Skip to main content
Beantwoord

Kan internetabonnement niet koppelen

• September 8, 2026
  • 11 reacties
  • 100 Bekeken

Ik probeer mijn internet thuis-abonnement te koppelen (al een half jaar) aan mijn Mijn Odido account, maar ik loop vast op een fout melding met het kopellen.

De gegevens op mijn huidige contract en factuur kloppen, maar in het basissysteem van het abonnement staan blijkbaar nog de oude initialen/naam van vroeger (van mijn moeder), dus ook het contract van mijn mobiele telefoon. Omdat deze naam en de initialen nu niet overeenkomen met de gegevens in mijn account, weigert het systeem de koppeling. Ik krijg dan een fout melding

Zouden jullie de naam en initialen in het basissysteem van mijn internetabonnement kunnen corrigeren naar mijn eigen gegevens, zodat de abonnementen exact overeenkomen en ik kan koppelen?

Ik gok dat dit het probleem is

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord door Tim_lwd

Hoi Tim, fijn om te lezen dat het is gelukt! Ik zie het abonnement inderdaad op je naam staan. Bij het adres miste alleen de huisnummertoevoeging. Deze heb ik direct voor je aangepast. Het oude Mijn Odido account heb ik ook verwijderd. Geef het systeem een uurtje om deze wijzigingen te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en beide abonnementen te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Het is allemaal gelukt! Bedankt!

11 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Tim_lwd, goed dat je dit laat weten! Het is wel zo fijn om al je abonnementen in één overzicht te hebben. Ik kijk graag met je mee, want mogelijk is er een contractovername nodig als het abonnement niet op jouw naam staat. Laat mij dit voor je checken, ik ben er voor je. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd via ons moderatoraccount om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie is voltooid, zetten we ons gesprek in dit onderwerp voort. We doen dit om ervoor te zorgen dat er altijd een collega beschikbaar is om je te helpen. Ik kijk uit naar je privébericht!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 9, 2026

Super, Ik heb gereageerd op het privébericht!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Tim_lwd, topper! We zijn er bijna. Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met een verificatiecode. Zo weet ik zeker dat jij het bent. Kan je deze code delen in dit topic? Dan kom ik er zo snel als ik kan op terug!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 9, 2026

Hi ​@Cheyenne van Odido, bij deze de code!

8065006

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey Tim, bedankt voor de code. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat het mobiele abonnement inderdaad op de gegevens (naam en geboortedatum) van je moeder staan. In dat geval moet er contractovername plaatsvinden. Alle informatie over contractovername vind je op deze pagina: Contractovername | Odido. Ook staat er een FAQ voor als je nog meer vragen hebt. Anders ben je uiteraard ook altijd welkom om ze hier aan mij te stellen. Wellicht het belangrijkste om te weten is dat contractovername € € 25,42 (incl. btw) verwerkingskosten met zich meebrengt. En de volgende documenten heb je nog voor je aanvraag:

• Een kopie van de legitimatie van de persoon die het contract nu heeft (zorg dat het BSN-nummer en de pasfoto zijn gemaskeerd).
  • Een kopie van de legitimatie van de persoon die het contract krijgt (zorg dat het BSN-nummer en de pasfoto zijn gemaskeerd).
  • Een kopie van de bankpas van de persoon die het contract krijgt.

Op deze website maak je veilig een kopie van jullie legitimatiebewijs: Hoe maak ik met de KopieID-app een veilige kopie van mijn identiteitsbewijs? | Rijksoverheid.nl. 

Laat je het me weten of de contractovername is gelukt? En of het daarna lukt met het koppelen van je abonnementen? Anders sta ik voor je klaar om je hier straks verder bij te helpen! 😄

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 10, 2026

Hi ​@Marciano van Odido Ik heb alles ingevuld en verstuurd. Nu afwachten. Moet ik ook een nieuw account aanmaken of wordt het huidige account gewoon overgezet met een nieuwe naam. 

Dit was het enige account waar ik altijd gebruik van maakte. Er staat dat het account vervalt, maar aangezien ik geen andere heb vraag ik mij af of ik dan zelf een nieuwe moet maken.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • September 11, 2026

Hoi Tim,

Super! Je moet wel een nieuw account aanmaken zodra het nummer is overgezet. Neem dan eerst contact met ons op, want dan verwijderen we het oude account voor je. Zodra dit is verwijderd, kun je een nieuw account aanmaken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 11, 2026

Hi ​@Demy van Odido,

Er staat dat het overzetten is afgerond, dan mag het oude account bij deze verwijderd worden, zodat ik hetzelfde email adres weer kan gebruiken voor een nieuw account. 

Alvast bedankt!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Tim, fijn om te lezen dat het is gelukt! Ik zie het abonnement inderdaad op je naam staan. Bij het adres miste alleen de huisnummertoevoeging. Deze heb ik direct voor je aangepast. Het oude Mijn Odido account heb ik ook verwijderd. Geef het systeem een uurtje om deze wijzigingen te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en beide abonnementen te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • September 15, 2026

Het is allemaal gelukt! Bedankt!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Superfijn om te lezen dat het is gelukt en uiteraard graag gedaan, Tim. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De community is er voor je. Voor nu wens ik je een hele fijne avond!