Skip to main content
Beantwoord

Koppelen abonnement aan account wil maar niet lukken

• July 31, 2025
  • 5 reacties
  • 69 Bekeken

Hallo community,

Ik probeer al maanden mijn 5 abonnementen te koppelen aan mijn account. Ik heb al ruim 10 uur met de supportafdeling (zowel Administratie als Service) aan de telefoon gezeten, verspreid over ruim 28 telefoongesprekken (het begon allemaal op 7 Mei)!!!. Ik begin er behoorlijk moedeloos van de worden, dus probeer ik het maar via de community.

Ik heb al tig jaren een abonnement bij T-Mobile/Odido, zonder problemen. De problemen zijn begonnen toen ik een voorstel in Maart kreeg om een Basis Unlimited abonnement te nemen, dan konden mijn vrij en kinderen hiervan mee profiteren met een Samen Unlimited abonnement.

Het probleem in eerste instantie was dat mijn account op de een of andere manier ook gekoppeld was aan een andere klant van Odido. Ik kreeg allemaal berichten (sms/mail) van adreswijziging, emailwijziging. Op een gegeven oment had ik al haar gegevens en had ik ook met haar maar contact gezocht. Zij had er uiteraard ook last van, maar uiteindelijk was het bij haar opgelost. Haar tip was om niet met de administratie te bellen , maar met Service. Dat heb ik toen ook gedaan en uiteindelijk was het gelukt om dit probleem in ieder geval op te lossen. 

Daarna moest er opnieuw gekoppeld worden, maar ik zag dat er 8 i.p.v. 5 abonnementen klaar stonden, alleen het koppelen lukt maar niet (inmiddels zie ik dat er 12 abonnementen klaar:

.Koppelen lukt nog steeds niet. Alle eerstelijns supportmedewerkers proberen mij vriendelijk te helpen, maar het dringt maar niet door dat dit probleem groter is dan alleen maar proberen te koppelen. Uiteindelijk heb ik door behoorlijk aan te dringen een teamlead (naam bekend) gesproken, die mij verzekerde dat hij er persoonlijk op toezag dat het opgelost zou worden. Je begrijpt het al...niks meer van hem vernomen. Tijdens de laatste 4-6 gesprekken heb ik dringend gevraagd mij op de hoogte te houden van de ontwikkelingen, ook als het nog niet gelukt is. Ik wordt NIET teruggebeld!!!
Er zijn dus ik weet niet hoeveel tickets al aangemaakt, maar van deze weet ik dat ze nog “open” staan:

• ​​​78488461 (27 Juni)
  • 78536775 (2 Juli)
  • 78746267 (18 Juli)

Ik moet er nog wel bij vermelden dat het, pakweg 2 keer “gelukt” was, dat ik wel mijn abonnementen zag. Het ging weer fout toen ik voor die nummers rechten gaf aan die persoon die dat nummer heeft (Kan dat? JA dat KAN...sommige medewerkers weten dit niet eens, zelfs die teamlead moest dit even navragen). Daarna zag ik niet eens mijn eigen nummer niet meer.

Kom niet met de “oplossing” om mijn account maar eens te verwijderen en opnieuw aan te maken, want dat is ook al tig keren gedaan, zonder succes.

Uit bovenstaande hoop ik dat het duidelijk wordt, dat dit geen simpel, klein probleempje is. Maar helaas wordt het maar niet (goed) opgepakt of in ieder geval opgelost.

Wie ervaart ook dit soort problemen?

Beste antwoord door nils.nijland

Hoi Marciano,

Bedankt voor je terugkoppeling. Excuses dat ik nog niet gelijk gereageerd heb. Ik ben inmiddels op vakantie en wilde even niet aan Odido denken.

Vlak na jou eerste reactie, afgelopen zaterdag, had ik maar weer eens ingelogd en zag nog steeds dat er nog steeds 12 abonnementen klaarstonden om gekoppeld te worden. Toch ging proberen om mijn eigen nummer te koppelen en wat eerst niet lukte, lukte nu wel! Ik zag daarna ook mijn overige 4 nummers weer (de nummers die jij noemde, zijn inderdaad van mij)!

Er is dus wel degelijk iets “aangepast”, alleen “wat” weet ik niet, want vanuit de telefonische support heb ik nog steeds niks vernomen.

Ik heb gelijk geprobeerd om aan die nummers een “Eindgebruiker” toe te voegen, want zoals eerder gemeld ging het daar steeds mis mee. Dit lukte nu ook. Overigens moet ik nog op 1 nummer een eindgebruiker toevoegen, want die is op vakantie. Maar nu lijkt alles opgelost te zijn.

Overigens vind ik het het een slechte zaak dat blijkbaar veel supportmedewerkers niet op de hoogte zijn van de mogelijkheid om een eindgebruiker aan een nummer te koppelen zonder dat de hoofdgebruiker dit nummer uit zijn beheer verliest.

Ik ga zelf vandaag nog wel telefonisch contact zoeken met Odido, omdat ik het ook een slechte zaak vind dat ik van die kant uit niks meer heb vernomen, terwijl er toch een aantal cases van mij open stonden.

Ik wil jou bedanken voor je moeite om erin te duiken, hoewel je niet veel hebt hoeven te doen, ik waardeer je intentie in ieder geval.

5 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Nils, leuk dat je al zolang bij ons bent sinds T-Mobile! Bedankt voor je duidelijke en uitgebreide uitleg. En voor het meesturen van de casenummers. Zet je alleen nog je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan mag ik volledig met je meekijken en dan zoek ik het graag tot op de bodem voor je uit. Moet helemaal goedkomen! 😊

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • August 1, 2025

Beste Marciano,

Ik heb het ingevuld...ben benieuwd of het je lukt. Ik hoop het van harte,

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Nils, bedankt voor het invullen van je profiel! Ik heb direct meegekeken en ik zie inderdaad veel cases en contactmomenten. De collega die je zou terugbellen, was dit Roberto of iemand anders? Ik zie dat hij de vraag heeft uitstaan bij een andere afdeling, echter kan ik dit nergens terug vinden. Laat je het me weten? Dan neem ik waar nodig nog contact met hem op.

Ik heb je Mijn Odido-account er ook direct bijgepakt en ik zie op dit moment wel 5 abonnementen gekoppeld staan. Wil je me laten weten of onderstaande klopt en dit allemaal jouw nummers zijn?

• **31 (je eigen nummer)
  • **99 (Unlimited Samen)
  • **24 (Unlimited Samen)
  • **16 (Unlimited Samen)
  • **04 (Unlimited Basis)

Via de website lijken al deze abonnementen in Mijn Odido goed te werken en kan ik ze probleemloos inzien. Kunnen jij en de eindgebruikers de abonnementen nu wel allemaal inzien? Of wat krijgen jullie precies te zien? Mocht je een screenshot kunnen maken waarop te zien is dat er iets niet goed gaat, dan graag. Dit kunnen mijn collega’s gebruiken, mocht ik het door moeten zetten naar de technische dienst.

Ik zie geen meldingen dat er meerdere abonnementen klaarstaan. Krijg je deze nog wel te zien? Via de website of via de App?

Veel vragen, maar ik hoor het graag van je zodat ik weer duidelijker naar kan kijken! 😊

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • Antwoord
  • August 7, 2025

Hoi Marciano,

Bedankt voor je terugkoppeling. Excuses dat ik nog niet gelijk gereageerd heb. Ik ben inmiddels op vakantie en wilde even niet aan Odido denken.

Vlak na jou eerste reactie, afgelopen zaterdag, had ik maar weer eens ingelogd en zag nog steeds dat er nog steeds 12 abonnementen klaarstonden om gekoppeld te worden. Toch ging proberen om mijn eigen nummer te koppelen en wat eerst niet lukte, lukte nu wel! Ik zag daarna ook mijn overige 4 nummers weer (de nummers die jij noemde, zijn inderdaad van mij)!

Er is dus wel degelijk iets “aangepast”, alleen “wat” weet ik niet, want vanuit de telefonische support heb ik nog steeds niks vernomen.

Ik heb gelijk geprobeerd om aan die nummers een “Eindgebruiker” toe te voegen, want zoals eerder gemeld ging het daar steeds mis mee. Dit lukte nu ook. Overigens moet ik nog op 1 nummer een eindgebruiker toevoegen, want die is op vakantie. Maar nu lijkt alles opgelost te zijn.

Overigens vind ik het het een slechte zaak dat blijkbaar veel supportmedewerkers niet op de hoogte zijn van de mogelijkheid om een eindgebruiker aan een nummer te koppelen zonder dat de hoofdgebruiker dit nummer uit zijn beheer verliest.

Ik ga zelf vandaag nog wel telefonisch contact zoeken met Odido, omdat ik het ook een slechte zaak vind dat ik van die kant uit niks meer heb vernomen, terwijl er toch een aantal cases van mij open stonden.

Ik wil jou bedanken voor je moeite om erin te duiken, hoewel je niet veel hebt hoeven te doen, ik waardeer je intentie in ieder geval.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Nils, geen dank en snap ik helemaal. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt! Fijn om te lezen dat het nu wel lukt om jouw nummer te koppelen en ook van de eindgebruikers. Ik verwacht dat de laatste eindgebruikers dan ook zal lukken. Geef de feedback zeker door aan mijn collega’s, dit zal ons allemaal goed doen en mocht je in de toekomst toch nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De community is er altijd voor je!