Skip to main content
Beantwoord

Meerdere problemen na verhuizing (geen klantvoordeel, koppelen lukt niet, rekeningnummer wijzigen ook niet)

• November 26, 2025
  • 12 reacties
  • 87 Bekeken

Sinds enkele maanden ben ik verhuisd. Omdat we tijdelijk in twee huizen internet wilden heb ik een tweede abonnement afgesloten en later het eerste abonnement opgezegd. Sinds het tweede abonnement werkt mijn klantvoordeel niet meer. Ik heb hierover gebeld en dat zou zijn omdat er maar 1 internet abonnement gekoppeld kan worden per account in mijn Odido. Nou vreemd, maar goed. Inmiddels is het oude abonnement beëindigd, de spullen teruggestuurd en probeer ik het nieuwe abonnement te koppelen zodat ik weer alle abonnementen in mijn app kan zien en ik weet klantvoordeel kan ontvangen. Ook word mijn oude abonnement nog steeds van mijn oude rekening afgeschreven (ondanks telefonisch aangepast) ook dit probeer ik op te lossen. Lukt niet. Zojuist weer telefonisch contact gehad met een (super vriendelijke) mevrouw die haar best heeft gedaan. De accounts zouden zijn losgekoppeld en nu kan ik ze weer opnieuw koppelen. Maar helaas, dit lukt nog steeds niet. Ik zie nu in de app wel mijn internet op het nieuwe adres, maar als ik mijn telefoon probeer te koppelen dan krijg ik de melding “Dit mobiele nummer kennen we niet”. Terwijl ik toch al zo goed als mijn hele leven dit nummer via Odido (voorheen T-mobile) heb. Telefonisch kom ik telkens niet verder want zodra ik ophang en het controleer klopt het nog steeds niet. Kan iemand mij helpen met:

1. Zowel mijn internet als mijn mobiele abonnement koppelen aan mijn account
  2. Zorgen dat de facturen van het juiste rekeningnummer worden afgeschreven
  3. Het klantvoordeel aanzetten en ervoor zorgen dat de misgelopen klantvoordeel wordt uitgekeerd

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@Merelvdoorn dank je wel voor het delen van de gegevens! Ik zie dat alles netjes overeenkomt. Ik heb meteen de adreswijziging voor je doorgevoerd en goed nieuws! Je Klantvoordeel is meteen geactiveerd, fijn toch? Je hebt hier ook een bevestiging per sms over ontvangen en ik heb je ook per e-mail je nieuwe adres bevestigd. Het koppelen van beide abonnementen in 1 account zou nu ook moeten lukken. Kun je dan eens proberen? 

Als het lukt, kun je daarna meteen ook het rekeningnummer wijzigen naar de juiste. Mocht het niet lukken, vermeld dan het juiste volledige rekeningnummer in je profiel. Dan kan ik deze voor je aanpassen! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

12 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@Merelvdoorn wat leuk dat je bent verhuisd, is alles goed gegaan en heb je het naar je zin op je nieuwe plek? Ik snap heel goed dat je gebruik wilt maken van je Klantvoordeel en dat je beide abonnementen in 1 account gekoppeld wilt hebben, ik kijk graag met je mee naar een oplossing! Goed om te weten: als je meerdere abonnementen in 1 account gekoppeld wilt hebben, dient de naam, adresgegevens, geboortedatum en het e-mailadres overeen te komen met elkaar. Is dat ook het geval? 

Ik wou meteen met je meekijken, maar ik zie dat bij je mobiele abonnement andere adresgegevens vermeld staan en ik vermoed dat dit je oude adresgegevens zijn. Vandaar dat het koppelen ook niet lukt en dat je Klantvoordeel niet geactiveerd is. Om Klantvoordeel te kunnen krijgen, heb je minimaal 2 Odido abonnementen op hetzelfde adres nodig. Geen zorgen, dit kan ik eventueel voor je aanpassen. Daarna zou je meteen Klantvoordeel moeten ontvangen en kun je ook het abonnement koppelen aan je bestaande account. 

Om dit te kunnen doen, moet ik een aantal controlevragen stellen om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Zou je allereerst de oude adresgegevens kunnen vermelden in je profiel? Dit kan in het veld '’info voor moderator'’. Daarnaast ontvang ik graag 3 goede antwoorden op de onderstaande vragen: 

- Wat is het precieze bedrag van de laatst afgeschreven factuur? 
- Naar welk telefoonnummer bel je veel? Je mag de laatste 4 cijfers van het telefoonnummer delen.
- Waar heb je het toestel/contract aangeschaft? 
- Welk merk + type toestel had je?

Verder heb ik ook een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Als je die met mij kunt delen, pas ik meteen het adres voor je aan! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 27, 2025

Hi Pharwin!

Ja alles is goed gegaan en het is hier heerlijk, dank je wel!

Yes ik begrijp dat dat nodig is om klantvoordeel te kunnen laten werken. Het gevolg van het niet kunnen toevoegen van mijn accounts is vanzelfsprekend het verliezen van het klantvoordeel. Daarom had ik al een paar keer contact opgenomen met jouw collega’s van de klantenservice. Helaas krijg ik het via hun niet voor elkaar om alles op dezelfde gegevens te krijgen. Ik zal de gevraagde informatie nu in mijn profiel zetten. Geef me 5 minuten!

Groet,

Merel

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 27, 2025

Ho ik dacht dat alle gegevens in het profiel konden. Hierbij de rest:

Precieze laatste bedrag nieuwe rekeningnummer: 23,52

Precieze laatste bedrag oude rekeningnummer: 30,-

Meeste gebelde telefoonnummer: 5123

Toestel aangeschaft: Belsimpel

Welke type: Iphone 15 pro

Verificatie: 435696

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • Antwoord
  • November 28, 2025

Hey ​@Merelvdoorn dank je wel voor het delen van de gegevens! Ik zie dat alles netjes overeenkomt. Ik heb meteen de adreswijziging voor je doorgevoerd en goed nieuws! Je Klantvoordeel is meteen geactiveerd, fijn toch? Je hebt hier ook een bevestiging per sms over ontvangen en ik heb je ook per e-mail je nieuwe adres bevestigd. Het koppelen van beide abonnementen in 1 account zou nu ook moeten lukken. Kun je dan eens proberen? 

Als het lukt, kun je daarna meteen ook het rekeningnummer wijzigen naar de juiste. Mocht het niet lukken, vermeld dan het juiste volledige rekeningnummer in je profiel. Dan kan ik deze voor je aanpassen! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 28, 2025

Hi Pharwin,

Het is gelukt om mijn telefoon ook de koppelen in de app en het klantvoordeel staat inderdaad weer aan. Ook heb ik het juiste rekeningnummer kunnen toevoegen nu. Het blijft jammer dat ik afgelopen weken veel ongemak heb ondervonden omdat ik geen mobiel internet heb gehad doordat ik maar de helft van mijn gebruikelijke data had. Ontzettend bedankt voor jouw snelle hulp en goede aanpak. Hopelijk blijft het nu goed werken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 28, 2025

Hi Pharwin,

ik krijg nu een sms dat klantvoordeel weer is vervallen en in de app is mijn internet abonnement weer weg. Ik heb wederom geen data want in de app staat 0 gb.. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 28, 2025

Als ik mijn adres probeer te wijzigen staat daar mijn nieuwe adres maar als ik onder aangemeld adres kijk mijn oude

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@Merelvdoorn wat gek! Ik heb meteen gekeken en ik zie dat je adres op de achtergrond op de één of andere manier blijft hangen op je oude adres bij je Internet + TV abonnement, waardoor je Klantvoordeel weer is gedeactiveerd. Bij je account zie ik zowel je oude als je nieuwe adres vermeld staat en dat kan voor verwarring zorgen. Ik heb daarom je huidige account verwijderd en alles ontkoppeld, zodat je het opnieuw kunt instellen. Kun je een nieuw account aanmaken via onze website  en je abonnement opnieuw koppelen? Check dan bij Klantvoordeel of het goed gaat. 

Zo niet, wil je mij dan een seintje geven? Dan gaat er technisch iets niet goed en kan ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat het onderzocht en opgelost kan worden! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 2, 2025

Hi Pharwin, 

ik krijg nog steeds de melding dat Odido mijn telefoonnummer niet kent

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 2, 2025

Nu is mijn mobiel wel gekoppeld maar zegt de app “De ingevulde gegevens komen helaas niet voor in onze systemen. Controleer de gegevens en probeer het nog eens.” Na het invullen van mijn geboortedatum bij het toevoegen van internet

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 2, 2025

Het adres en klantvoordeel staan wel beide op het juiste adres nu

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Merelvdoorn dank voor de toelichting! Het toevoegen lukt niet, omdat je oude adresgevens op de één of andere manier vermeld blijft staan bij je Internet + TV abonnement. Het gaat dus technisch niet goed. Ik heb daarom gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 80531165. De verwerkingstijd is momenteel een paar dagen. Ze zullen dit onderzoeken en voor je oplossen. Wanneer er meer bekend is, zul je op de hoogte worden gesteld. Dit zal telefonisch of per mail/sms zijn. Excuses voor het ongemak! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. De community is er voor je!