Skip to main content

Koppelen Prepaid nummer in Mijn Odido lukt niet

• August 12, 2025
  • 7 reacties
  • 95 Bekeken

Het lukt me helaas niet het prepaidnummer 06-40….50 te koppelen aan mijn account.

Gr.

A,J. van Bulken

August 13, 2025

Hoi A.J., bedankt voor het aanmaken van je eigen topic! Ik zie dat het Prepaid nummer **50 niet geregistreerd is en ik zie hier Mijn Odido account. Ik heb dus meteen verder gezocht en klopt het dat je dit nummer wil koppelen aan een Mijn Odido-account met e-mailadres j***n@hotmail.com? Waar al een andere Prepaid en een internetabonnement aan gekoppeld staan? Zo ja, dan dient dit Prepaid nummer eerst geregistreerd te worden. Dit kan op 2 manieren:

• Je kan een 2e Mijn Odido-account aanmaken met dit Prepaid nummer zelf registreren. Vervolgens kan ik deze ontkoppelen, zodat je Prepaid aan het juiste Mijn Odido-account kan koppelen
  • Of ik doe een extra controle via priveberichten en dan registreer ik je Prepaid voor je. De gegevens moeten dan exact overeenkomen met je andere Prepaid en internetabonnement.

Ik heb je alvast een vragenlijst gestuurd via een privebericht. Wil je hier de juiste antwoorden op geven? Dan ga ik aan de slag om je Prepaid te registreren! 😊

7 reacties

• is een King Poster
  • August 12, 2025

​@Johnny862 

Hoi A.J.,

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem met meerdere nieuwe prepaidkaarten van Odido.
Ze werken wel voor bellen en gebeld worden, maar Mijn Odido geeft bij het koppelen steeds:

> "Dit mobiele nummer kennen we niet."

Volgens mij ligt het niet aan jouw account of gegevens, maar aan een fout in de registratie van sommige prepaidnummers in het Odido-systeem. Ik heb zelfs een tweede nieuwe sim geprobeerd en daar gebeurde exact hetzelfde.

Mijn tip: meld het probleem via de klantenservice of hier op het forum, en verwijs erbij naar dat het mogelijk om een batch verkeerd geregistreerde simkaarten gaat. Hoe meer meldingen er komen, hoe sneller ze het kunnen oplossen.

Gr,
Henk

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 12, 2025

Hoi Henk,

Deze community blijkt gelukkig goed te worden bekeken door de helpdesk. Mij is geadviseerd om een nieuw topic te starten, en je profielgegevens met bepaalde data te vullen. Check daarvoor even de andere bijdragen over wat je precies moet invullen op je profiel.

Ik heb goede hoop dat ze op deze manier tot een oplossing komen.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi A.J., bedankt voor het aanmaken van je eigen topic! Ik zie dat het Prepaid nummer **50 niet geregistreerd is en ik zie hier Mijn Odido account. Ik heb dus meteen verder gezocht en klopt het dat je dit nummer wil koppelen aan een Mijn Odido-account met e-mailadres j***n@hotmail.com? Waar al een andere Prepaid en een internetabonnement aan gekoppeld staan? Zo ja, dan dient dit Prepaid nummer eerst geregistreerd te worden. Dit kan op 2 manieren:

• Je kan een 2e Mijn Odido-account aanmaken met dit Prepaid nummer zelf registreren. Vervolgens kan ik deze ontkoppelen, zodat je Prepaid aan het juiste Mijn Odido-account kan koppelen
  • Of ik doe een extra controle via priveberichten en dan registreer ik je Prepaid voor je. De gegevens moeten dan exact overeenkomen met je andere Prepaid en internetabonnement.

Ik heb je alvast een vragenlijst gestuurd via een privebericht. Wil je hier de juiste antwoorden op geven? Dan ga ik aan de slag om je Prepaid te registreren! 😊

• heeft eerste post geplaatst
  • October 6, 2025

Inmiddels werkt dit ook niet meer.

Bij het koppelen van een bestaand account krijg je nog steeds de melding dat ze hun eigen telefoonnummer niet kennen en bij een nieuw account krijg je dat niet, maar ontvang je geen sms.

Het registreren werkt dus gewoon niet en klaarblijkelijk heeft niemand bij Odido er belang bij dat dit opgelost gaat worden.

Het beste advies is om de hele kaart te annuleren en er een van Simyo te nemen. Dan heb je een beter netwerk (KPN) en nemen ze klanten wél serieus.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Xites, welkom op onze community! Het koppelen zou gewoon moeten lukken. Soms lukt het niet door technische redenen, maar dat willen we dan ook graag onderzoeken. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken wat er precies mis gaat en desnoods een ticket voor je aanmaken, zodat het onderzocht kan worden!

• heeft eerste post geplaatst
  • October 8, 2025

Hoi ​@Xites, welkom op onze community! Het koppelen zou gewoon moeten lukken. Soms lukt het niet door technische redenen, maar dat willen we dan ook graag onderzoeken. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken wat er precies mis gaat en desnoods een ticket voor je aanmaken, zodat het onderzocht kan worden!

Dat is heel aardig van je, maar inmiddels heb ik al een verzoek gedaan voor teruggave van mijn aankoop.
De reden daarvan is dat verschillende mensen van de helpdesk hebben geprobeerd dit te regelen en elke keer kwamen ze tot de conclusie dat het niet lukte. Ze konden het zelf niet eens.
Een bedrijf waar de core business mobiele telefoons is, lukt het niet om zoiets eenvoudigs op te lossen.

Inmiddels heb ik een Simyo kaartje besteld en dat ging wel even iets anders. Er werd automatisch een account voor mij aangemaakt en de gegevens van de kaart, die ik nog niet eens in huis had, kreeg ik er meteen bij.
Zo kan het dus ook.

Het onvermogen van Odido dit goed te regelen binnen een redelijke termijn (< 1 week) is echt stuitend.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

​@Xites ah check. Ik snap heel goed dat je hierdoor je aankoop wilt annuleren. Dat zien we liever niet, maar ik begrijp de keus.

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. De community is er voor je. Ik wens je in ieder geval veel plezier bij Simyo!