Skip to main content
Beantwoord

Kan abonnement niet koppelen aan Odido account na contractovername

• January 19, 2026
  • 7 reacties
  • 118 Bekeken

• is een Top Poster

Na contractovername door mijn dochter zijn er bij haar account geen abonnementgegevens meer zichtbaar. Na telefonisch contact zou het account verwijderd worden zodat er opnieuw een account aangemaakt kon worden. Helaas lukt dit niet. Er komt de melding dat haar emailadres al in gebruik is. In de app is het abonnement ook niet toe te voegen. Hoe kan dit wel opgelost worden?

Beste antwoord door Agdh

Hi ​@Agdh, wat fijn om te lezen dat het is gelukt. Super! De kosten worden altijd automatisch in rekening gebracht bij wanneer een Contractovername wordt gedaan. Omdat ze in jouw geval niet terecht zijn, heb ik deze kosten direct voor je vergoed. Achter de schermen wordt dit verrekend, hierdoor is het openstaande bedrag weer € 0. Ik heb je ook een bevestigingsmail gestuurd hierover, check je je in- en spambox? Hier vind je deze terug! Laat je aan mij weten als er verder nog iets is wat ik voor je kan betekenen? 

Super. Bedankt. Nog een fijne dag!

7 reacties

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Mobiel
  • January 20, 2026

Hi ​@Agdh, natuurlijk wil je dochter ook haar eigen gegevens inzien. Dat is wel zo gemakkelijk! Zou je voor mij het telefoonnummer, de geboortedatum, de postcode + huisnummer en het e-mailadres van je dochter kunnen toevoegen aan je profiel? Aan de hand van deze gegevens kan ik achter de schermen met je meekijken naar een passende oplossing! Geef je een seintje als het is gelukt? Ik help je graag verder.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 20, 2026

Als het goed is heb ik gegevens aangevuld.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • January 21, 2026

Hi ​@Agdh, ontzettend bedankt voor het aanvullen van je profiel! Ik ben meteen met je mee gaan kijken en ik zie dat het account in een achterliggend systeem nog actief stond. Dit heb ik nu ook voor je verwijderd en ik wil je dan ook vragen om opnieuw een poging doen om een nieuw account aan te maken. Ik ga ervan uit dat dit nu zonder problemen gaat! Laat je het me weten als het is gelukt? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 21, 2026

Het is inderdaad gelukt.
Nu zag ik dat er een openstaand bedrag is van €25,42. Dat is denk ik niet juist. Ik heb in november telefonisch contact gehad over de overname van het contract. Omdat het contract in december afliep kon er eenvoudig een nieuw abonnement afgesloten worden op een andere naam, zonder extra kosten. Dit nieuwe abonnement is besteld op de naam van mijn dochter, met al haar gegevens, maar er blijkbaar helemaal niet gekeken naar wie het abonnement afsloot. In januari bleek namelijk dat het abonnement helemaal niet op de juiste naam was gezet en kon dit alleen nog via contractovername.  

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Mobiel
  • January 22, 2026

Hi ​@Agdh, wat fijn om te lezen dat het is gelukt. Super! De kosten worden altijd automatisch in rekening gebracht bij wanneer een Contractovername wordt gedaan. Omdat ze in jouw geval niet terecht zijn, heb ik deze kosten direct voor je vergoed. Achter de schermen wordt dit verrekend, hierdoor is het openstaande bedrag weer € 0. Ik heb je ook een bevestigingsmail gestuurd hierover, check je je in- en spambox? Hier vind je deze terug! Laat je aan mij weten als er verder nog iets is wat ik voor je kan betekenen? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • January 22, 2026

Super. Bedankt. Nog een fijne dag!

Manouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Graag gedaan namens Anouk. Ik wens je een fijn weekend toe!