Skip to main content

Sinds kort heb ik een abonnement tv/internet bij Odido, ik zie die echter niet terug als ik inlog op mijn Odido. Ik krijg wel de vraag of ik die wil koppelen, echter lukt dat niet. Als het goed is staat beide abonnementen op mijn naam, het enige verschil zou het bankrekeningnummer kunnen zijn. Voor mijn mobiel anno is het een nummer van de ABN, voor tv/internet de Rabo.

Hallo @Hanvschie 

Een andere rekeningnummer voor thuis en mobiel maakt niet uit want hier heb ik hetzelfde en beide abonnementen zijn gekoppeld in mijn Odido account.

Welke foutmelding krijg je tijdens het koppelen?


Hallo @Hanvschie 

Een andere rekeningnummer voor thuis en mobiel maakt niet uit want hier heb ik hetzelfde en beide abonnementen zijn gekoppeld in mijn Odido account.

Welke foutmelding krijg je tijdens het koppelen?

In de app waar je je mobiel abonnement kunt beheren, kan ik kiezen om een actief Odido abonnement toe te voegen. Kiss ik dat, dat komt er een extra vraag wat voor een abonnement, keuze is dan internet. Daarna krijg ik de foutmelding: Het is niet mogelijk dit mobiele nummer te koppelen.

als ik hetzelfde doe, maar dan op annuleren klik, krijg ik een andere keuze, Je Internet + TV toevoegen. Klikken op Toevoegen, komt de vraag Op welke manier wil je je account extra beveiligen. Ik kies sms, klik op Verder, kies ik mijn mobiel nummer. Vul daarna de code in, komt er daarna niet veel meer dan de melding Gelukt, 2FA ingesteld en Terug naar mijn overzicht.

en dan kom ik weer terug met de vraag van Internet + TV koppelen.

is de app wel geschikt om het mobiele abonnement en Internet + TV te koppelen?

 

 


@Hanvschie 

Dat is zeker mogelijk, wacht even op een reactie van de moderators, die kunnen je hiermee hopelijk helpen.


@Hanvschie

Dat is zeker mogelijk, wacht even op een reactie van de moderators, die kunnen je hiermee hopelijk helpen.

Dank je wel, ik wacht wel af. 


Hoi @Hanvschie, ik help je graag verder! Zou je het via een browser willen testen met deze link: Log in op je persoonlijke Mijn Odido account. Mocht dit het niet verhelpen, wil ik je vragen om ook via een browser mobiel te ontkoppelen en daarna eerst je Internetabonnement te koppelen. Ik hoor graag of dit helpt! Groetjes, Ishana


Ik heb je suggestie uitgevoerd, mobiel ontkoppeld. Na ongeveer 30 min. wachten het tv + internet abonnement gekoppeld, het mobiel abonnement was niet meer aanwezig. Het tv + internet abonnement stond nu dus als enige geregistreerd. Hierna geprobeerd om mijn mobiel abonnement te koppelen, krijg echter de volgende foutmelding :

We kunnen dit abonnement niet koppelen omdat we je gegevens niet herkennen. Bel ons op 0800-0092, kijken we met je mee.

welke gegevens niet herkend kan worden, wordt niet vermeld. Vreemd dat mijn mobielnummer wel bekend is, aangezien ik wel de verificatiecode via sms krijg!

 


Hi @Hanvschie, dit komt omdat je initialen niet gelijk waren bij beide abonnementen. Mobiel stond op J.C.H. en Internet + Tv op H. 

Ik heb dit nu goed gezet voor je en de koppeling zou nu moeten lukken! 


Hi @Hanvschie, dit komt omdat je initialen niet gelijk waren bij beide abonnementen. Mobiel stond op J.C.H. en Internet + Tv op H. 

Ik heb dit nu goed gezet voor je en de koppeling zou nu moeten lukken! 

 

Dank je wel, het is gelukt! Ik had al een vermoeden dat het kon liggen aan de naam of iets dergelijks.

 

han


Goedeavond. Ik heb exact het zelfde probleem. Maar zou niet weten hoe ik m'n initialen moet veranderen, kan iemand mij helpen?


Hoi @Nhullen, van harte welkom op de Community! Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat Internet + TV op naam van iemand anders staan. Wil je Internet + TV op jouw naam zetten (zodat je beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account kan koppelen)? Dan moet er contractsovername plaatsvinden. Dit doe je als volgt:

Stuur een mail naar internet.service@odido.nl met:

  • Kopie legitimatie van de oude en nieuwe contractant
  • Kopie bankpas van de oude en de nieuwe contractant
  • Een geschreven verklaring met handtekening van de oude en nieuwe contractant
  • De contactgegevens van de nieuwe contractant (mobiele telefoonnummer en e-mailadres)

Mocht je beide abonnementen op verschillende namen willen laten staan, dan kan dat uiteraard ook. Alleen dan zal je wel 2 aparte Mijn Odido-accounts moeten gebruiken voor beide abonnementen. Ik hoor graag van je waar je voor kiest! 😊


Reageer