Ik heb pas geleden een Samen Unlimited gehaald om mijn zus toe te voegen. Nu is alles gelukt, maar elke keer als ik ga naar “Eindgebruiker beheren” en haar de e-mail stuur zodat ze toegang krijgt zodat ze haar verbruik kan zien, etc, krijgt ze de melding “Deze link is al eerder geactiveerd”.
Is dit omdat ze al een account heeft, of?
Alvast bedankt!
Bladzijde 1 / 1
Hallo @ErdincDubu
Het is denk ik niet mogelijk om een samen unlimited abonnement aan een eigen account toe te voegen.
Hallo @Waqqas
Bedankt voor je reactie!
Weet je hoe mijn zus haar verbruik kan zien terwijl zij aan mijn Samen Unlimited abonnement zit? Kan ze dat gewoon op haar eigen Odido account zien?
Hi @ErdincDubu, welkom op onze Community en wat leuk dat jullie hebben gekozen voor Samen Unlimited, lekker voordelig! Bij Samen Unlimited kies je voor een extra abonnement, wat eigenlijk onder het '’hoofdabonnement'’ valt. Het abonnement van je zus valt dus onder jouw abonnement. Daarbij is het niet mogelijk om het gebruik van haar nummer apart via een ander account in te zien. Dat is alleen mogelijk via jouw eigen account. Alleen jij kan het verbruik dus inzien of je kunt je inloggegevens met haar delen!
Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!
Alleen jij kan het verbruik dus inzien of je kunt je inloggegevens met haar delen!
Ik zou er ook even bij uitleggen hoe je in Mijn Odido do MFA omzet van SMS naar TOTP modus, en dat je dan op beide telefoons een specifieke Authenticator app installeert waarmee je een enkel TOTP account kan delen met z'n tweeën (want je kan niet twee aparte Authenticators als mogelijkheden instellen voor Mijn Odido; Bitwarden kan dit, als je sharing aanzet, wat met één enkel ander account gratis kan, anders moet je de betaalde versie hebben).
Zonder dat detail helpt het delen van inloggegevens natuurlijk niet, want dan kan je nog steeds niet inloggen.
Zie je wel? Handig!
Hi @ErdincDubu, welkom op onze Community en wat leuk dat jullie hebben gekozen voor Samen Unlimited, lekker voordelig! Bij Samen Unlimited kies je voor een extra abonnement, wat eigenlijk onder het '’hoofdabonnement'’ valt. Het abonnement van je zus valt dus onder jouw abonnement. Daarbij is het niet mogelijk om het gebruik van haar nummer apart via een ander account in te zien. Dat is alleen mogelijk via jouw eigen account. Alleen jij kan het verbruik dus inzien of je kunt je inloggegevens met haar delen!
Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!
Hi Pharwin,
Dankjewel voor je antwoord! Mag ik dan vragen waarvoor precies ‘’Eindgebruikers beheren’’is? Is dat alleen voor aparte abonnementen waarbij het ander abonnement ook echt op diegene zijn naam staat i.p.v de mijne?
Bedankt!
Hi @ErdincDubu excuus, ik zie dat je inderdaad het account kunt delen met diegene die onder het Samen Unlimited valt. In je account zie ik dat het nummer van je zus al is uitgenodigd, onder het kopje '’Eindgebruikers beheren'’. Vandaar dat je deze melding te zien krijgt. Haar nummer is dus al hiervoor uitgenodigd. Kan dat kloppen en kan ze haar eigen verbruik inzien? Wat krijgt ze precies bij haar eigen account te zien?
Ik hoor het graag van je!
Hoi @Pharwin van Odido
Geen probleem! Ik had haar inderdaad uitgenodigd, alleen elke keer als ze de uitnodiging wilt accepteren, staat er “Deze link is al eerder geactiveerd.” Ook al is het een nieuwe uitnodiging!
Als ik op haar account kijk is haar hele account ook leeg, je ziet geen verbruik of wat dan ook, alsof ze geen abonnement bij Odido heeft! Zou dat er iets mee te maken hebben? Ik heb haar e-mail naar een 2e mail van mij veranderd zodat ik het zelf kon proberen, maar zelfs via mij krijg ik die melding!
Haar eigen account ziet er zo uit:
Hi @ErdincDubu hmmm, dat is inderdaad wel gek. Dit zou er niks mee te maken moeten hebben. Als ze klikt op abonnement toevoegen, lukt dat wel of ook niet? Een eindgebruiker maakt gebruik van hetzelfde account, maar heeft beperkte rechten. Ik zie bij haar nummer ook hetzelfde account gekoppeld. Als ik in jouw account meekijk, zie ik dat ik de uitnodiging voor haar nummer ook niet kan intrekken en dat er niks gebeurd. Zal ik anders het gehele account verwijderen, zodat je alles opnieuw kunt instellen? Wellicht dat dat de oplossing biedt.
Ik verneem het graag!
Hey @Pharwin van Odido . Als ik voor d’r op haar account op Bestaand Abonnement Koppelen druk, zie ik een lijstje met soorten abonnementen die ik kan koppelen. Als ik op Internet druk, verwijst die me naar de odido site met ‘’Er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens’’. Wanneer ik het dan weer probeer om op Bestaand Abonnement Koppelen te drukken via de site deze keer, doet tie niks. Lijkt alsof dr account erg bugged is hahah. Ik zou indd graag willen proberen om haar account (en of de mijne, indien dat misschien ook zal helpen) te laten verwijderen, zodat we samen onze eigen account kunnen aanmaken en het weer te proberen. (Graag het liefst eerst alleen haar account te verwijderen en dan te testen, voor het geval dat misschien voldoende is)!
(ter verificatie, bij het verwijderen van d’r account, stopt haar sim of whatever niet, toch?)
Alvast bedankt voor je hulp, ik waardeer het!
Zojuist van m’n zus gehoord dat ze uberhaupt nooit een account heeft aangemaakt zover zij weet, enige wat ze weet is dat ze altijd wel al een t-mobile sim kaart had. Dus je mag haar ‘’account’’ wel verwijderen, dan maak ik een nieuwe voor dr aan en zien we of het dan wel werkt.
Hi @ErdincDubu ze heeft inderdaad geen eigen account. Het gaat om jouw account, wat ook gekoppeld is aan haar abonnement, omdat jullie natuurlijk gebruikmaken van Samen Unlimited. Geen zorgen, er zal bij het verwijderen van het account niks verloren gaat of gedeactiveerd worden. Alleen het account dient opnieuw aangemaakt te worden en het abonnement moet dan weer opnieuw gekoppeld worden. Het gaat dus echt alleen om jouw account. Kan ik dat in orde maken? Ik hoor het graag!
Hey @Pharwin van Odido , dat klinkt prima, je hebt ons akkoord!
@ErdincDubu Top, thanks! Ik heb zojuist het gekoppelde account voor je verwijderd. Maak gerust een nieuw account aan via onze website en koppel dan opnieuw de abonnementen. Check dan ook gelijk of je bij '’Eindgebruikers beheren'’ de rechten kunt verlenen aan het abonnement van je zus. Ik hoop dat het lukt, anders zullen we samen moeten kijken naar een andere oplossing.
Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Hey @Pharwin van Odido , thanks voor je reactie.
Ik heb mijn account opnieuw aangemaakt, maar helaas zelfde resultaat.
Mijn account weer aangemaakt.
Beheer > Eindgebruiker beheren
Uitnodiging verstuurd naar mijn 2e mail (Die is ingesteld op mijn zus d’r nummer, zodat ik haar niet hele tijd hoef te storen om te checken of het werkt)
Mail binnen gekregen, op een Incognito Tab geopend, ingelogd via haar ‘Odido account’, zat op de pagina ‘’Wat kan een eindgebruiker?’’ met allemaal info, etc.
Gedrukt op Volgende stap, daarna kwam weer de melding: Deze link is al eerder geactiveerd.
Wat ik niet zo erg snap is, sinds ze geen Odido account heeft, hoe had ze dan eigenlijk uberhaupt een mail en wachtwoord? Of heeft ze nou wel een account, maar gewoon geen abonnement gekoppeld? Zou je het misschien zo kunnen doen dat je de Samen Unlimited bij haar account forceerd ofzo?
Op de 24e is ze bij mij op bezoek, misschien als je in de tussentijd wat meer info hebt wat we kunnen proberen als ze iets vanuit haar kant moet doen? Ik hoor het graag van je!
Bedankt!
Hoi @ErdincDubu, dank voor de toelichting! Wat gek dat het nog niet werkt. Kun je het eens proberen zonder een Incognito Tab te openen, maar via een normal Tab? Wellicht dat het dan wel werkt. Ik zie verder dat jouw account nu ook weer gelinkt staat aan het abonnement van je zus. Jullie maken dus gebruik van hetzelfde account, alleen moet ze nog de rechten krijgen om haar eigen verbruik in te kunnen zien. Probeerde je de bovenstaande stappen via je telefoon of via een laptop? Heb je ook een screenshot van deze melding voor mij? Mocht het alsnog niet lukken, dan ga ik het voor je doorzette naar ons IT-team, zodat zij het verder voor je kunnen onderzoeken waar het mis gaat.
Ik hoor het graag van je!
@Pharwin van Odido Zo ziet de error eruit! Ik heb het deze keer via mijn telefoon gedaan, maar ja zelfde probleem. Een uitnodiging verstuurd naar de mail, ingelogd op haar e-mail en wachtwoord, Accepteren en toen die error ^^. Ik ben fresh out of ideas . Ik heb het graag dat je het doorzet! Ik upload het ook even als privé video met link op youtube zodat je ziet wat ik bedoel via je prive berichtenbox!
Ik hoor graag van je!
Groeten
Goedemorgen @ErdincDubu, thanks voor de toelichting en het delen van de screenshot! Voordat ik het voor je ga doorzetten, wil ik nog 1 ding proberen wat me net te binnen schiet. Je gaf namelijk aan dat je haar e-mailadres had gewijzigd naar die van jou om het op die manier te proberen. Bij Samen Unlimited, kun je een ander e-mailadres uitnodigen voor een beperkt account met eindgebruikers rechten. Aangezien je je eigen e-mailadres bij haar abonnement hebt vermeld, vermoed ik dat het nu als 1 account wordt gezien, waardoor je geen ander account kunt uitnodigen. Kun je het e-mailadres bij haar abonnement aanpassen naar haar eigen e-mailadres en het dan nog een keer proberen? Zo niet, dan kan ik eventueel nog het gekoppelde account verwijderen, zodat je het daarna nog een keer kunt proberen. Het is van belang dat we het nu even proberen met 2 verschillende e-mailadressen.
Ik ben erg benieuwd of het zal lukken. Zo niet, dan ga ik uiteraard een case voor je doorzetten!
Goedemorgen @Pharwin van Odido ! Sorry, ik had het even erbij moeten zeggen, maar ik heb het niet met mijn eigen, al gebruikte email-adres, gebruikt. Mijn eigen Odido account heeft een @outlook.com email, het account van mijn zus heb ik een andere email van mij gegeven, wat eindigd op @live.nl! Ik hoop dat dit het verduidelijkd!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.