrijkst want ik heb het nummer nodig en zelfs met een nieuwe sim gaat het op deze manier nog minimaal 2 weken duren

als ik daar gewoon kan sms-en kan ik verder tot ik zelf weer een keer in NL ben

 

 

 

Reputatie 6
Badge +6

@Fornoville Stond er een eSIM op je oude telefoon? Een eSIM kan namelijk maar aan één toestel gekoppeld worden. Zit er een simkaart in of een eSIM? Gaat het om een PrePaid-nummer of is het een abonnement? Mocht het om een ander abonnement gaan, zou je dan het telefoonnummer in je profiel willen weten en een reactie willen geven in dit topic? Zou je in de reactie ook de laatste 4 cijfers van het simkaartnummer kunnen delen? Dan kan ik dit voor je uitzoeken! 

Reageer