Skip to main content
Beantwoord

Met spoed een esim odido nodig

• February 10, 2026
  • 9 reacties
  • 151 Bekeken

Hai ik ben in het buitenland en mijn esim werkte niet dus ik heb hem eraf gegooid van de gsm met idee installeer het opnieuw vervolgens in de odido app bij esim stond in behandeling terwijl ik nog niet op nieuwe aanvraag had aangevinkt maar daar hing het ook vast dus ok dacht gooi die app ook eraf en installeer opnieuw maar ja ik kan dus geen sms ontvangen dus ik kan ook niet in de odido app om een esim aan te vragen en nu dan bellen is bijna heen optie? Ik heb geen fysieke simkaart bij me

Beste antwoord door Cristien

Beste ​@summerbreezebo  Ik heb minder goed nieuws voor je! 

Sinds gisteren is het niet meer mogelijk om een SimSwap te doen of een nieuwe simkaart aan te vragen via onze klantenservice.

Dit kan alleen nog maar in de Odido Shops! 
Misschien kan je daar een tijdelijke lokale simkaart kopen?

9 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • February 10, 2026

​@summerbreezebo  Of spoed gaat lukken weet ik niet maar vul vast je hele profiel in zodat de moderators weten wie je bent. Sla niets over! 

Zet  de volgende gegevens van het desbetreffende abonnement in je Community profiel: volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN.

Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. 

Met vriendelijke groet, 

Cristien

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • February 10, 2026

Ga ik doen alvast bedankt voor de tip

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • February 10, 2026

Beste ​@summerbreezebo  Ik heb minder goed nieuws voor je! 

Sinds gisteren is het niet meer mogelijk om een SimSwap te doen of een nieuwe simkaart aan te vragen via onze klantenservice.

Dit kan alleen nog maar in de Odido Shops! 
Misschien kan je daar een tijdelijke lokale simkaart kopen?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • February 10, 2026

​@summerbreezebo Misschien is ⬇️dit een optie ⬇️

Tijdelijke eSIM:

https://esim.holafly.com/nl 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • February 10, 2026

Er is ook een Odido variant van een prepaid E-sim voor data,

https://www.odido.nl/simwallet

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • February 10, 2026

klopt maar ik kom niet in de odido app ivm sms verificatie ik krijg dan een sms kan ik niet ontvangen want ik heb de esim niet en ook geen fysieke simkaart 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • February 10, 2026

De klantenservice mag je hier niet meer mee helpen. Door social engineering zijn er in het verleden allerlei fraude gevallen geweest. Als je slachtoffer bent van zo iets dan kan de oplichter met sms verificatie veel schade aanrichten.

Je kan dus alleen een sim activeren als je naar een winkel gaat met je ID of ipv sms een 2way authenticator app. Maar jij had voor sms gekozen, dus die optie vervalt.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • February 11, 2026

Nog een idee,  koop een normale prepaid simkaart in een lokale telefoon winkel. Let erop dat dit dan ook een lokaal telefoon nummer heeft. Moet de beller wel naar het buitenland bellen,  maar ben je wel bereikbaar!  

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • February 11, 2026

​@summerbreezebo Sorry het is niet gelukt. Zie je privébericht 

Groetjes