Skip to main content

Op mijn telefoon staat geen 2FA code voor odido, ik kan me ook niet meer herinneren dat ik dat had ingesteld. Backup codes heb ik ook niet ( of waar kan ik die vinden?)

Hoe kan ik tijdelijk 2FA uitschakelen, toegang krijgen tot de app en 2FA weer aanzetten?

Dat kan niet op afstand worden uitgezet. De abonnement houder kan dit in een Odido winkel laten doen op vertoon van officiële legitimatie.

Ik las hier van een geval dat het wél naar sms kon omgezet worden?

Hoi Anica, van harte welkom op de Community! Ik zie dat je zojuist contact hebt gehad met mijn collega. Is het gelukt met 2FA? Zo niet, voeg dan je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN toe aan je profiel. Dan kijk ik graag met je mee. We kunnen de kopie van je ID dan ook per mail opvragen. Ik hoor het graag van je! 😄

Hi Marciano,

het lukt helaas nog steeds niet. Ik zou het wachtwoord terugzetten en een nieuw account met een andere email adres aanmaken maar ook daar loop ik vast.

Hi @anica440, ik heb gelijk meegekeken en ik zie dat momenteel een account gekoppeld staat aan je Internet + TV abonnement met het e-mailadres uit je profiel. Daarbij zie ik dat je gebruikmaakt van een Tweestapsverificatie via een app. Werkt deze wel naar behoren en krijg je het via de app binnen? Anders denk ik dat we alles even opnieuw moeten instellen door je account te verwijderen. 

Ik hoor het graag van je! 

2fa zou nutteloos zijn als dat zomaar uitgezet zou kunnen worden via internet. Via internet kan de Odido medewerker nooit zeker weten of die met de echte contractant te maken heeft. Dingen als rekeningnummer, adresgegevens en abonnementnummer of zelfs een kopie van een legitimatiebewijs kan een kwaadwillende buur/vriend/familielid/ex ook weten en aanleveren.

Ik kan me zelf niet herinneren dat ik de 2fA überhaupt heb ingestelt, ik heb odido ook helemaal niet in mijn authenticator app.

Op internet las ik, dat de 2fA alleen in de winkel eraf gehaald kan worden dus dan ging ik naar de winkel. De medewerker zei dat hij dat niet kan doen omdat ik alleen een thuis abonnement en geen mobiel abonnement heb. 

Er is een nieuw wachtwoord ingesteld maar dat helpt natuurlijk niet met de 2fa. dan zou ik een nieuw account aanmaken met een ander email adres en dan aan mijn abonnement koppelen - maar ok dat lukt niet.

Ik zou toch heel graag weer toegang krijgen tot mijn odido, ik kan niks inzien en ook krijg ik de facturen sinds Juni niet meer per email.

Hi @Nick40 dat kan ook niet zomaar worden uitgezet. Je hebt zeker een punt en als dat het geval is, kunnen we nog altijd een sms-verifcatie uitvoeren of een strenge ID-check uitvoeren door een paar vragen te stellen, dat alleen de contractant kan weten! 

Hi @anica440 de 2FA kan niet zomaar uitgezet worden. Ik kan eventueel wel het account voor je verwijderen, zodat je alles opnieuw kunt instellen. Ik vermoed dat de optie '’facturen ontvangen per mail'’ uitgeschakeld staat in je account, vandaar dat ze ook niet per mail worden verzonden. Ik heb zojuist een e-mail naar je verstuurd, waarop je kunt reageren met een kopie van je ID. Kun je een reactie geven in dit topic, wanneer je dat hebt gedaan? Zodra ik die van je heb ontvangen, kan ik daarna het account voor je verwijderen, zodat je alles opnieuw kunt instellen! 

Hi Pharwin, ik heb een email gestuurd.

Hi ​@anica440, yes ik had 'm ontvangen, dank! Ik heb zojuist het account voor je verwijderd. Maak gerust een nieuw account aan via onze website en koppel dan opnieuw je abonnement. Daarna zou het moeten lukken.

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Top, dank je wel! 

Reageer