Skip to main content

Hoi,

Ik heb onderhand 10x met de klantenservice gebeld en heb al ongeveer 5 mails gestuurd naar ODIDO, maar schijnbaar kunnen jullie mijn probleem niet oplossen. Ik ben ten einde raad en misschien dat dit forum mij kan helpen.

Ik heb twee abonnementen bij van ODIDO: ODIDO Unlimited Basis op mijn mobiel en internet thuis. Maar ik krijg niet het juiste klantvoordeel. Volgens jullie site: Unlimited Basis voor 25 euro per maand en Odido Thuis voor 30 euro per maand. Ik betaal nu 38 euro per maand voor mijn Unlimited Basis, maar liefst 13 euro teveel per maand.

Mijn vermoeden is dat dit komt doordat mijn Thuis abonnement niet goed gekoppeld staat aan mijn account. Dit heb ik ook al meermaals aangegeven bij de klantenservice, maar een oplossing blijft uit.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem nu het beste kan oplossen?

Hallo @BozeBo  Welkom bij Odido en in de community van Odido.

Zet even je klantnummer en geboortedatum in je forum account. 
De moderators reageren op binnenkomst berichten.

MVG. En fijne avond!

Hallo @BozeBo  Welkom bij Odido en in de community van Odido.

Zet even je klantnummer en geboortedatum in je forum account. 
De moderators reageren op binnenkomst berichten.

MVG. En fijne avond!

Gedaan!

Ik zit sinds vorige week Donderdag op Vrijdag nacht zonder internet. Toen ik Vrijdag wakker werd heb ik de klantenservice gebeld na een aantal testen is vast gesteld dat ik gecontacteerd moest worden door de backoffice. Hiervoor zouden ze mij terug bellen en dit kon tot 5 werkdagen duren. Dus dan zit je al minimaal 5 dagen zonder internet. Fast forward naar maandag ik dacht laat ik weer bellen even kijken of er al wat nieuws bekend is zo doende de persoon die ik maandag aan de lijn krijg zegt dat de backoffice niet belt maar een mailtje stuurt. In de tussentijd heb ik ook wat onderzoek gedaan en het blijkt dat het glasvezel netwerk waar odido zijn services op aanbied van e-fiber is. (Sidenote: als ik dit wist op moment van overstappen was ik gewoon bij ziggo gebleven.) De meneer die ik maandag aan de lijn had zegt dat de backoffice alleen weet of er een monteur van efiber of odido moet komen want het zou ook te maken kunnen hebben met een glasvezelbreuk en mocht dat het geval zijn dan zou efiber moeten komen om het te maken. Wat ik dan niet begrijp is waarom ik geen odido monteur krijg die kan uitsluiten of het een glasvezel breuk is of niet. Maar het is niet anders verder, ik heb gisteren weer gebeld om te kijken of er wat nieuws bekend. Meneer aan de telefoon was behulpzaam maar kwam niks verder dus dan maar wachten tot vandaag. Nou Donderdag ik al wat vrolijker want ik denk dat ik duidelijkheid krijg. Bel ik vanochtend om te vragen hoe het zit krijg ik een jongen aan de lijn die veel dingen belooft en super aardig doet maar alleen maar tijd aan het rekken is om zo lang mogelijk niks te doen. Deze jongen had alles geprobeerd het was zo druk en hij wist van niks dus hij zou me binnen een uur terug bellen. Dus ik die uur gewacht niks gehoord. Dus ik bel net weer krijg ik een meisje aan de lijn enige medewerker in heel dit verhaal die daadwerkelijk heeft geholpen. Ze ging kijken wat er aan de hand is en daar uit concludeerde ze dat DE TICKET DIE VRIJDAG IS AANGEMAAKT HELEMAAL NIET IS DOORGESTUURD NAAR DE BACKOFFICE. Dus ik heb zon 5-6 klantenservice medewerkers gesproken van vrijdag tot net en alleen de laatste persoon kon mij vertellen dat de ticket nooit is verstuurd naar de backoffice. Sorry maar hoe kan die meid van vrijdag zo ongelofelijk achterl*jk zijn. En al die andere colleges die het niet “door hadden”. Nu kan ik weer 5 werkdagen wachten tot ik iets hoor van de backoffice en dan niet te spreken over hoe lang een reparatie zou duren mocht het een glasvezelbreuk zijn.

Als het een glasbreuk in de straat is, dan is het totaal onbekend hoe lang dat kan duren. Als het bijvoorbeeld een vergunningengebied is, dan zal er eerst een graafvergunning moeten worden aangevraagd.  Maar volg gewoon het proces, want eerder dan dat de Guidion monteur heeft vastgesteld dat het niet binnenshuis zit zal de netbeheerder geen onderzoek naar glasbreuken gaan doen.

Glasbreuk onderweg is trouwens wel zeldzaam hoor. Het kan ook een patch in de centrale POP zijn. Dan kan de netbeheerder dat sneller herstellen.

Meer reden om zo snel mogelijk een monteur hier te krijgen. Maar dat kan de klantenservice weer niet doen daarvoor moet je echt de backoffice hebben 😒. En als de medewerkers de tickets niet normaal doorzetten dan lijkt het alsof het probleem nooit verholpen word. Bij ziggo als ik een monteur nodig had stond die er uiterlijk volgende dag al.

Hallo @BozeBo, goed dat je via deze weg contact met ons opneemt, ik help je graag verder! Zelf ben ik van de mobiele afdeling en op dat gebied zoek ik dit graag voor je uit! In je account zie ik dat alleen je mobiele abonnement aangemeld staat voor Klantvoordeel, vandaar dat je de korting ook niet ontvangt. Wel zie ik dat er in je Mijn Odido account een Internet + TV abonnement vermeld staat, die niet meer actief is. Zou je deze kunnen verwijderen en dan het juiste abonnement kunnen toevoegen? Je kunt het Klantvoordeel daarna gelijk checken en activeren via deze link: https://www.odido.nl/my/klantvoordeel. In je account bij je mobiele abonnement kan je ook zien dat alleen je mobiele abonnement op dit adres geregistreerd en aangemeld staat voor Klantvoordeel. Ik vermoed zelf dat je even het juiste abonnement dient toe te voegen en daarna het Klantvoordeel kunt activeren. Daarna zou je de kortingen moeten ontvangen! 

@Ajet Pasalic oei, dat is net helemaal de bedoeling en we zoeken dit graag voor je uit! Zelf ben ik van mobiel en alleen op dat gebied kan ik je verder helpen. Ik zou graag mijn collega's om hulp willen vragen! @Jason van Odido @Nora van Odido @Demi van Odido @Tommie van Odido is er iemand van jullie die mee kan kijken? Thanks! 😄

Reageer