Skip to main content
Beantwoord

Kan geen nieuwe abonnement toevoegen

• May 11, 2026
  • 13 reacties
  • 127 Bekeken

MiVo
  • is een Top Poster

Niks is zo veranderlijk als de mens zeggen ze wel eens, toch ? Na wat perikelen bij andere providers waar ik niet verder op in zal gaan ga ik Odido toch weer een nieuwe kans geven, nadat ik vorig jaar niet echt tevreden was. Nu ben ik hoopvoller. En inmiddels heb ik ook ODF glasvezel aansluitpunt, of hoe dat heet, in mijn woning wat vorig jaar ook niet het geval was. 

Het probleem waar ik voor nu tegen aan loop is dat ik vandaag op de website een nieuwe account heb aangemaakt, en daar staat dat er 4 abonnementen zouden klaar staan, terwijl dat er op dit moment gewoon 1 is. Maar die kan ik niet toevoegen omdat ik de melding krijg dat dit nu niet mogelijk is en ik het later weer moet proberen.  

Of kan ik dat pas doen als het abonnement actief is ?  Of nog overblijfselen van vorig jaar ?  Ik zie ook nergens waar ik mijn postcode en huisnummer kan invullen, maar ik neem aan dat dit aangepast is na de gebeurtenissen van eerder dit jaar. 

Beste antwoord door MiVo

Goedemorgen MiVo, helemaal goed. Ik heb 'm zojuist verwijderd. 8 juni moet het helemaal goedkomen, maar mocht je toch hulp nodig hebben, dan weet je me te vinden. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend!

Ik wil even laten weten dat alles nu goed is gegaan. Vanmorgen is mobiele nummer overgezet en alles staat nu goed in Mijn Odido account. Inmiddels staat ook internet glasvezel in oplevering, daar stap ik op 7 juli over, afspraak met Guidon monteur is ook al gemaakt. Ik denk dat dit topic dan nu gesloten kan worden, aangezien het nu goed is gegaan met Mijn Odido account. 

13 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • May 11, 2026

Hallo ​@MiVo 

Als het goed is kan je hem nu al koppelen, probeer het eens via de knop abonnement/prepaid koppelen.

MiVo
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • May 12, 2026

Heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik melding dat het mobiele nummer onbekend is, en dat is waarschijnlijk omdat ik begin juni pas overga naar Odido met mobiele nummer. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • May 12, 2026

​@MiVo 

Oh ok dacht dat je een glasvezel abonnement had, je hebt nummerbehoud aangevraagd dus nu een tijdelijke nummer? Volgens mij moet je dan nog even wachten inderdaad.

MiVo
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • May 12, 2026

Ja, ik heb mobiele abonnement aangevraagd met nummerbehoud, en gisteren ook al de sim kaart opgehaald in de Odido winkel. Glasvezel ga ik pas in de loop van volgende week aanvragen, omdat ik dan contract vrij ben voor een maand wegens wijziging algemene voorwaarden waar ik nu zit. 

Voorlopig heb ik bij Odido dan nog maar 1 lopende bestelling, en dan is het wel vreemd dat ik 4 abonnementen zou hebben die ik kan toevoegen. 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • May 13, 2026

Hi ​@MiVo, wat super om te lezen dat je ons weer een kans wil geven. Dat waarderen we enorm en ik wil graag met je meekijken hoe het nu precies zit met jouw Mijn Odido account, zodat jij zonder problemen jouw abonnement kan koppelen. Ik heb zelf het vermoeden dat de 4 abonnementen die vermeld staan mogelijk oude bestellingen zijn. Dit controleer ik graag voor je! Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie gedaan is, praten we verder in dit topic. Laat dan ook zeker een seintje achter in dit topic zodra je de gegevens hebt verstuurd. Dit doen we zodat er altijd een collega voor je klaarstaat. Ik zie je privébericht graag tegemoet!

MiVo
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • May 13, 2026

Hallo ​@Nora van Odido, ik heb de gegevens verstuurd. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Mivo, goed je weer te zien en welkom terug bij Odido! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie inderdaad het Mijn Odido account waarin staat dat er 4 abonnementen klaarstaan. Dit klopt inderdaad niet. Het is er maar 1 en deze staat nog niet klaar. Omdat je nieuwe abonnement bij ons op 8 juni ingaat. En we op die datum ook je nummer overnemen, kan je dit nummer niet alvast koppelen in Mijn Odido. Het account is aangemaakt onder het tijdelijke nummer dat je van ons hebt gekregen. Zal ik deze meteen verwijderen? Dan kan je vanaf 8 juni via Mijn Odido registreren een nieuw Mijn Odido account aanmaken en je échte nummer die we straks overnemen koppelen zonder problemen. Laat het me maar weten. Dan ga ik direct voor je aan de slag! 😊

MiVo
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • May 15, 2026

Dat is wat mij betreft prima, dan maak ik 8 juni wel een nieuwe aan.  

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen MiVo, helemaal goed. Ik heb 'm zojuist verwijderd. 8 juni moet het helemaal goedkomen, maar mocht je toch hulp nodig hebben, dan weet je me te vinden. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend!

MiVo
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • June 1, 2026

Volgende week wordt mijn mobiele nummer overgezet, maar nu kreeg ik 2x een sms-je van Odido dat dit volgende week dan ook gaat gebeuren. Op zich niks mis mee, maar hangt dit samen met dat ik de melding kreeg dat er 4 bestellingen klaar staan ?  Staat mijn overstap volgende week misschien 2x geregistreerd ?  Of moet ik daar niet van uit gaan ? 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 1, 2026

Als het op hetzelfde nummer binnenkwam is er geen probleem.

MiVo
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • June 8, 2026

Ik wil even laten weten dat alles nu goed is gegaan. Vanmorgen is mobiele nummer overgezet en alles staat nu goed in Mijn Odido account. Inmiddels staat ook internet glasvezel in oplevering, daar stap ik op 7 juli over, afspraak met Guidon monteur is ook al gemaakt. Ik denk dat dit topic dan nu gesloten kan worden, aangezien het nu goed is gegaan met Mijn Odido account. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi MiVo, superfijn om te lezen dat alles goed staat in Mijn Odido en dat je abonnement nu actief is. Bedankt voor het laten weten. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan weet je dat de community voor je klaarstaat! 😊