Skip to main content
Beantwoord

Koppelen Odido producten

• December 31, 2025
  • 15 reacties
  • 70 Bekeken

Hi,

Ik heb via belsimpel een abonnement afgesloten voor 36 euro p/m. Nu krijg ik de 1e factuur van Odido voor 38,48 euro. Ik vermoed dat het abonnement en internet niet is gelinkt waardoor ik korting misloop?. Overigens frustrerend dat ik dat zelf moet doen terwijl Odido prima kan zien dat op 1 email adres en hetzelfde rekeningnummer 2 abonnementen staan….

Nu heb ik geprobeerd klik en klaar internet te linken en hij vraagt om een 097 nummer. dit heb ik uiteraard niet meer omdat ik de installatiedoos of waar het ook mag staan niet meer heb… hoe kan ik dit nummer krijgen? En kan het teveel gefactureerde bedrag (2,48 euro) worden verekend?

Beste antwoord door eric

Hoi ​@mikenl112 

Het is de verkoper Belsimpel die jou dit aanbod heeft gedaan. Niet Odido. Die hadden dus moeten vermelden hoe je met het aanbod op hun website om moet gaan. Maar je kan ook even de komende factuur afwachten. Zoals ik aangaf verwacht ik dat je een (groot) deel van die €2,48 vanzelf en automatisch terug krijgt.

15 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 31, 2025

2.48 is niet echt een klantvoordeel bedrag. Kijk eens goed naar de data op de specificatie.  Misschien is het 1 of 2 dagen langer van de 1e maand?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 31, 2025

2.48 is niet echt een klantvoordeel bedrag. Kijk eens goed naar de data op de specificatie.  Misschien is het 1 of 2 dagen langer van de 1e maand?

Dank voor je reactie. het is me inmiddels gelukt beide abonnementen (klik en klaar+mobiel) te linken. 

Het gaat wel echt om een maand zie termijn op de factuur: 24-12-2025 t/m 23-01-2026.

Kan ik de 2.48 terug krijgen?

ODIDO factuur:

Ik zie nu overigens dat los van de abonnementsprijs ook de GB’s niet klopt zoals het bij het Belsimpel abonnement staat. Bij Belsimpel ben ik 20GB overeengekomen en bij ODIDO staat 10GB?

Zie hieronder uit het Belsimpel contract:

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 31, 2025

Het lijkt erop dat ODIDO mij een verkeerd contract heeft gegeven. Ik heb getekend voor 36 euro p/m voor 20GB internet en betaal nu 38,48 euro p/m voor 10 GB internet (ik betaal dus meer voor minder data).

Er is geen sprake van inflatiecorrectie want mijn abo is ingegaan per 24 december 2025.

Kan een moderator dit fixen?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 1, 2026

1) Belsimpel adverteert met die 20GB incl. Klantvoordeel. Het klopt dat je data verdubbelt als je in aanmerking komt voor klantvoordeel, dus met meerdere abonnementen.  Dan is de op de factuur benoemde 10GB in de praktijk 20Gb.

2) Wanneer heb je dit abonnement verlengt. Toen heb je ook je telefoon gehad.. Dat is de dag waarop wordt bekeken of je wel/niet voor de inflatiecorrectie wordt aangetekend. Als het al wat langer geleden is, dan is de inflatiecorrectie wel van toepassing. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 1, 2026

1) Belsimpel adverteert met die 20GB incl. Klantvoordeel. Het klopt dat je data verdubbelt als je in aanmerking komt voor klantvoordeel, dus met meerdere abonnementen.  Dan is de op de factuur benoemde 10GB in de praktijk 20Gb.

2) Wanneer heb je dit abonnement verlengt. Toen heb je ook je telefoon gehad.. Dat is de dag waarop wordt bekeken of je wel/niet voor de inflatiecorrectie wordt aangetekend. Als het al wat langer geleden is, dan is de inflatiecorrectie wel van toepassing. 

Hi Eric dank voor je reactie.

1. Het is echt maar 10GB aan data wat ik heb (ondanks dat ik klik en klaar internet thuis heb en dit nieuwe mobiele abo).
  1. Het betreft geen verlenging maar overstap van andere provider. De bijgeleverde telefoon heb ik op 26 november 2025 ontvangen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • January 1, 2026

Hallo ​@mikenl112 

Bij het bestellen via Belsimpel heb je aangegeven dat je klantvoordeel hebt, daarom geeft Belsimpel dat aan.

Kan je eens bij beide abonnementen kijken in je Odido account onder klantvoordeel en ze aanmelden. Daarna krijg je dubbele data en €2,50 korting per maand.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 1, 2026

Hallo ​@mikenl112 

Bij het bestellen via Belsimpel heb je aangegeven dat je klantvoordeel hebt, daarom geeft Belsimpel dat aan.

Kan je eens bij beide abonnementen kijken in je Odido account onder klantvoordeel en ze aanmelden. Daarna krijg je dubbele data en €2,50 korting per maand.

Hi, dit staat er in mijn odido. ik heb toch echt 2 producten 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 1, 2026

onder klantvoordeel staat alleen mijn mobiele abo? hoe kan dat.

onderin rood omcirckeld zie je dat internet klik en klaar ook telt??

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • January 1, 2026

​@mikenl112 

Klik eens op het Klik&Klaar abonnement en ga dan naar het kopje klantvoordeel, is het Klik&Klaar abonnement aangemeld voor klantvoordeel?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 1, 2026

Hoi ​@mikenl112 

Alles lijkt te kloppen hoor. Kijk eens in je my-odido app naar hoe een GB data je nog over hebt voor deze maand. 

Het abonnement is op 24 december door Belsimpel gestart, dat zie je ook terug op te factuur. Maar was de klik en klaar op het moment dat de factuur is aangemaakt ook al gekoppeld? Die staat namelijk niet op deze factuur! Anders wordt dat op de volgende factuur zichtbaar.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 1, 2026

​@mikenl112 

Klik eens op het Klik&Klaar abonnement en ga dan naar het kopje klantvoordeel, is het Klik&Klaar abonnement aangemeld voor klantvoordeel?

Ah dat was em idd. je moet het product dus zelf ‘’aanmelden’’- mag wat mij betreft gewoon automatisch gebeuren hoor wat een gedoe dit. wss in de hoop dat klanten het vergeten

Krijg ik de 2,48 euro nog wel terug of verekend op de volgende factuur voor de 1e maand waarbij ik mijn producten nog niet had ‘’gekoppeld’’ voor klantvoordeel?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • January 1, 2026

​@mikenl112 

Nee sorry, je had het zelf moeten aanmelden.

Soms gaat het automatisch en soms niet 🤔

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 1, 2026

De abonnementen worden vooraf berekend. Maar ik denk dat klantvoordeel nog wel wordt teruggerekend. Als je b.v. klantvoordeel op 30 december hebt gedaan zul je van 30 dec tot 23 januari dit pro rato nog gecrediteerd krijgen. Dat geldt ook voor de factuur van klik en klaar. Daar geldt 5 euro klantvoordeel per maand!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 1, 2026

Ik ga klantenservice contacten. beter geven ze me gewoon hetgeen ik voor heb getekend. het zelf moeten ‘’aanmelden’’ van klantvoordeel slaat nergens op. het wordt wss express zo gedaan in de hoop dat mensen het vergeten of afhaken.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • January 1, 2026

Hoi ​@mikenl112 

Het is de verkoper Belsimpel die jou dit aanbod heeft gedaan. Niet Odido. Die hadden dus moeten vermelden hoe je met het aanbod op hun website om moet gaan. Maar je kan ook even de komende factuur afwachten. Zoals ik aangaf verwacht ik dat je een (groot) deel van die €2,48 vanzelf en automatisch terug krijgt.