Skip to main content

Mobiel abbonnement koppelen aan Mijn Odido account

• January 22, 2026
  • 15 reacties
  • 175 Bekeken

Double U

over een periode van enkele maanden , zodra ik de zin weer had, meerdere malen getracht het mobiel abbo van mijn moeder te koppelen aan het “Mijn Odido” account.

Zonder succes

Door tussenkomst van de servicedesk meerdere malen het account verwijderd, opnieuw aangemaakt maar nog steeds geen mogelijkheid om het mobiel abbo te koppelen.

Vandaag zou ik terug gebeld worden want het zou zeker gaan lukken, niet dus, nooit meer contact gekregen met de dame die mij zou terug bellen.

Slecht!

Help!

January 29, 2026

Bedankt voor de moeite! Zoals beloofd heb ik meteen een melding voor je doorgezet naar de technische dienst. Binnen 14 dagen komen zij met een oplossing voor je moeder en zij nemen dan telefonisch contact met haar op om dit te delen! Mocht je liever willen dat er contact met jou opgenomen wordt, wil je dan nog eens je eigen nummer in je community-profiel zetten? Ik geef het dan direct door aan de technische dienst. Laat je het aan mij weten?

15 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • January 22, 2026

Hallo ​@Double U 

Is het emailadres dat aan het abonnement gekoppeld is hetzelfde als dat van je Odido account?

Er is verder geen andere abonnement gekoppeld?

Double U
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • January 22, 2026

Hallo ​@Double U 

Is het emailadres dat aan het abonnement gekoppeld is hetzelfde als dat van je Odido account?

Er is verder geen andere abonnement gekoppeld?

Het account waarmee mijn moeder in kan loggen is helaas niet gekoppeld aan haar mobiele abonnement. Als er is ingelogd kan er een product gekoppeld worden. In dit geval een mobiel abonnement. Zodra het mobiele nummer is ingevoerd komt er een code via SMS op haar mobiele telefoon. Deze wordt ingevoerd op haar “Mijn Odido” omgeving en daar gaat het mis.

Helpdesk heeft meerdere malen haar “Mijn Odido” account verwijderd, opnieuw aangemaakt maar zonder enige verbetering.

Manouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Goedemorgen ​@Double U, ik begrijp volledig dat je graag een mooi overzicht wil hebben van al je abonnementen. Daarbij ga ik je verder helpen. Ik wil je wel alvast aangeven, dat de naw gegevens identiek aan elkaar moeten zijn, wanneer je de abonnementen wilt koppelen onder 1 e-mailadres. Mocht hier verschil inzitten, dan adviseren wij altijd om een 2e account aan te maken onder een ander e-mailadres. Dit kan je gemakkelijk doen via onze website.

Staan jouw abonnementen wel op dezelfde gegevens? Dan kijk ik graag met je mee. Wil je voor mij je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN toevoegen aan je community-profiel? Aan de hand van deze gegevens, kan ik met je meekijken en inzien wat er precies aan de hand is. Wil je ook het e-mailadres waarmee je inlogt op Mijn Odido toevoegen aan je profiel? Alvast bedankt voor de moeite!

Double U
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • January 24, 2026

Ik probeer mijn moeder (82 jaar) te helpen met haar mobiel abbo te koppelen. Zelf heb ik meerdere producten van Odido. Maar het account waar ik nu mee in deze community staat dus los van het probleem. De gegeven die aan dit account zitten zijn niet van mijn moeder.

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Mobiel
  • January 26, 2026

Duidelijk! Zet je in dat geval het telefoonnummer, de geboortedatum, het e-mailadres en de postcode + huisnummer van je moeder in je community-profiel? Zo heb ik de juiste gegevens bij de hand om mee te kijken naar een oplossing! 

Double U
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • January 26, 2026

Duidelijk! Zet je in dat geval het telefoonnummer, de geboortedatum, het e-mailadres en de postcode + huisnummer van je moeder in je community-profiel? Zo heb ik de juiste gegevens bij de hand om mee te kijken naar een oplossing! 

Hartelijk bedankt Anouk.

Gegevens geplaatst in profiel.

Eigenlijk wil ik alleen maar dat het mobiel nummer gekoppeld wordt aan het e-mail adres (inlog van Mijn Odido) ons lukt dat niet, hopelijk jou wel!

Gisteren nog gekeken naar de geschiedenis. Dit probleem bestaat al sinds februari 2025.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • January 27, 2026

Hi ​@Double U, ontzettend bedankt voor het aanvullen van je profiel! Het is hoog tijd dat dit helemaal opgelost gaat worden en het abonnement gekoppeld kan worden aan het account. Ik zie dat er geen abonnementen gekoppeld zijn aan het bestaande account, normaal zou je dan ook zonder problemen een abonnement moeten kunnen koppelen. Ik ben dan ook ontzettend benieuwd welke foutmelding je precies te zien krijgt als je het abonnement probeert toe te voegen. Dit kan mij namelijk helpen met het achterhalen van de oorzaak hiervan. Je mag hier ook een screenshot van sturen als je dit fijn vindt. Dan kan ik hiermee aan de slag gaan voor je! 

Double U
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • January 27, 2026

De code die via een SMS binnenkomt op het mobiel nummer (jou bekend) voer ik in en dan geeft de pagina heel kort aan dat het een juiste code is en vervolgens komt de in de afbeelding getoonde melding.

We hebben dit al op verschillende platformen geprobeerd. (verschillende computers en mobiele apparaten en verschillende besturingssystemen)

Probeer het later nog een keer is een dooddoener aangezien de eerste poging vorig jaar februari was.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • January 28, 2026

Hoi ​@Double U, bedankt voor je duidelijke uitleg! Tuurlijk wil je dat het mobiele abonnement gekoppeld wordt, daar help ik je graag mee! 😄

Ik heb een complete reset uitgevoerd op het bestaande account. Wil je nu nog 1 keer proberen een nieuw account aan te maken en om het nummer te koppelen? Als je dezelfde melding krijgt, laat het me dan weten. Dan zet ik het direct door naar onze technische afdeling zodat zij het voor je gaan oplossen!

Double U
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • January 28, 2026

Beste Demi,

Bedankt voor je moeite maar ook deze keer zonder succes.

Nieuw account aangemaakt, product mobiel koppelen aan account gestart. 

SMS komt aan maar de melding is het zelfde zoals je op de bovenstaande screenshot hebt kunnen zien.

Dus helaas.

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Mobiel
  • January 29, 2026

Bedankt voor de moeite! Zoals beloofd heb ik meteen een melding voor je doorgezet naar de technische dienst. Binnen 14 dagen komen zij met een oplossing voor je moeder en zij nemen dan telefonisch contact met haar op om dit te delen! Mocht je liever willen dat er contact met jou opgenomen wordt, wil je dan nog eens je eigen nummer in je community-profiel zetten? Ik geef het dan direct door aan de technische dienst. Laat je het aan mij weten?

Double U
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • January 29, 2026

Bedankt.

zet mijn nummer wel in m’n profiel.

en laat mij maar bellen.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • January 30, 2026

Goedemorgen! Ik heb jouw nummer in het ticket gezet. Laat je ons weten zodra het is opgelost?

Double U
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • February 8, 2026

Beste Demy,

hoe staat het ervoor?

Het is inmiddels alweer 9 dagen geleden dat er contact was met Odido.

er is geen contact geweest sindsdien.

Kan ik nog wat verwachten of is dit het?

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Mobiel
  • February 9, 2026

Hi, natuurlijk begrijp ik meteen dat je wil weten hoe het ervoor staat. Om jouw privacy te waarborgen willen we er zeker van zijn dat jij het bent. In een privébericht heb ik een aantal extra vragen gesteld. Check je je inbox en geef je een seintje in dit topic als het is gelukt? Ik check dan zo snel mogelijk of er inmiddels een update is over het ticket.