Helaas is mijn telefoon gisteravond gestolen. Ik wil de simkaart blokkeren maar kan niet inloggen op mijn odido zonder sms-verificatie. Enige andere optie is via de bank, maar daar heb ik dus ook mijn mobiel voor nodig :/
Is er een manier om met email-verificatie in te loggen op mijn odido? Anders moet ik vanavond bij hotel proberen te bellen (ben in het buitenland op het moment.
Beste antwoord door eric
We gaan ervan uit dat jouw telefoon met een PIN of gezichtsherkenning is beveiligd. De simkaart is dan in jouw toestel niet bruikbaar en als ze hem eruit halen moeten ze de PIN van de SIM weten, en dan stopt het voor hen.
Je kunt het beste even de klantenservice bellen op +316-24001200. Die kunnen blokkeren maar ook gelijk een nieuwe simkaart naar je huisadres sturen. Als iemand die dan naar de plek stuurt waar jij verblijft kun je met een nieuwe telefoon weer online zijn.
We gaan ervan uit dat jouw telefoon met een PIN of gezichtsherkenning is beveiligd. De simkaart is dan in jouw toestel niet bruikbaar en als ze hem eruit halen moeten ze de PIN van de SIM weten, en dan stopt het voor hen.
Je kunt het beste even de klantenservice bellen op +316-24001200. Die kunnen blokkeren maar ook gelijk een nieuwe simkaart naar je huisadres sturen. Als iemand die dan naar de plek stuurt waar jij verblijft kun je met een nieuwe telefoon weer online zijn.
Hi Rutger, van harte welkom op de Community! Ik hoop dat je ondanks je gestolen telefoon toch een hele leuke tijd hebt in het buitenland. Bedankt voor het volledig invullen van je profiel. Ik heb direct meegekeken en ik zie dat je simkaart inmiddels geblokkeerd is, fijn. Blijf je nog lang in het buitenland? Wellicht is een lokaal simkaartje tijdelijk de beste oplossing voor nu. Zodra je terug in Nederland bent, loop dan 1 van onze Shops binnen. Je loopt dan meteen met een nieuwe geactiveerde simkaart weer naar buiten.
Een andere optie is om via iDIN in te loggen in Mijn Odido. Je kan alvast controleren of dit lukt. Op die manier kan je ook inloggen en alvast een nieuwe simkaart bestellen. Deze wordt dan binnen 3 dagen naar je adres gestuurd. Ook het activeren van deze nieuwe simkaart kan dan via iDIN. Kan ik op dit moment nog iets voor je doen? Laat het me maar weten. Ik ben er voor je! đ
IDIN gaat via bank, en die wil mij natuurlijk verifieren via mobiele app, dus dat ging lastig ;) Maar idd kunnen blokkeren door te bellen. Inmiddels terug dus zal nieuw simkaart halen, bedankt voor de reacties.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.