Skip to main content
Beantwoord

Ik ga een lening aangaan, de schuld wordt zichtbaar, ik heb betaald, maar er is een week verstreken en er heeft nog steeds geen transactie plaatsgevonden.

• July 15, 2025
  • 20 reacties
  • 168 Bekeken

Ik ga een lening aangaan, de schuld wordt zichtbaar,  ik heb betaald, maar er is een week verstreken en er heeft nog steeds geen transactie plaatsgevonden. Pay ideal. Tundzhay Nazif Halibryam

Beste antwoord door Marciano van Odido

Goedemiddag Ela, begrijp ik het goed dat je BKR-registraties hebt die je afgemeld wil hebben? ​@eric geeft hierboven het juiste antwoord. Dit is een vraag voor mijn collega’s van Incasso. Ik zie dat je inmiddels al een e-mail hebt gestuurd. Mijn collega neemt binnenkort contact met je op. Dit doet hij per e-mail. Ik zie dat jouw e-mail/case al op zijn naam staat namelijk. Mocht hij contact met je opnemen en mocht het nog niet opgelost zijn, zet dan duidelijk op de mail wat er precies moet gebeuren. Dan zullen mijn collega’s van Incasso het opnieuw oppakken. Alvast goed om te weten. Zij hebben het op dit moment drukker dan gewoonlijk. Dus ik wil je wel om geduld vragen. Ik garandeer je dat ze je goed zullen helpen! 😊

Ik laat het casenummer hier achter zodat we deze snel terug kunnen vinden: 78601945

20 reacties

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Ela659, van harte welkom op onze community! Ik begrijp heel goed dat dit vragen oproept en je ook meer duidelijkheid wilt hebben, laten we samen naar een oplossing kijken. Het is me niet alleen helemaal duidelijk wat je precies bedoelt. Kun je aangeven wat er aan de hand is? Bedoel je een achterstand die je met iDeal hebt betaald of een BKR-registratie, waarvan het toestelkrediet is afbetaald en je betaling nog verwerkt moet worden? 

Kun je ook je telefoonnummer vermelden in je profiel? Dan heb ik alles compleet en kan ik meteen met je meekijken.

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 17, 2025

BKR-registratie. XXXX

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 18, 2025

Foto verwijderd door moderator

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 18, 2025

Ik heb de bovenstaande betaling gedaan om mijn BKR-registratie te verwijderen, maar heb geen resultaat ontvangen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 18, 2025

Ik ben al vanaf 4 juli bezig met het laten verwijderen van mijn bkr registratie en ik word iedere keer van het kastje naar de muur gestuurd.

Had nog een bedrag €332 euro staan van een lopend telefoon abbonement, maar die heb ik betaald en daar ook bevestiging van gekregen, elke dag gebeld waarom die bkr melding nog steeds zichtbaar is, wat echt heel erg kut is, want mijn bank kan daardoor geen akkoord geven op mn hypotheek verhoging. Ik heb mijn situatie iedere dag uitgelegd op nieuw en soms aan dezelfde persoon, volgens medewerkers is ie al door gegeven aan het bkr maar ook daar heb ik nu contact mee en die zeggen dat zei zelf een bkr afdeling hebben die dit moeten verwijderen, niemand bij odido kan mij helpen blijkbaar, en de afdeling bkr die ik ook meerdere keren heb gemaild reageren niet.. 

Dit vreet echt aan me, want je staat zo machteloos tegenover zon kut organisatie..

Ik ben ook van plan om mijn abbonementen die ik heb lopen, ook tv internet bellen en mobiel bellen, bij een andere provider onder te gaan brengen, want dit is echt zo schandalig..!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 18, 2025

Omdat deze schuld niet is afgelost, is mijn hypotheek niet goedgekeurd. We hebben het huurcontract getekend en er staat een boete van € 40.500 op. Als u deze correctie niet binnen een dag doorvoert, riskeer ik een boete van € 40.500. Ik wil u graag laten weten dat ik een rechtszaak tegen u zal aanspannen vanwege deze klacht.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 18, 2025

Hoi ​@Ela659 ,

Je bent toch bewust bij het afsluiten van een mobiel abonnement met toestel een geldlening aangegaan? Daar heb je in iedergeval voor getekend. 

Geldleningen boven de 250 euro worden bij het BKR geregistreerd. Als je dan een hypotheek aangaat is het inderdaad verstandig vroegtijdig te kijken of het past bij de regels van de hupotheekverstrekker dat er nog een andere geldlening open staat. 

Vroegtijdig is nodig omdat de processen om een BKR registratie te laten aanpassen tijd kosten. Het is zelfs de vraag of het krediet inderdaad al volledig voldaan is. Als je op 4 juli de resterende termijnen betaald, dan kan het zijn dat de factuurvoorbereiding van de maand Juli al gestart was en 1 leningdeel op die factuur is geplaatst. Je kunt dit nog even terugrekenen door het aantal afgeschreven maandbedragen + de 1 malige storing van 4 julie bij elkaar op te tellen. Kom je dan op 23 x het maandbedrag of 24 x? 

In het eerste geval zul je op de factuur van Juli, die dus binnenkort definitief valt nog 1 maandbedrag vinden om tot die 24 te komen.  Mocht het al 24 x zijn geweest, dan zal de aflossing bij het BKR worden aangegeven. Maar de status kan alleen door een speciale afdeling binnen odido worden ingezien. Die zijn te bereiken via incasso@odido.nl.  

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 18, 2025

Terwijl mijn huidige contract met Odido nog liep, werd er een tweede contract afgesloten. De twee contracten werden tegelijkertijd getekend. Dit kwam door een systeemfout. Desondanks heb ik jullie gebeld en de volledige schuld betaald nadat ik hiervan op de hoogte was. De BKR-melding moet echter wel door jullie worden gedaan.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 18, 2025

Je spreekt hier op het forum met andere klanten. Status en aanpassing van BKR registraties lopen enkel via incasso@odido.nl

De afmeldingen bij het BKR gebeuren automatisch. De incasso afdeling kan wel kijken voor je of die 24 termijnen nu betaald zijn. Maar je kan dat zelf ook terugrekenen met behulp van je bankafschriften. Mocht je pas op 23 zitten, dan staat de laatste betaling op de factuur van Juli.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 18, 2025

De schuld is in 2022 zonder mijn medeweten afgelost. Er is geen sprake van een termijnbetaling. U hoeft alleen de BKR-registratie te melden. .

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 18, 2025

Ik heb al een tijdje geen reactie meer ontvangen op het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Ik kan afbeeldingen bijvoegen van de e-mails die ik heb verzonden.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 18, 2025

[screenshots verwijderd door moderator i.v.m. privégegevens] 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 18, 2025

0628553682. 

Problem bu numaralı simcard

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Ela, begrijp ik het goed dat je BKR-registraties hebt die je afgemeld wil hebben? ​@eric geeft hierboven het juiste antwoord. Dit is een vraag voor mijn collega’s van Incasso. Ik zie dat je inmiddels al een e-mail hebt gestuurd. Mijn collega neemt binnenkort contact met je op. Dit doet hij per e-mail. Ik zie dat jouw e-mail/case al op zijn naam staat namelijk. Mocht hij contact met je opnemen en mocht het nog niet opgelost zijn, zet dan duidelijk op de mail wat er precies moet gebeuren. Dan zullen mijn collega’s van Incasso het opnieuw oppakken. Alvast goed om te weten. Zij hebben het op dit moment drukker dan gewoonlijk. Dus ik wil je wel om geduld vragen. Ik garandeer je dat ze je goed zullen helpen! 😊

Ik laat het casenummer hier achter zodat we deze snel terug kunnen vinden: 78601945

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 21, 2025

[verwijderd door moderator i.v.m. privégegevens] Ik voeg mijn betalingsbewijs voor het telefoonnummer bij. Ik wacht op een e-mail om mijn BKR-registratie te verwijderen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 21, 2025

Odido zegt dat ze een e-mail hebben gestuurd om mijn BKR-gegevens te verwijderen, maar er is geen e-mail naar BKR verzonden. Na overleg met BKR verzoek ik u een e-mail te sturen naar telefoonnummer [verwijderd door moderator] om mijn BKR-gegevens te verwijderen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 21, 2025

incasso@odido.nl  Ik krijg geen reactie van dit e-mailadres. Als ik BKR bel, wordt er geen e-mail verzonden om mijn gegevens te verwijderen, maar Odido-klantenvertegenwoordigers beweren dat er wel een e-mail is verzonden. Ik wil graag de e-mailinformatie ontvangen op ela659659@gmail.com

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 22, 2025

Er is geen actie ondernomen met betrekking tot het verwijderen van de codering. Er is geen e-mail van Odido naar BKR gestuurd. We hebben een koopovereenkomst getekend met mijn broer en zijn vrouw en we hebben nog één week te gaan. We moeten dan € 40.500 aan boete betalen. Help alstublieft.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 22, 2025

​@Marciano van Odido Ja, u leest het goed. Er is geen ontwikkeling, ik heb het koopcontract getekend, mijn A3-code moet verwijderd worden, mijn hypotheeklening is niet goedgekeurd.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Ela659 ik neem het stokje even over van mijn collega. Wat alvast goed is om te weten: als je meerdere e-mailadres verstuurd naar onze incasso afdeling over hetzelfde onderwerp, ontvang je altijd op 1 mail een reactie en niet op de rest. Ik heb het ticketnummer van mijn collega erbij gepakt en ik zie dat onze collega Ali deze gisteren heeft opgepakt. Goed nieuws: hij heeft de negatieve codering verwijderd! 🎉 De bevestiging is verstuurd naar het mailadres **********3456@gmail.com. Is deze bij jou bekend? 

Zie je je ook terug in het overzicht dat het is bijgewerkt? Houd er rekening mee dat het maximaal 2 dagen kan duren voordat het in je overzicht is bijgewerkt. Maar de registratie is inmiddels verwijderd, dus je financieringsaanvraag zou nu goed moeten gaan. 

Ik hoor het graag van je!